Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4317584 Innovació Infermera Aplicada a la Vulnerabilitat i la Salut | OB | 0 | A |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
No hi ha prerequisits establerts
A la infància i l'adolescència hi ha moltes situacions que fa que els nens i les nenes i els/les adolescents en general, hagin de ser considerats població vulnerable. El nen i la nena igual que els i les adolescents, són vulnerables perquè es troben en risc constant de ser perjudicats, maltractats, perseguits, llastimats o influenciats per diferents agents enfront dels quals es troba en situació d'indefensió. A vegades són víctimes de violència a les institucions, la societat i inclús a la seva família, per la qual cosa necessiten ser protegits i atesos per professionals de la salut qualificats.
L'objectiu principal del mòdul de Grups Vulnerables en la infància i l'Adolescència, és que els estudiants coneguin els principals problemes de desigualtat i vulnerabilitat dels nens, les nenes i els/les adolescents així com, les cures infermeres associades a cadascun dels problemes tractats.
Durant el segon semestre del curs, s'impartiran de forma presencial els següents temes:
- Desenvolupament Infanto-Juvenil
- Alteracions del Neurodesenvolupament
- Adolescència i diversitat sexual i de gènere
- La violència de gènere en les primeres relacions
- Assetjament escolar i maltractament
-Abús i maltractament infantil
- Les addiccions i les toxicomanies en l'adolescència
- El gran prematur:
. Cures infermeres al nen prematur
. La comunicació infermera amb el pare i la mare del nen prematur
- Les cardiopaties congènites als nens i nenes
- La mutilació genital femenina
- La immigració, problemes en el nen, la nena i l'adolescent
- L'embaràs a l'adolescència
- La discapacitat intel·lectual
- Trastorns mentals severs en el nen, la nena i els adolescents
. Trastorn mental ansiós-depressiu
. Psicosis d'UCI
. Trastorns psicòtics
- El nen i la nena institucionalitzats
- L'adopció i l'acollida
Es realitzaran classes teòriques, presencials. Tanmateix, es faran seminaris especialitzats.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
SEMINARIS ESPECIALITZATS (SESP) | 14,5 | 0,58 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
TEORIA (TE) | 42 | 1,68 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
ELABORACIÓ DE TREBALLS/INFORMES | 60 | 2,4 | 1, 2, 3, 4, 6, 7 |
ESTUDI PERSONAL | 106,5 | 4,26 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
S'avaluaran els següents aspectes:
- Assistència i participació (10%): s'avaluarà l'assistència a les sessions de seminari. Cada falta a un seminari descompta 0,5 punts de la nota.
- Lliurament de treballs (40%): La part de seminari s'avaluarà mitjançant un treball de reflexió.
-Avaluació mitjançant proves objectives (50%): De les sessions teòriques presencials es farà un examen de coneixement que constarà de 30 preguntes de resposta múltiple que es farà a través del Moodle del màster en format virtual. Per promitjar amb els altres apartats cal haver tret un 4.
En cas de no superar l'examen amb una nota mínima de 4, l'estudiant podrà presentar-se a una prova de recuperació, sempre què hagi lliurat tots els treballs i tingui un mínim de 5 en els apartats d'assitència i participació als fòrums de discussió.
Les aportacions que comportin manca de respecte vers els companys/companyes i/o professors/ professores suposaran el suspès del mòdul
La qualificació final correspon a la suma dels apartats anteriors. Per aprovar el mòdul, el sumatori de tots els apartats ha de donar una nota mínima de 5.
L'estudiant que no assisteixi al 30% de les sessions es considerarà "No avaluable".
Qualificacions
Segons l'acord 4.4 de la Junta de Govern 17/11/2010 del reglament d'avaluació, les qualificacions seran:
suspens: de 0 a 4.9
aprovat: 5.0 a 6.9
Notable: de 7.0 a 8.9
Excel·lent: 9.0 a 10
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
ASSITÈNCIA I PARTICIPACIÓ ACTIVA A CLASSES I SEMINARIS | 10% | 0,5 | 0,02 | 5 |
AVALUACIÓ MITJANÇANT PROVES OBJECTIVES | 50% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 6, 7 |
LLIURAMENT DE TREBALLS | 40% | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 3, 4, 6 |
1- Rodes Lloret F, Monera Olmos C E, Pastor Bravo, M. Vulnerabilidad Infantil: un enfoque multidisciplinar.Madrid: Díaz de Santos; 2010
2- Observatorio Nacional de la Violencia Contra las Mujeres y los integrantes del grupo familiar. Los niños, niñas y adolescentes: población vulnerable al maltrato y al abuso. 2018. disponible en: https://observatorioviolencia.pe/ninez-vulnerable-al-maltrato/
3- Generaliltat de Catalunya. Departament d'Educació. Protocol de prevenció, detecció i intervenció davant l'assetjament i el ciberassetjament entre iguals. 2019. disponible a : http://xtec.gencat.cat/ca/centres/projeducatiu/convivencia/protocols/assetjament-ciberassetjament-entre-iguals/index.html
4-INJUVE. La violencia de género en los jóvenes. Una visión general de la violencia de género aplicada a los jóvenes en España. disponible en: http://www.injuve.es/observatorio/familia-pareja-e-igualdad-de-genero/la-violencia-de-genero-en-los-jovenes.