Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500894 Turisme | OT | 4 | 0 |
No hi ha prerequisits
Presentació
L’assignatura té l’objectiu de situar l’estudiant en la comprensió dels processos de configuració dels productes turístics, amb un enfocament pràctic, basat en el tractament d’exemples rellevants. Durant el semestre es presentaran, analitzaran i debatran diferents casos pràctics de la mà dels agents turístics, que permetran a l'estudiant aprofundir en alguns tipus de turisme (genèric i específic) i abordar qüestions relatives. L’assignatura observarà com es creen i es defineixen els productes turístics, observant amb especial atenció tant els recursos que els possibiliten com els actors que intervenen en el seu desenvolupament, així com els impactes que produeixen. En aquest sentit se li donarà importància tant a la producció més tradicional com a la més específica i basada en els recursos naturals i culturals. Els aspectes lligats a la sostenibilitat (destacant també l’accessibilitat) i a la importància de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) formaran part protagonista del relat entorn a la creació i desenvolupament dels productes turístics en l’actual context post-fordista.
Objectius
L’estudiant al final del curs ha de ser capaç de:
Continguts
La metodologia docent que s’utilitzarà es basarà en l’avaluació continuada i serà una combinació entre les classes teòriques, els treballs autònoms pràctics, la recerca a les xarxes i la participació en debats relacionats amb la matèria. S’aconsellarà als estudiants la lectura de diferents referències abans de cada tema. La participació activa a les classes serà imprescindible i cada estudiant serà encoratjat a fer preguntes i contribuir a la discussió a l'aula.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 24 | 0,96 | 1, 2, 3, 7, 8, 10, 11 |
Presentació pública | 6 | 0,24 | 3, 7, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 12 | 0,48 | 6, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Aprenentatge autònom | 46 | 1,84 | 2, 3, 7, 8, 10, 11 |
L’avaluació d’aquesta assignatura consta del següent sistema:
Al voltant dels blocs temàtics que conformen l’assignatura es realitzaran un conjunt d’activitats avaluatives que versaran sobre la matèria exposada a les classes. En aquest sentit, es realitzaran una sèrie de proves d’avaluació escrites i debats que es concretaran als estudiants a l’inici de semestre. S’hauran de fer totes aquestes activitats per tenir nota d’avaluació continuada.
Si la nota final no arriba al mínim de 4 sobre 10, l’estudiant haurà de fer l’examen final de l’assignatura. Per poder tenir nota final d’avaluació continuada l’estudiant haurà d’assistir a un mínim d’un 80% de les classes i presentar‐se a les proves d’avaluació que es faran al llarg del curs.
En tot cas sempre existirà la possibilitat de presentar‐se a l’examen final de l’assignatura, en cas de no haver superat l’avaluació continuada o no haver‐la pogut seguir per qualsevol motiu. Així, el no lliurament d’una de les proves o el fet de suspendre l’avaluació continuada no invalida en cap cas la opció de fer l’examen final i aquesta sempre estarà disponible per l’estudiant.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Classes teòriques i resolució de casos pràctics | 10% | 36 | 1,44 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Debats públics i elaboració de treballs | 30% | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 7, 8, 10, 11 |
Prova d'avaluació continuada 1 | 30% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 7, 8, 10, 11 |
Prova d'avaluació continuada 2 | 30% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 7, 8, 10, 11 |
‐ André, M. (2002). El turismo urbano en España: retos y oportunidades de una actividad en expansión. Economistas (XX, 92).
‐ Anton Clavé, S. (2006). De los procesos de diversificación y cualificación a los productos turísticos emergentes. Cambios y oportunidades en la dinámica reciente del turismo litoral. Papeles de Economía Española (2004, 102).
‐ Bauman, Z. (2003). Modernidad líquida. Editorial del Fondo de Cultura económica.
- Brea, J. A. F. (2015). La constante evolución del turismo: innovación, tecnología, nuevos productos y experiencias. Pasos, 13(4), 739.
‐ Buhalis, H. (2003). eTourism: Information technology for strategic tourism management. Pearson Eds.
‐ Butler, R. (1980). The concept of a tourist area cycle of evolution: implications for management of resources”. Canadian Geographer (vol. 24, núm.1, pàg. 5‐12).
‐ Cànoves, G, Herrera, L. I Villarino, M. (2005). Turismo rural en España: paisajes y usuarios, nuevos usos y nuevas visiones. Cuadernos de Turismo (15).
‐ Fernández Fuster, L. (1991). Historia general del turismo de masas. Editorial Alianza
‐ Goodwin, H. (2011). Taking Responsibility for Tourism. Goodfellow publishers.
‐ Jensen, R. i Aaltonen, M. (2013). The Renaissance Society: How the Shift from Dream Society to the Age of Individual Control will Change the Way You Do Business. McGraw‐Hill Education
‐ Lew, A. (2008). Long Tail Tourism: New Geographies For Marketing Niche Tourism Products. Journal of Travel & Tourism Marketing (25, 3‐4).
- López Guzmán, T. J., & Sánchez Cañizares, S. M. (2008). La creación de productos turísticos utilizando rutas enológicas. Pasos. Revista de turismo y patrimonio cultural, 6(2es).
‐ Moreno, A. (2007). Historia del turismo en España en el siglo XX. Editorial Síntesis.
‐ Moreno, M. i Coromoto, M. (2011). Turismo y producto turístico. Evolución, conceptos, componentes y clasificación. Visión Gerencial (núm. 1, pàg. 135‐158)
‐ McKercher, B. (2015). Towards a taxonomy of tourism products. Tourism Management (vol. 54, págs 106‐208).
- Navarro, D. (2015). Recursos turísticos y atractivos turísticos: conceptualización, clasificación y valoración. Cuadernos de turismo, (35), 335-357.
‐ Planells, M. i Crespi, M. (2004). Productos y destinos turísticos nacionales e Internacionales. Editorial Síntesis