Logo UAB
2023/2024

Avenços Recents en Genètica

Codi: 42924 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
4313802 Genètica Avançada OB 0 1

Professor/a de contacte

Nom:
Alba García Rodríguez
Correu electrònic:
alba.garcia.rodriguez@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.


Prerequisits

Els requisits necessaris per a aquest mòdul són els que es demanen per ser admeès al programa de màster en genètica avançada:

-Nivell B1 d' anglès

-Grau en Biociències, Medicina, Farmàcia o Veterinària


Objectius

  • Ampliar la visió i l’interès dels estudiants cap a diferents temes d'investigació que no s’inclouen a la resta de mòduls.
  • Proporcionar als estudiants un coneixement bàsic i una comprensió bàsica de diferents qüestions que sorgeixen a la frontera de la genètica.

Competències

  • Analitzar els resultats de la investigació per obtenir nous productes o processos de valoració de la seva viabilitat industrial i comercial per a la transferència a la societat.
  • Aplicar eines bioinformàtiques a els estudis d'associació de genomes complets.
  • Conèixer les tècniques genètiques necessàries per millorar processos biològics i la seva aplicabilitat en termes econòmics i de salut.
  • Demostrar coneixement en la gestió de la informació i del coneixement.
  • Demostrar responsabilitat en la direcció de grups i/o projectes en equips multidisciplinaris.
  • Dissenyar i aplicar la metodologia científica en la resolució de problemes.
  • Dominar l'anàlisi genètica, com a eina transversal aplicable a qualsevol àmbit de la Genètica.
  • Integrar els coneixements sobre les possibles alteracions en el DNA amb les seves conseqüències sobre els éssers vius.
  • Integrar l'anàlisi genètica en els seus diferents nivells de complexitat (molecular, cel·lular, individual, poblacional) per resoldre de manera coherent diferents problemes en l'àmbit de la Genètica.
  • Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  • Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
  • Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom o autodirigit.
  • Utilitzar i gestionar informació bibliogràfica i altres recursos relacionats amb la genètica i camps afins.
  • Utilitzar terminologia científica per argumentar els resultats de la recerca i saber comunicar en anglès oralment i per escrit en un entorn internacional.

Resultats d'aprenentatge

  1. Analitzar els resultats de la investigació per obtenir nous productes o processos de valoració de la seva viabilitat industrial i comercial per a la transferència a la societat.
  2. Analitzar i comparar metodologies actuals en un context d'aplicabilitat de la genètica.
  3. Aplicar eines bioinformàtiques en els estudis d'associació de genomes complets.
  4. Conèixer les eines genètiques utilitzades en teràpia gènica.
  5. Demostrar responsabilitat en la gestió de la informació i del coneixement.
  6. Desenvolupar el raonament crític en l'àmbit d'estudi i en relació amb l'entorn científic o empresarial.
  7. Dissenyar i aplicar la metodologia científica en la resolució de problemes.
  8. Escriure resumen crítics sobre seminaris impartits.
  9. Portar a terme projectes individuals.
  10. Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  11. Preparar treballs relacionats amb el contingut del mòdul.
  12. Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  13. Utilitzar els coneixements sobre les alteracions en el DNA per explicar mecanismes com l'evolució i càrrega genètica.
  14. Utilitzar l'anàlisi genètic en la interpretació, tant dels conceptes teòrics com en la valoració dels resultats experimentals.
  15. Utilitzar terminologia científica per argumentar els resultats de la recerca i saber comunicar en anglès oralment i per escrit en un entorn internacional.

Continguts

El curs s’estructura al voltant d’una sèrie de conferències presentades per reconeguts especialistes de diferents àrees com per exemple biomedicina, agrogenòmica, microbiologia, teràpica gènica, toxicologia, genòmica, metagenòmica entre altres.
Els noms dels ponents i els títols de les conferències es faran públics puntualment a través de Campus Virtual.

 


Metodologia

Conferències impartides per un especialista convidat. L'assistència a les conferències és obligatòria.
Desenvolupament d'un portafoli on s'exposin tots els resums de cada un dels seminaris impartits. Al llarg de tot el curs, els estudiants han de presentar periòdicament un resum a través de Campus Virtual sobre els temes tractats a les classes teòriques. Aquests lliuraments (obligatoris en tots els casos) constitueixen la col·lecció d’evidències d’aprenentatge dels estudiants.

 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Conferències 38 1,52
Tipus: Supervisades      
Portafoli 17 0,68
Tipus: Autònomes      
Estudi personal 85 3,4

Avaluació

AVALUACIÓ CONTINUADA

Atès que les classes teòriques constitueixen totes les activitats formatives, l'assistència a les classes teòriques és obligatòria i es farà un seguiment al llarg del curs (50% de la nota final). A més, els estudiants seran avaluats pel portafoli (50% de la nota final).

AVALUACIÓ ÚNICA

Els/les estudiants que així ho sol.licitin tindrán dret a una avaluació única. L’avaluació única consistirà en una única prova de síntesi en la que s’avaluaran els continguts de tot el programa de conferències. La nota obtinguda en aquesta prova de síntesi suposarà el 50% de la nota final de l’assignatura ja que l'assistència als seminaris i conferències és oblicatori i el 50% restant de la nota final.

L’avaluació dels seminaris seguirà el mateix procés de l'avaluació continuada. La nota obtinguda suposarà el 50% de la nota final de l’assignatura.

El lliurament de le entregues seguirà  el mateix procediment que a l'avaluació continuada.


Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Assistència a les conferències 50% 1 0,04 6, 10, 12, 15
Portafoli 50% 9 0,36 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15

Bibliografia

Com el seminaristes i el contingut del seus seminaris/conferéncies poden canviar cada any, la bibliografia de cada tema es pujarà semanalment al cmpus virtual i/o es donarà a cadascuna de les conferències.

 


Programari

No es requereix.