Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4317584 Innovació Infermera Aplicada a la Vulnerabilitat i la Salut | OB | 0 | A |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
No hi ha requisits previs
En aquest mòdul els/les estudiants adquiriran les competències per a la detecció i maneig de les situacions de vulnerabilitat en persones adultes joves i grans des de la perspectiva infermera.
Models avançats de cures a la cronicitat i dependència
Prefragilidad i fragilitat
Patologies neurodegeneratives
Demència i dolor
Cultura de seguretat del pacient
Models d’atenció a la cronicitat/envelliment dins l’entorn d’atenció primaria.
Efectivitat i cost-efectivitat de la gestió de casos
Síndrome de la persona cuidadora
Immortalitat simbòlica
Fatiga per compassió del/a professional sanitari/a
Cures infermeres centrats en la diversitat
Alteracions funcionals i diversitat funcional
Grups minoritaris en edat adulta i vellesa
La comunitat gitana
Immigració
Pobresa
Persones sense llar
Diversitat sexual i de gènere
Malalties de transmissió sexual (MTS)
Cures infermeres en situació de violència
Violència de gènere
Violènciaobstètrica
Treball sexual
La salut mental i la malaltia mental
Els / les infermers/es com a grup vulnerable
Concepte de salut mental greu/sever
Cures d'infermeria en salut mental en persones amb trastorns mentals
Noves estratègies professionals a la xarxa de salut mental
Cures d'infermeria en salut mental en persones amb discapacitat intel·lectual
Salut mental i adiccions
Sexualitat en persones amb transtorn mentals severs
Durant el segon semestre del curs 22-23 s'impartirà un total de 45 hores de docència presencial en format de classe magistral i seminaris impartit pel departament d'infermeria, el departament de psiquiatria i de medicina Legal i altres experts en el tema. Els seminaris seran de resolució de problemes/casos/exercicis.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals presencials | 32 | 1,28 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Seminaris presencials de resolució de problemes/casos/exercicis | 13 | 0,52 | 1, 4, 5, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració d'informes | 20 | 0,8 | 2, 3, 4, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 82 | 3,28 | 2, 3, 4 |
El sistema d’avaluació s’organitza en 3 apartats cada un dels quals tindrà assignat un pes específic en la qualificació final:
Fòrums de discussió virtual(15%) S’avaluarà la participació i la qualitat de les aportacions als fòrums de discussió virtual.
Assistència i participació activa a classe (10%) S’avaluarà l’assistència i participació a les classes presencials. L’assistència a les sessions presencials són obligatòries, l’alumnat ha d’assistir a un mínim del 80%. En cas contrari l’avaluació del mòdul correspondrà un NP.
Entrega d'informes/treballs (75%) S’hauran de lliurar 5 treballs escrits, la mitjana ponderada dels treballs suposarà un 75% de la nota final. El no lliurament d’un treball suposa un qualificació de 0 en aquell treball. No s’admetrà treballs fora de termini.
La qualificació final correspon a la suma dels apartats anteriors. Es demana un mínim de 5 en la mitjana ponderada de les 3 activitats avaluatives per superar el mòdul.
En cas de que el mòdul estigui suspès, l’estudiant tindrà que matricular-se de nou al mòdul a la propera edició del màster. En aquest cas, no es guardarà cap nota de les proves avaluatives.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa en classes presencial i/o virtual | 10 | 36 | 1,44 | 1, 2, 3, 4, 5, 7 |
Entrega d'informes/treballs | 75 | 40 | 1,6 | 2, 3, 4, 5, 6 |
Foros de discussió virtual | 15 | 2 | 0,08 | 4, 5 |
Clegg A, Young Y, Lliff S, Olde-Rikkert M, Rockwood K. Frailty in elderly people. Lancet. 2013 Mar 2; 381(9868):752-62.
Randazzo G, Brown Z. Transitioning FromVolume to Value: A Strategic Approach to Design and Implementation. NursAdm Q [Internet]. 2016 [cited 2018 Aug 22];40(2):130–6.
Ruiz J, Dent E, Morley J, Merchant R, Beilby J, Beard J, Tripathy C, Sorin M, Andrieu S, Aprahamian I, Arai H, Aubertin-Leheudre M, Bauer, J, Cesari M, Chen LK, Cruz-Jentoft A, Barreto P, Dong B, Ferrucci L, Vellas B. 2020. Screening for andManagingthePersonwithFrailty in PrimaryCare: ICFSR ConsensusGuidelines. TheJournal of Nutrition Health andAging. 24. 920-927.
Vallejo Ruiloba J. Introducción a la psicopatología y la psiquiatría. 8a ed. Barcelona : Elsevier; 2015.
Vieta i Pascual E, Ayuso Mateos JL, Arango López C. Manual diagnóstico y estadístico de los trastornosmentales : DSM-5. 5a ed. Madrid, [etc.] : Médica Panamericana; 2014.
No hi ha requisits