Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500239 Història de l'Art | FB | 1 | 2 |
2500240 Musicologia | FB | 1 | 1 |
2500243 Estudis Clàssics | FB | 1 | 2 |
2500245 Estudis Anglesos | FB | 1 | 2 |
2500246 Filosofia | FB | 1 | 1 |
2500247 Llengua i literatura catalanes | FB | 1 | 2 |
2500248 Llengua i Literatura Espanyoles | FB | 1 | 2 |
2500256 Antropologia Social i Cultural | FB | 1 | 1 |
2501002 Geografia i ordenació del territori | FB | 1 | 2 |
2503710 Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial | FB | 1 | 1 |
Cap.
Un recorregut generalista sobre els principals esdeveniments i processos de canvi i continuïtat de la Humanitat des de la Prehistòria i fins el món actual, amb diversos enfocaments temàtics de la Ciència Històrica (social, polític, econòmic, de gènere, cultural, ideològic). En aquest recorregut s'atendrà als aspectes que puguin ser d'interès per als estudis específics dels estudiants de cada grup de l'assignatura. Teoria i metodologia de la Història.
El contingut de l'assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere.
Assistència a classes teòriques dirigides per el/la professor/a.
|
Assistència a sessions de seminaris i pràctiques dirigides per el/la professor/a.
Lectura comprensiva de textos.
Realització de ressenyes, treballs i comentaris analítics.
Preparació de presentacions orals.
Estudi personal. |
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teoriques | 39 | 1,56 | 3, 7, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 31, 32, 33, 34, 37, 38, 39, 40 |
Seminaris i pràctiques d'aula | 13,5 | 0,54 | 8, 9, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 36, 38 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 15 | 0,6 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal per preparar la matèria | 45 | 1,8 | 1, 2, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 28, 29, 30, 37, 38, 39 |
Lectura de textos, redacció de treballs. Preparació de comentaris orals i seminaris | 30 | 1,2 | 1, 2, 5, 6, 8, 9, 21, 22, 28, 29, 30, 37, 38, 39, 40 |
(Indicar el tipus d’evidències d’aprenentatge que l’estudiant haurà de lliurar, el seu pes en la qualificació final, els criteris d’avaluació, la definició de “no presentat”, el procediment de revisió de les proves, el tractament d’eventuals casos particulars, etc. ) |
El sistema d’avaluació s’organitza en dos mòduls:
Al llarg del quadrimestre es programaran al menys 3 activitats d'avaluació i 2 tipologies d’avaluació. Cap activitat d’avaluació pot suposar més del 50% del total de la nota.
Les activitats d'avaluació es programaran al llarg del curs acadèmic. Les dates de realització de les proves a l'aula i de lliurament de treballs i recensions seran comunicades a l'alumnat amb antelació suficient. El professor establirà un horari específic de tutories per procedir al comentari de les activitats d'avaluació realitzades.
L'alumne serà qualificat amb un No Avaluable quan no es presenti a activitats d'avaluació per valor superior al 60% de la nota d'avaluació continuada
Tota irregularitat comesa per un alumne durant la realització d'una prova (còpia, plagi) implicarà una nota de zero en l'apartat concret d'avaluació. Diverses irregularitats comeses implicaran una nota global de zero.
S'aprova l'assignatura si s'aconsegueix un mínim de 5 punts (sobre 10) amb la suma de les qualificacions de totes les activitats d'avaluació realitzades.
Normativa de correcció ortogràfica: com a iniciativa de la comissió de docència del grau d'Història a partir del curs 2017-2018 es pot fer constar a les guies docents una clàusula sobre correcció ortogràfica, d'expressió, lèxic i sintaxi dels documents escrits de l'avaluació continuada i dels exàmens. D'acord amb les guies d'expressió escrita del nostre grau, la penalització pot ser d'entre 0,2-0'25 per cada falta comesa sobre la nota final, fins a un màxim de nota descomptada de 4 punts.
En el grup virtual de Geografia i ordenació del territori, les condicions d'avaluació específiques del grup 70 (format virtual) seran comunicades a inici de curs per la professora responsable.
RECUPERACIÓ
Tal i com estableix el protocol de recuperació de la Facultat de Filosofia i Lletres, per tal de tenir dret a la recuperació els/les alumnes "han d'haver-se presentat a totes les proves que consten en la guia docent de l'assignatura de l'any en curs". Això vol dir que si no es fa algun dels exàmens previstos o no es lliuren els treballs obligatoris, no es tindrà dret a ser reavaluat.
La recuperació consistirà en un examen del global de l'assignatura, i tindrà lloc en la data establerta per la Facultat.
La nota màxima que es podrà obtenir en el procés de reavalució és un 5 (APROVAT)
En cap cas es podrà plantejar la recuperació com un mecanisme per a millorar la nota dels/de les alumnes que ja haguessin aprovat l'assignatura en el procés normal d'avaluació.
|
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Proves escrites parcials | 60% | 5,5 | 0,22 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 36, 37, 38, 39, 40 |
Treballs, comentaris de text, exposicions orals | 40% | 2 | 0,08 | 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 19, 20, 22, 23, 24, 27, 31, 32, 35, 36 |
J. M. Roberts, Historia del mundo. De la prehistoria a nuestros días. Madrid: Debate, 2010. (tractament per etapes cronològiques)
J. Fontana, Introducció a l’estudi de la història. Barcelona: Crítica, 1997. (tractament temàtic, més estructural, que és el que seguim per fer la proposta de temari en bona mesura)
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTÀRIA
Jack Goody, El robo de la Historia, Madrid: Akal 2011 (totes les èpoques històriques).
Peter Burke. Historia Social del Conocimiento, Barcelona: Paidós, 2012.
Peter Watson, Ideas. Historia intelectual de la humanidad, Barcelona: Crítica, 2006.
Donad Wassoon, Cultura. El patrimonio común de los europeos, Barcelona: Crítica, 2006.
C.A. Bayly, El nacimiento del mundo moderno, 1780-1914, Madrid: Siglo XXI, 2009.
INSTRUMENTS
R. Overy, Historia del Mundo: The Times. La cartografía de la historia. Madrid: La Esfera de los libros, 2007.
N. J. G. Pounds, Geografía histórica de Europa. Barcelona: Crítica, 2000.
DUBY, G. (ed.), Atlas histórico mundial, Debate, Madrid 2001.
KINDER, H.; HILGEMANN, W., Atlas Histórico Mundial, Istmo, Madrid 1999.
R. Williams, Palabras clave. Uu vocabulario de la cultura y la sociedad, Buenos Aires: Ediciones Nueva Visión
Elena SÁNCHEZ DE MADARIAGA (1998), Conceptos fundamentales de historia, Madrid: Alianza Editorial.
Pierre VILAR (1980), Iniciación al vocabulario del análisis histórico, Barcelona: Crítica.