Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500245 Estudis Anglesos | OB | 3 | 2 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | OT | 3 | 0 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | OT | 4 | 0 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 3 | 0 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 4 | 0 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 3 | 0 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 4 | 0 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 3 | 0 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 4 | 0 |
Per cursar aquesta assignatura és recomanable haver cursat les assignatures de literatura de segon curs així com ‘Orígens de la Literatura Anglesa’ (100245) de tercer del Grau Estudis Anglesos. Es recomana tenir presents en tot moment els coneixements adquirits a l’assignatura de primer curs, ‘Història i Cultura de les Illes Britàniques.’ Cal un nivell inicial d’anglès C1 (advanced) del Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment, segons el qual l’alumnat pot: comprendre una àmplia gamma de textos llargs i complexos, i en reconeix el sentit implícit; expressar-se amb fluïdesa i espontaneïtat sense haver de cercar d’una manera gaire evident paraules o expressions; utilitzar la llengua de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals; produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos, i demostra un ús controlat d’estructures organitzatives, connectors i mecanismes de cohesió.
L’assignatura ‘Literatura Anglesa del Renaixement i de la Il·lustració’ ofereix una introducció als gèneres i les principals corrents literàries de finals del segle XVI fins al segle XVIII, mitjançant la lectura de textos fonamentals, la seva anàlisi, el debat i la interpretació crítica. La formació obtinguda és imprescindible per a completar els coneixements literaris al llarg del grau en tant que el seu objectiu principal és formar l’alumnat com a lectors i lectores crítics.
En completar l’assignatura Literatura Anglesa del Renaixement i de la Il·lustració, l’estudiant podrà: demostrar una comprensió lectora sofisticada dels gèneres de la poesia, l’assaig i novel·la del Renaixement i la Il·lustració en anglès; generar crítica literària bàsica mitjançant assaigs i presentacions; utilitzar els recursos de qualsevol biblioteca universitària en relació a la matèria Literatura del Renaixement i la Il·lustració; expressar una valoració informada sobre el textos literaris que llegeixi.
UNITAT 1 – L'obra de William Shakespeare: a) textos poètics (la tradició petrarquista): els sonets; b) corpus dramàtic (els orígens i desenvolupament del teatre isabelí): "The Merchant of Venice".
UNITAT 2 – Poesia Metafísica: poemes principals de John Donne, George Herbert, Andrew Marvell.
UNITAT 3 – John Milton: selecció de fragments essencials de "Paradise Lost".
UNITAT 4 – Orígens de la novel·la anglesa moderna: Jonathan Swift ("Gulliver Travels").
1 crèdit ECTS = 25 hores de formació > 6 crèdits = 150 hores Activitats dirigides (màxim 35%, fem el 30%, 1.8 cr) Activitats supervisades (màxim 17%, fem el 15%, 0.9 cr) Activitats autònomes (mínim 50%, 3 cr) Activitats d’avaluació (màxim 5%, 0.3 cr)
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
classes practiques amb lectures i debats | 20 | 0,8 | 1, 3, 9, 12, 15 |
classes teoriques | 30 | 1,2 | 6, 13, 17 |
Tipus: Supervisades | |||
redaccio de textos i altres activitat avaluables | 25 | 1 | 1, 14, 16, 17 |
Tipus: Autònomes | |||
estudi | 35 | 1,4 | 7, 8, 13, 17 |
lectura | 15 | 0,6 | 2, 6, 7, 13 |
L’avaluació d'aquesta assignatura es basa en els següents components del curs:
Examen 1 (45%)
Examen 2 (45%)
Participació a classe (10%)
L’avaluació serà continuada. Tots els exercicis són OBLIGATORIS. El lliurament de qualsevol exercici exclou la possibilitat d’obtenir la qualificació de No Avaluat com a nota final del curs. El nivell d’anglès es tindrà en compte en la correcció dels treballs escrits i en l’avaluació final. Serà almenys el 25% de la nota en tots els exercicis, i s’avaluarà com s’especifica al final d’aquesta guia.
El professor especificarà al Moodle les dates de revisió dels ítems d'avaluació.
Recuperació:
La recuperació es realitzarà ítem per ítem amb les condicions següents
a) per optar a la recuperació caldrà haver superat un dels dos exàmens de curs (45%), amb una nota no inferior a 5 en el cas del l'examen aprovat i no inferior a 3,5 en el cas de l'examen suspès.
b) l'alumnat que no hagi superat un dels dos exàmens caldrà que el recuperin, fins i tot si la nota mitjana provisional del curs
és igual o superior a 5. Els ítems amb una nota entre 3,5 i 4,9 no faran, per tant, mitjana.
c) l'alumnat que opti a la recuperació obtindrà una nota mitjana final de curs d'un 5 com a màxim.
d) no es pot optar a la recuperació per a pujar nota en aquells casos en què s'han superat tots dos exàmens.
MOLT IMPORTANT: El plagi total o parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de tota l’assignatura i no només de l’exerciciplagiat. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen 1 | 45% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17 |
Examen 2 | 45% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17 |
Participació a classe | 10% | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
BIBLIOGRAFIA MÍNIMA
(Una bibliografia més detallada es proporcionarà a classe.)
UNITAT 1
Lectura de William Shakespeare’s Sonnets (1609) i The Merchant of Venice (1598) de William Shakespeare.
"The Merchant of Venice" (ed. Jay L. Halio, Oxford Shakespeare, OUP, 1993).
Si vols llegir més (OPCIONAL, en ordre de recomanació):
The Tempest (1610-11)
Romeo and Juliet (1597)
Hamlet (1601)
UNITAT 2
Lectura de Poesía Metafísica: John Donne, George Herbert, Andrew Marvell.
Henry Vaughan, Selected poetry (1650s)
Francis Bacon, Essays (1597)
UNITAT 3
Lectura de Paradise Lost (passatges seleccionats) de John Milton (1645).
Si vols llegir més (OPCIONAL, en ordre de recomanació):
Paradise Regained, John Milton
Samson Agonistes, John Milton
UNITAT 4
Lectura de Gulliver Travels (1726) de Jonathan Swift
Si vols llegir més.
Robinson Crusoe, 1719, Daniel Defoe.
Political Writings, 1720, Mary Astell.
Love Letters Between a Nobleman and His Sister (1684), Aphra Behn.
Webs Consultables
- The Shakespeare Resource Centre, http://www.bardweb.net/
- English Literature on the Web: http://www.lang.nagoya-u.ac.jp/~matsuoka/EngLit.html
- The Norton Online: http://www.wwnorton.com/college/english/nael/
IMPORTANT: La Wikipedia i altres webs que ofereixen notes de estudi es poden consultar, però MAI utilitzar per substituir els exercicis dels estudiants. Plagiar (=copiar) es considera una FALTA MOLT GREU que porta a un SUSPENS. Pensa també que a) Wikipedia no és sempre fiable, b)els docentssaben identificar els plagis.
Altres textos
Per cada unitat es llegirà com a mínim 1 article acadèmic, segons la llista disponible al Campus Virtual.
Altres textos recomanats
Levi, Anthony. "Renaissance and Reformation: Intellectual Genesis". New Haven: Yale University Press, 2002.
MacCulloch, Diarmaid. "Reformation: Europe’s House Divided". London: Penguin Books, 2003.
Kermode, Frank, "Shakespeare's Language". Hardmondsworth: Penguin Books, 2000.
Milton, John (Scott Elledge ed.). "Paradise Lost: an Authoritative Text Backgrounds and Sources". New York: Norton, 1993.
Norbrook, David (ed.) The Penguin Book of Renaissance Verse. London: Penguin, 2005.
Patterson, Annabel. "John Milton". London: Longman, 1991.
Van Doren, Mark: "Shakespeare". New York: New York Review of Books, 2005.
Zwicker, Steven N. "The Cambridge Companion to English Literature 1650:1740". Cambridge: Cambridge University Press, 1998.