Logo UAB
2018/2019

Treball de Fi de Grau

Codi: 102139 Crèdits: 12
Titulació Tipus Curs Semestre
2501231 Comptabilitat i Finances OB 4 0

Professor/a de contacte

Nom:
Francesc Gómez Valls
Correu electrònic:
Francesc.Gomez@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
català (cat)
Grup íntegre en anglès:
No
Grup íntegre en català:
Grup íntegre en espanyol:

Prerequisits

La normativa pròpia de la UAB, recollida en l’article 134 del text refós aprovat pel Consell de Govern el 14 de març de 2012, estableix dos requeriments perquè l’estudiant es pugui matricular del TFG:

1. El punt 5 estableix que, per poder matricular-se d’assignatures de quart curs d’estudis de grau, cal haver superat com a mínim totes les assignatures de primer curs i un nombre total de 120 ECTS dels tres primers cursos.

2. El punt 7 estableix que, per poder matricular-se del TFG, cal haver superat com a mínim dos terços del total d’ECTS del pla d’estudis (és a dir, 160 ECTS).

La FEiE addicionalment recomana que només es matriculi de l’assignatura TFG l’estudiant que aprovant totes les assignatures de les que formalitzi la matrícula pugui finalitzar en el curs acadèmic els seus estudis de grau.

Objectius

El Treball de Fi de Grau (TFG) és una matèria obligatòria de 12 crèdits ECTS dins dels graus que s’imparteixen a la Facultat d’Economia i Empresa de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Els alumnes faran un treball inèdit de caràcter individual en el que hauran d’aplicar de forma integrada els coneixements i competències adquirits al llarg del seus estudis de grau.

Cada estudiant matriculat en el TFG tindrà un tutor de qui rebrà l’assessorament adequat per superar satisfactòriament aquesta matèria.

Competències

  • Capacitat de seguir estudiant en el futur de manera autònoma, profunditzant en els coneixements adquirits o iniciant-se en noves àrees de coneixement.
  • Integrar coneixements i habilitats per elaborar un treball acadèmic o professional en l'àmbit de la comptabilitat i/o les finances d'una empresa, un organisme o una unitat familiar, i promoure així el treball en entorns pròxims a la realitat.
  • Organitzar el treball, quant a l'ordenació i la planificació.
  • Tenir capacitat de comunicació oral i escrita en català, castellà i anglès, per poder sintetitzar i presentar oralment i per escrit el treball dut a terme.

Resultats d'aprenentatge

  1. Capacitat de seguir estudiant en el futur de manera autònoma, profunditzant en els coneixements adquirits o iniciant-se en noves àrees de coneixement.
  2. Estructurar científicament el treball en la presentació escrita.
  3. Incorporar tècniques concretes adquirides en el grau en la redacció del treball.
  4. Organitzar el treball, quant a l'ordenació i la planificació.
  5. Tenir capacitat de comunicació oral i escrita en català, castellà i anglès, per poder sintetitzar i presentar oralment i per escrit el treball dut a terme.
  6. Utilitzar un vocabulari adequat en la presentació oral.

Continguts

El TFG ha de ser original, de caràcter teòric i/o aplicat, i ha de demostrar les habilitats, competències i coneixements adquirits per l’alumne. En els TFG amb una orientació més aplicada, s'hauria de formular hipòtesis (sustentades en marc/s teòrics) i/o resoldre casos o projectes reals utilitzant posteriorment les tècniques i habilitats adquirides al llarg del grau per testar les hipòtesis o resoldre els casos. En TFG més teòrics, l'estudiant hauria de realitzar una revisió crítica dels articles acadèmics i/o professionals més rellevants en l'àrea que hagi triat, i hauria de proposar una anàlisi innovadora de la qüestió.

Per a la realització del TFG el tutor proporcionarà indicacions sobre l’estructura d’aquest d’acord a l’àrea d’estudi.

 

Metodologia

L’assignació i orientació del TFG s’inicia amb una classe presencial. Aquesta primera sessió s’impartirà pels coordinadors de grau al mes d’octubre (veure calendari) i en ella s’explicarà l’assignació dels TFG així com les instruccions generals del mateix.

Un cop els alumnes tenen assignat un TFG i un tutor, es posaran en contacte amb el tutor per determinar com es desenvoluparà el TFG. En aquesta primera reunió és quan l’estudiant, si tingués una preferència per desenvolupar un tema en concret diferent a l’assignat, hauria de presentar-lo al tutor i aconseguir el seu consentiment per modificar el contingut del TFG a fer. Si el tutor accedeix, l’estudiant pot centrar el seu TFG en el tema presentat, però en cap cas l’estudiant pot modificar el tutor del TFG. Aquest canvi haurà de figurar en el correu electrònic que el tutor enviarà a l’estudiant després d’aquesta primera reunió.

Els alumnes desenvoluparan el seu treball de forma individual i comptaran amb un mínim de quatre tutories (veure en el calendari les dates límits de les tutories individualitzades).

Pel que fa al format del document final del TFG es facilitaran recomanacions. El tutor pot modificar les mateixes en funció del contingut del treball. D’igual forma, donada la variabilitat dels TFG és difícil fixar una extensió. De tota manera, com orientació, es considera que una extensió apx. de 25 pàgines pot ser adequada. La capacitat de síntesi de l’alumne/a també serà un aspecte valorat positivament.

En cas d’existir conflicte pel que fa referència a la privacitat de la informació utilitzada en el TFG, l’alumne/a podrà no identificar l’empresa o sector estudiat. En aquests casos, el tutor haurà de confirmar la veracitat de la informació utilitzada sota el compromís de total confidencialitat.

Els estudiants del TFG seran examinats de manera estricta pel que fa a la seva integritat ètica, especialment en aspectes com el plagi i la falsificació.Es comet plagi quan s'utilitzen idees i informació obtinguda directament a partir d'autors originals sense esmentar la font, apropiant-se de les mateixes i presentant-les com si fossin pròpies. Dins el plagi, es consideren diverses variants com copiar el treball d'altres estudiants (independentment del curs o classe a què pertanyin), copiar paràgrafs, taules, imatges, o gràfics d'un llibre, revista o font impresa sense esmentar la font, o presentar com a pròpies les idees d'altres autors. El plagi en el TFG no només equival a "copiar" en sentit acadèmic, sinó que també és un delicte contra la propietat intel·lectual amb potencials conseqüències legals. Igualment censurable és el comportament dels que falsegin resultats o presentin treballs elaborats per terceres persones per encàrrec. Tampoc s'acceptaran cites amb una longitud excessiva (més de 200 paraules). El plagi o la falsificació del Treball de Fi de Grau determinarà automàticament la qualificació de suspens, a més de l'aplicació de les mesures sancionadores previstes a aquest efecte per la Universitat.

El tutor farà el seguiment del progrés de l’estudiant. Per a deixar-ne constància, després de cada reunió el tutor enviarà un correu a l’estudiant en el que farà constar la durada i el contingut de la mateixa, així com els acords presos. Està previst que el tutor mantingui un mínim de 4 reunions amb l’alumne/a de qui és tutor:

-  una reunió inicial per comentar el Treball de Fi de Grau i per definir el seu enfocament. Aquesta primera reunió la demanal’alumne mitjançant e-mail quan sàpiga el tema i tutor assignat i, com s’ha comentat, seria el moment en que l’alumne/a presentés i aconseguís el consentiment del tutor per canviar de tema;

- 2 reunions de seguiment;

- reunió per presentar la versió final del treball.

 El tutor avaluarà el TFG, així com el rendiment de l’alumne/a al llarg del curs.

 

Els estudiants quedaran matriculats de l’assignatura “Treball de Fi de Grau” i el tutor tindrà accés al grup d’estudiants que tutoritza al Campus Virtual, que funcionarà pel tutor igual que qualsevol grup d’una assignatura que siguide laseva responsabilitat. El Campus Virtual esdevindrà l’eina de comunicació fonamental entre l’alumne/a i el tutor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Autònoma 200 8 1, 2, 3, 4, 5, 6
Dirigida 6,5 0,26 1, 2, 3, 4, 5, 6
Supervisada 92 3,68 1, 2, 3, 4, 5, 6

Avaluació

El Treball de finalització de Grau rebrà inicialment una qualificació del tutor. Aquesta qualificació es basarà en la valoració de la memòria elaborada per l'estudiant (80%) i en la presentació del treball per part  de l'alumne/a davant el tutor (20%). La nota atorgada pel tutor pot arribar fins a un màxim determinat pel Centre (7). En cas que la qualificació del tutor arribi al màxim determinat pel Centre, l'alumne/a  té el dret a presentar el seu treball, en format de pòster, en les Jornades que el Centre organitzarà amb aquesta fi. Durant aquestes jornades l'alumne/a respondrà a les preguntes que li pugui efectuar un tribunal i aquest decidirà la qualificació final del Treball (podrà afegir com a màxim 3 punts a la nota de 7). La qualificació final no podrà ser inferior a l'atorgada pel tutor, tret que el tribunal comprovi mala praxi per part de l'estudiant. Per als estudiants que obtinguin una nota del tutor inferior a la màxima fixada pel centre, aquesta nota serà la nota definitiva del seu Treball de finalització de Grau.

Per tant, el tutor elaborarà un breu informe sobre la qualitat i la presentació del TFG i el qualificarà amb una nota màxima de 7 (sobre 10). Els aspectes que considerarà el tutor en el seu informe seran similars als que utilitzaran els tribunals en la Jornada de presentacions (veure annex 2). El tutor posarà la seva nota a l’acta (veure calendari) i enviarà per e-mail al coordinador del grau l’informe i l’avaluació de l’estudiant tutoritzat.

Aquells alumnes que hagin obtingut una valoració de 7 per part del tutor podran participar en les Jornades de Pòsters que organitzarà la Facultat. S’organitzarà una jornada d’elaboració de Pòsters per ajudarala seva preparació (veure calendari de la Facultat).

El Deganat informarà amb antelació la composició dels tribunals que avaluaran les presentacions en pòsters, el lloc i l’hora d’inici de la jornada.

 

Nota: si l'estudiant no segueix les pautes de tutorització aprovades per la Facultat i explicitades en l'apartat "Metodologia", i el tutor no té evidències suficients per poder garantir l'autoria del treball final  de grau presentat per l'estudiant, el tutor pot decidir suspendre la memòria de l'estudiant.

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Presentació a la Jornada de Posters 30% 0,5 0,02 1, 2, 3, 4, 5, 6
Presentació del TFG (document escrit) 56% 0 0 1, 2, 3, 4, 5
Presentació oral del TFG 14% 1 0,04 5, 6

Bibliografia

Les referències bibliogràfiques es detallaran per cada TFG segons la temàtica.