Logo UAB
2022/2023

Pràctiques Externes

Codi: 43833 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
4316204 Francès Llengua Estrangera i Diversitat Lingüística OB 0 2

Professor/a de contacte

Nom:
Patricia Lopez Garcia
Correu electrònic:
patricia.lopez@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
francès (fre)

Equip docent

Àngels Catena Rodulfo

Prerequisits

No existeixen prerequisits per a cursar aquesta assignatura. No obstant això, les entitats col·laboradores poden sol·licitar perfils més o menys específics (coneixement de llengües, formació prèvia ...) que orientaran la selecció per part de l'entitat o l'elecció per part de l'estudiant de les diferents possibilitats.

Objectius

Les Pràctiques externes del Màster Oficial Francès Llengua estrangera i diversitat Lingüística és un mòdul de 6 ECTS, de caràcter obligatori, que es cursa durant el segon semestre. L'objectiu d'aquestes pràctiques externes, regulades amb els convenis corresponents, és posar en contacte cada estudiant amb una empresa o institució que desenvolupa tasques directament relacionades amb les matèries impartides en l'esmentat màster oficial perquè conegui les activitats que s'hi desenvolupen.

Competències

  • Analitzar críticament una problemàtica científica determinada partint de fonts històriques i culturals.
  • Aplicar la formació lingüística en Francès Llengua Estrangera i Diversitat lingüística a realitats caracteritzades pel plurilingüisme i la necessitat d'intercomprensió.
  • Aplicar la formació lingüística en francès llengua estrangera a l'anàlisi de les produccions dels estudiants de francès com a llengua estrangera.
  • Dissenyar, aplicar i explotar diversos tipus d'avaluació (formativa, sumativa, etc.) en francès llengua estrangera i diversitat lingüística.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit.
  • Seleccionar i explotar recursos de formació existents amb l'objectiu de planificar i dur a terme activitats docents, i adaptar i produir recursos de formació, en diferents suports (escrits, àudio, multimèdia) utilitzables a les pràctiques docents i formatives de francès llengua estrangera.
  • Treballar individualment i en equip sent capaç d'analitzar, interpretar i sintetitzar les dades i la informació generades.
  • Valorar la qualitat, l'autoexigència, el rigor, la responsabilitat i el compromís social, tant en la formació com en el treball científic i divulgatiu.

Resultats d'aprenentatge

  1. Adaptar un determinat recurs de formació de francès llengua estrangera a un altre tipus de suport.
  2. Analitzar críticament una problemàtica científica determinada partint de fonts històriques i culturals.
  3. Analitzar situacions reals en què el francès constitueix l'eix central de la intercomprensió i la mediació lingüístiques.
  4. Determinar el tipus d'avaluació més apropiat per a cada situació d'aprenentatge de francès llengua estrangera.
  5. Establir un ordre de prelació en l'ús de materials (“autèntics” o ad hoc) per a la formació en francès llengua estrangera.
  6. Organitzar materials (no específicament concebuts per a fins formatius –“autèntics”– o ad hoc) en llengua francesa i adaptar-los als diferents nivells de coneixement del francès llengua estrangera.
  7. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  8. Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  9. Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit.
  10. Treballar individualment i en equip sent capaç d'analitzar, interpretar i sintetitzar les dades i la informació generades.
  11. Valorar la importància de la formació cultural i lingüística comparada a la mediació i la diversitat lingüística.
  12. Valorar la qualitat, l'autoexigència, el rigor, la responsabilitat i el compromís social, tant en la formació com en el treball científic i divulgatiu.

Continguts

Les Pràctiques externes es realitzaran en empreses i institucions tant del sector públic com del sector privat. Aquells estudiants que tinguin interès a conèixer la recerca relacionada amb les àrees de coneixement d'aquest màster tindran també la possibilitat de fer aquestes pràctiques en algun centre, grup o projecte de recerca. A cada estudiant se li assignarà un tutor. Es programaran sessions de tutoria per a assessorar l'estudiant en el desenvolupament de les pràctiques. El tutor fixarà el pla de treball de l'estudiant, farà el seguiment de l'estada i avaluarà l'activitat realitzada de conformitat amb la normativa de pràctiques acadèmiques de la UAB. L'estudiant tindrà com a tasca observar i participar en les activitats que desenvolupi l'empresa/institució d'acolliment. També haurà de presentar un informe escrit amb tota la informació rellevant sobre l'empresa/institució i mantenir un diari de les activitats que dugui a terme. L'informe ha de ser una descripció crítica de tot l'après durant les pràctiques i haurà de seguir la normativa de redacció dels treballs acadèmics

Els estudiants poden triar l'orientació de la pràctica externa. Per tant, poden proposar altres centres o empreses que no estiguin inclosos en la llista d'ofertes de la titulació. Si el coordinador del mòdul aprova la proposta, es procedirà a la signatura del conveni.

Es presenten a continuació (a títuo orientatiu) algunes de les entitats on s'han realitzat les estades de pràctiques en anys anteriors:

ALLIANCE FRANÇAISE (Granollers); Centre de Formació d'Adults Maria Rúbies; Labdoo.org; Iglobal Translators; XARXA LINK TO MEDIASLInbenta Professional Services SL; Institut Doctor Puigvert; Departament de Filologia Francesa i Romànica (UAB), etc.

Metodologia

La docència es distribuirà en hores presencials a l’empresa, institució o ens acollidor, en hores per a l’elaboració de la memòria final, hores per a tutories intermèdies per part del responsable de l’assignatura i, eventualment,  sessions teòriques (ex. curs en riscos laborals;  la formació per a la inserció laboral organitzada per la Facultat amb la col·laboració del Servei d’Ocupabilitat..)

Les hores de dedicació a l’empresa es situen aproximadament en 125h. Això equival a apx. 42 jornades de 3h (matí o tarda) o 25 jornades de 5h (fórmula intensiva).

Els estudiants comptaran, si més no, amb dues sessions de tutoria (presencial o virtual), durant el període de realització de les PE i al final. El tutor deixarà constància d’aquestes sessions mitjançant una acta, la qual constituirà un document cabdal en els eventuals processos de reclamació de nota.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Activitats teòriques 4 0,16 7, 12
Tipus: Supervisades      
Estada de pràctiques 130 5,2 1, 3, 4, 6, 7, 9, 10, 11
Seguiment 8 0,32 8, 10, 12
Tipus: Autònomes      
Elaboració d'una memòria 8 0,32 2, 5, 8, 11, 12

Avaluació

En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.

En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.

Podeu consultar models d'informes de l'estudiant i del tutor aquí:

http://webs2002.uab.es/afers_academics/reservat/info_ac/convenis/0001.htm 

  • “No avaluable”. Quan l’estudiant no hagi arribat a realitzar  un 10% de les hores presencials previstes al conveni.
  • “Suspès”. Quan l’estudiant hagi superat el 10% de presencialitat, però no hagi completat les hores previstes al conveni o bé sigui avaluat negativament.
  • “Matrícula d’Honor”. A criteri de la coordinació de les PE entre els millors estudiants que hagin obtingut un ≥ 9 i seguint el percentatge establert per la normativa general (Art. 116. 6).
  • “Recuperació. Les PE no es poden recuperar.

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
INFORME DEL TUTOR 50% 0 0 1, 3, 4, 6, 7, 9, 10, 11, 12
MEMÒRIA DE PRÀCTIQUES 40% 0 0 2, 5, 8, 10
SEGUIMENT PER PART DEL COORDINADOR 10% 0 0 8, 10, 12

Bibliografia

No n'hi ha

Programari

No es necessita