Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2504392 Intel·ligència Artificial / Artificial Intelligence | OB | 2 | 1 |
?
En aquesta matèria s'oferirà una visió completa (incloent-hi mètodes algorítmics) al que s'entén per resolució de problemes a IA, centrat en els problemes de cerca (heurística o amb metaheurístiques), cerca amb adversari i jocs, raonament amb restriccions i satisfactibilitat booleana.
HEURISTIC SEARCH
Blind search
Heuristic search
Heuristics
LOCAL SEARCH. METAHEURISTICS.
Optimization
Metaheuristics
Online search
ADVERSARIAL SEARCH. GAMES.
Zero-sum games.
Mini-max. Alpha-beta.
Modern strategies: MCTS
CONSTRAINT REASONING
Definitions and examples
Constraint networks and arc consistency
Look-ahead
BOOLEAN SAT
Introduction and applications
Resolution and DPLL
Learning and backjumping
Restarts and clause deletion
Les sessions seran presencials a classe i sorganitzaran per introduir els continguts de lassignatura mitjançant classes magistrals. A més, es faran classes de problemes i/o pràctiques per a refermar els continguts de les classes de teoria. Altres activitats podran ser la lectura i la presentació d'articles relacionats amb la matèria. S'apreciarà molt especialment l'actitud dinàmica i proactiva de l'estudiantat per assolir les competències de l'assignatura.
Les classes es faran en dues sessions de dues hores setmanals amb tots els estudiants. La majoria de les classes seran de teoria, amb classes de problemes/pràctiques intercalades. Els alumnes sabran amb antelació quan succeiran aquestes classes de problemes/pràctiques. S'encoratja que l'alumne porti el seu propi portàtil a classe si en disposa d'un.
Els estudiants es dividiran en grups, amb la funció següent quant a problemes:
• al començament del curs, cada grup rebrà un conjunt de problemes a resoldre,
• a petició del professor, un grup resol un dels seus problemes en una mena de problemes,
• els grups saben quan són les classes de problemes, i el tipus de problemes que es resoldrà; no sap si li tocarà sortir o no en una classe concreta,
• el professor tria el grup que ha de resoldre un problema,
• un grup triat ha de lliurar el problema resolt al professor per a la seva puntuació,
• segons resolgui el problema, el grup obté una nota (comú per a tots els membres del grup),
• si el grup suspengués, ha de lliurar una nova entrega al professor una setmana després.
A les classes de teoria s'aniran treballant els conceptes que es detallen al temari de l'assignatura. En alguns casos, es considerarà la possibilitat de posar a disposició de lestudiant vídeos explicatius que lestudiant haurà de visionar abans de la sessió de classe.
Cada estudiant haurà de completar les classes presencials amb el treball personal autònom en la realització de les lectures, els problemes i les pràctiques que es vagin proposant i que han de servir per acabar d'entendre els continguts de l'assignatura. Cal tenir present que el temari de l'assignatura té una continuïtat lògica al llarg del curs, de manera que per poder seguir correctament una classe cal haver assimilat el que s'ha explicat a les sessions anteriors.
La gestió de la docència l'assignatura es farà a través de la plataforma Campus Virtual UAB, que servirà per poder veure els materials, gestionar els grups de pràctiques, fer els lliuraments corresponents, veure les notes, comunicar-se amb els professors, etc.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Elaboració de problemes i pràctiques | 35,5 | 1,42 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Sessions de teoria y problemes | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Assimilació de les sessions de teoria i problemes | 60 | 2,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
L’avaluació de l’assignatura tindrà en compte tres tipus d’activitats d’avaluació: Dos exàmens parcials en tant que avaluació individual i realització de problemes/pràctiques per part de grups d'estudiants
La nota final de l’assignatura s’obté combinant l’avaluació d’aquestes 3 activitats de la manera següent:
Nota Final = (0.6 les dues proves parcials d’avaluació individual) + (0.4 problemes/pràctiques)
Avaluació individual: en aquest apartat s'inclou el resultat de les proves individuals que es faran al llarg del curs. Hi haurà proves parcials que es faran durant el període lectiu del curs i una prova final durant el període oficial d'exàmens. Aquesta prova final serà de recuperació i només l'hauran de fer els estudiants que no hagin superat algun dels dos parcials. Si s’ha superat un dels dos parcials, però l’altre no, en aquesta prova només s’ha de recuperar la part de l’assignatura corresponent al parcial que no s’hagi superat.
Avaluació Individual = (0.5 * Parcial1) + (0.5 * Parcial 2)
Avaluació individual: caldrà assolir una nota mínima de 5 per aprovar l'assignatura.
Problemes i pràctiques: caldrà assolir una nota mínima de 5 per aprovar l'assignatura.
L’avaluació de l’assignatura tindrà en compte tres tipus d’activitats d’avaluació: Dos exàmens parcials en tant que avaluació individual i lliurament de presentacions per part de grups d’estudiants.
Recuperació:
• Primer parcial: un alumne que suspengui el primer parcial el pot recuperar a l'examen final.
• Segon parcial: un alumne que suspengui el primer parcial el pot recuperar a l'examen final.
• Problemes/pràctiques: en cas de no assolir el 5 a la Problemes/pràctiques, el grup ha de tornar a lliurar el treball corregit (òbviament, ja no hi ha temps per fer una segona presentació oral) una setmana després.
No avaluable: Un alumne es considerarà no avaluable (NA) si no participa en la presentació i no fa cap de les proves d’avaluació següents: parcial 1, parcial 2, prova final de recuperació.
Suspesos: Si el càlcul de la nota final és igual o superior a 5 però no s’arriba al mínim exigit en alguna de les activitats d’avaluació, la nota final serà suspès i es posarà un 4.5 a la nota de l'expedient de l’alumne.
Matrícules d’honor: Atorgar una qualificació dematrícula d’honor és decisió del professorat responsable de l’assignatura. La normativa de la UAB indica que les MH només es podran concedir a estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00. Es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d'estudiants matriculats.
Nota important: còpies i plagis
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació es qualificaran amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs. Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:
En aquests casos, la nota numèrica de l'expedient serà el valor menor entre 3.0 i la mitjana ponderada deles notes (i per tant no serà possible l'aprovat per compensació).
En l'avaluació dels lliuraments de problemes i pràctiques s'utilizaran eines de detecció de còpia del codi del programa.
Nota sobre la planificació de les activitats d'avaluació:
Les dates d'avaluació continuada i lliurament de treballs es publicaran al principi de curs i poden estar subjectes a canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències. Sempre s'informarà al Campus Virtual sobre aquests canvis ja que s'entén que aquesta és la plataforma habitual d'intercanvi d'informació entre professors i estudiants
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació individual | 0,6 | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Lliurament problemes/pràctiques | 0,4 | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Artificial Intelligence. A modern approach. Stuart Russell, Peter Norvig. Cuarta edició. Pearson, 2020.
A decidir.