Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2504216 Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | FB | 1 | 2 |
No n'hi ha, tanmateix:
La majoria de les assignatures s’imparteixen en anglès. Es considera indispensable que els estudiants comptin amb un nivell d’anglès corresponent al B2 del marc de referència europeu, malgrat que per l’accés dels estudiants al grau no es preveu una prova específica de nivell de competència lingüística en anglès.
Introducció: seqüeles de la guerra xinès-japonesa a l'est d'Àsia
Tema 1: El naixement de noves nacions a l'est d'Àsia. La Guerra Civil Xina i Nova República Popular. Divisió Nacional i Guerra de Corea (1945-1953). Japó sota ocupació. Guerra Freda (1947-1991)
Tema 2: Xina sota Mao (1949-1976): Instal·lació de la República Popular de la Xina (1949-1952). El primer pla quinquennal (1953-1957). La Campanya de les Cent Flors (1956-1957). El Gran Salt Endavant (1958-1965). La Revolució Cultural (1965-1976)
Tema 3: Japó i Corea (1952-1989): Desenvolupament econòmic i estabilitat política. Corea de Sud: la dictadura de Park Chung-hee (1962-1979). Corea del Nord: Kim Il-sung (1948-1994).
Tema 4: Vietnam i Taiwan (1955-1988): Guerra del Vietnam (1955-1975). Taiwan: la dictadura de Chiang Kai-shek (1949-1975) i Chiang Jingguo (1975-1988). Des del final de la Guerra Freda a Àsia fins avui (1991-present)
Tema 5: El posmaoísmo de la Xina: Els límits del reformisme de Deng Xiaoping (1979-1997) i els esdeveniments de Tiananmen (1989). La Xina sota Jiang Zeming (1993-2003). Hu Jintao i el llançament de l'economia de mercat socialista (2003-2013).
Tema 6: Corea de Sud i Taiwan dels 90: La crisi econòmica asiàtica (1997). Les lluites al carrer: els processos de democratització a Corea de Sud i Taiwan.
Tema 7: Japó dels 80: La bombolla financera i immobiliària (1980-1990). La llarga recuperació econòmica. Després del desastre del terratrèmol i la crisi nuclear de Fukushima (2011). El renaixement japonès i l'expectativa dels Jocs Olímpics de Tòquio 2020.
Tema 8: El nou somni xinès: Xina sota Xi Jinping (2013-ara). La fàbrica mundial i el seu creixement econòmic Xinjiang, Hong Kong i la reclamació irredentista de la Xina a Taiwan.
Conclusió: Covid-19 a l'Àsia Oriental
- Classes teòriques.
- Debats i discussions.
- Lectura comprensiva de textos acadèmics.
- Aprenentatge d’estratègies de recerca d’informació.
- Realització de ressenyes, treballs i comentaris analítics.
- Estudi personal.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 45 | 1,8 | 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14, 16, 17, 18, 22 |
Lectura comprensiva de textos acadèmics | 5 | 0,2 | 1, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 13, 14, 15, 16, 17 |
Tipus: Supervisades | |||
Realització de ressenyes, treballs i comentaris analitics | 30 | 1,2 | 1, 2, 4, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi individual | 38 | 1,52 | 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 16, 17, 21 |
L'avaluació serà continuada. Els estudiants hauran de demostrar el seu progrés realitzant activitats i exàmens. Els terminis d’aquestes activitats d’avaluació s'indiquen en el calendari el primer dia de classe. Totes les activitats tenen un termini que cal complir estrictament, segons el calendari de l’assignatura.
- Exàmens escrits
: 30%
- Treball grupal: 40%
- Treball individual: 30%
Altres consideracions
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professorat responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el docent i l’estudiant.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 a 4,9.
L'estudiant es presentarà exclusivament a les activitats o proves no presentades o suspeses. En cap cas es podrà recuperar nota mitjançant una prova final equivalent al 100% de la nota.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola.
En cas de recuperació, será una prova de síntesi. La nota màxima que pot obtenir l’estudiant és un 5.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una tercera part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0.En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat). Es considera com a "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a, i com a "plagi" el fet de presentar part o tot un text d'un autor com a propi, és a dir, sense citar-ne les fonts, sigui publicat en paper o en forma digital. En el cas de còpia entre dos estudiants, si no es pot saber qui ha copiat qui, s'aplicarà la sanció a ambdós.
Més informació: https://www.uab.cat/web/estudiar/grau/informacio-academica/avaluacio/en-que-consisteix-l-avaluacio-1345662177201.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exàmens escrits | 30% | 2 | 0,08 | 1, 3, 5, 6, 7, 8, 13, 15, 16, 17, 18, 19, 24 |
Treball grupal | 40% | 15 | 0,6 | 1, 2, 8, 9, 10, 13, 15, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 25, 26 |
Treball individual | 30% | 15 | 0,6 | 1, 4, 5, 6, 7, 11, 12, 13, 14, 19, 21, 24 |
GENERAL
SHIROKAUER, Conrad, and Suzanne Gay. A Brief History of Japanese Civilization. Belmont, CA: Wadsworth, 2012.
SHIROKAUER, Conrad and Brown, Miranda. A Brief History of Chinese Civilization.Belmont, CA: Wadsworth, 2006.
XINA
-BOLINAGA, I. La China de Mao. Del mito a Tiananmen, Anaya, Madrid, 2013.
- DAVIS, D. S. The Consumer Revolution in Urban China. Berkeley, Uni.of California Press, 2000.
-ESTEBAN RODRÍGUEZ, M. China después de Tian’anmen. Nacionalismo y cambio político, Edicions Bellaterra, Barcelona, 2007.
-FISAC, T. y TSANG, S. eds.China en trasición. Sociedad, cultura, política y economía, Edicions Bellaterra, Barcelona, 2000.
- GOLDMAN, M and MACFARQUHAR, R. ed. The Paradox of China’s Post-Mao Reforms.Cambridge, Harvard Univ. Press, 1999.
-GUILLERMAZ, J. Historia de Partido Comunista Chino, Ediciones Península, Barcelona, 1970.
- JOSEPH, W. A., WONG, C P. W and ZWEIG, D. New Perspectives on the Cultural Revolution. Cambridge, The Council on East Asia Studies/Harvard University, 1991.
- LIN Min and GALIKOWSKI, M. The Search for Modernity: Chinese Intellectual and Cultural Discourse in the Post-Mao Era. New York Columbia Univ. Press, 1994.
- LOGAN, J. R. The New Chinese City: Globalization and Market Reform. Oxford, BlackwekkPublishers, 2002.
-MACFARQUHAR, R. y SCHOENHALS, M.: La revolución cultural china, Crítica, Barcelona, 2009.
- OLLÉ, M. Made in China. El despertar social, político y cultural de la China contemporánea, Destino, Barcelona, 2005.
- RÍOS, X. China pide paso. De Hu Jintao a Xi Jinping, Icaria, Barcelona, 2012.
JAPÓ
- BRINTON,M. C. Women and the Economic Miracle: Gender and Work in Postwar Japan.Berkeley, Uni.of California Press, 1994.
- CALDER, K. E. Crisis and Compensation: Public Policy and Political Stability in Japan, 1949-1986. New Jersey: Princeton Univ. Press, 1988.
- COOXA. D. and Peter Duus, ed. The Cambridge History of Japan, vol. 6: The Twentieth Century. Cambridge, Cambridge Univ. Press, 1988.
- CURTIS, G. L. The Japanese Way of Politics, New York Columbia Univ. Press, 1988.
- DOWER, J. W. Embracing Defeat: Japan in the Wake of World War II, New York, W. W. Norton & Company, 1999.
- GORDON, A. A Modern History of Japan. From Tokugawa Time to the Present, Oxford University Press, 2009.
- GOTO-JONES, C. Modern Japan. A very Short Introduction, Oxford University Press, 2009.
- KINGSTON, J. Contemporary Japan. History, Politics and the Social change since the 1980s, Blackwell Publish, 2011.
- MIMURA, J. Planning for Empire. Reform Bureaucrats and the Japanese Wartime State, Cornell University Press, Ithaca and London, 2011.
COREA
- CLARK, D. N. Korea in World History. Ann Arbor. Association for Asian Studies, 2012.
- CUMINGS, B. Korea’s place in the sun. A modern history, Norton, New York y London, 1997.
- MILLET. A. E. The War for Korea. Vol. I, 1945-1950: A House Burning. Lawrence. University of Kansas, 2005.
- MILLET. A. E. The War for Korea. Vol. II, 1950-1951: They came form the North. Lawrence. University of Kansas, 2010.
TAIWAN
- CORCEFF, S. ed. Memories of the Future: National Identity Issues and the Search for a New Taiwan.New York, M. E. Sharpe. 2002.
- ROY, D. Taiwan a political history. New York. Cornell Univ. Press, 2003
-RUBINSTEIN, M. A., ed., Taiwan: A New History. Armonk, N. Y., M.E.Sharpe, 1999.
---