Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501928 Comunicació Audiovisual | OB | 3 | A |
Es requereix que els i les estudiants tinguin coneixements bàsics de llenguatge, redacció, producció i tècniques digitals.
Per altra banda, donat que bona part de la biografia és en anglès, també es fa necessari un bon nivell de comprensió lectora en aquesta llengua.
Els objectius bàsics de l'assignatura són:
L'assignatura es desenvoluparà i s'estructurarà al voltant d'aquests sis grans temes:
1. Introducció als mitjans digitals
2. Característiques tècniques dels elements
3. Llenguatges i metallenguatges
4. Visualització de la informació
5. Estructura de continguts
6. Noves narratives
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura.
Es penjarà també al Campus Virtual on l'alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l'adequat seguiment de l'assignatura.
La metodologia d'aquesta assignatura inclou classes magistrals, seminaris pràctics (pràctiques de debat de casos), pràctiques de laboratori, tutories, exercicis pràctics i lectures.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals amb suport TIC | 25 | 1 | 4 |
Pràctiques de debat de casos (produccions audiovisuals) i articles científics | 25 | 1 | 2, 3, 4, 6 |
Pràctiques de laboratori | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories (activitat presencial individual o en grup orientada a resoldre problemes d'aprenentatge) | 15 | 0,6 | 4, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi: lectura i síntesi de documents científics | 70 | 2,8 | 3, 4, 6 |
Preparació pràctiques laboratori | 75 | 3 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8 |
Realització de treballs encarregats per al desenvolupament dels seminaris | 20 | 0,8 | 2, 3, 6 |
L'avaluació de l'assignatura es realitzarà a partir de 3 eixos: examen teòric (40 %), pràctiques de debat (10 %) i pràctiques (50 %). Per superar l'assignatura cal aprovar tant l'apartat teòric (exàmens) com l'apartat pràctic (pràctiques i pràctiques de debat).
Es contemplen activitats de reavaluació (total o parcial), tant per aprovar com per pujar nota. De teoria, i d'acord amb la normativa de la facultat, per tot l'alumnat que suspengui l'examen amb un 3 o més. De pràctiques, per aquelles i aquells estudiants que hagin entregat la totalitat dels exercicis pràctics.
El o la estudiant que realitzi alguna irregularitat (còpia, plagi, robatori d'identitat ...) que pugui comportar una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, serà qualificat amb 0 aquest acte d'avaluació. En cas que hi hagi diverses irregularitats, la nota final de l'assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen de teoria | 40% | 2 | 0,08 | 6 |
Lliurament de treballs pràctics de debat | 10% | 3 | 0,12 | 2, 3, 4, 6 |
Treballs pràctics | 50% | 25 | 1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
BOLTER, David & GRUSIN, Richard. (2000). Remediation. Understanding New Media. Cambridge: MIT Press.
BRUNS, Axel. (2008). Blogs, wikipedia, second life and beyond: from production to produsage.
BURGUESS, Jean; GREEN, Joshua. (2013): "YouTube: Online video and participatory culture". John Wiley &
Sons.
CAIRO, Alberto. The Functional Art: An introduction to information graphics and visualization. New Riders,
2012.
CÓRDOBA, Carlos; ALATRISTE, Yadira. (2012) Hacia una taxonomía de investigación entre Visualización de
Información y Diseño
http://www.nosolousabilidad.com/articulos/taxonomia_visualizacion.htm
CEBRIÁN, Mariano. Información multimedia. Soporte, lenguaje y aplicaciones empresariales. ISBN
84-205-4222-9.
ELLISON, Nicole B.; BOYD, Danah M. (2013): Sociality through social network sites. In: The Oxford handbook
of internet studies.
FELDMAN, Tony. (1994): Multimedia. Londres: Blueprint.
GARRET, Jesse James, 2011. The Elements of User Experience: User-Centered Design for the Web and Beyond. Editor: Addison-Wesley.
JENKINS, Henry. (2008). Convergence culture: la cultura de la convergencia de los medios de comunicación.
Barcelona: Paidós.
MACIÁ, Fernando, 2011. Técnicas avanzadas de posicionamiento en buscadores. Editorial: Anaya Multimedia.
MANOVICH, Lev. (2005). El lenguaje de los nuevos medios de comunicación. La imagen en la era digital. Paidós: Barcelona.
NUSSBAUMER, Cole. (2015). Storytelling with data: A data visualization guide for business professionals.
ORIHUELA, José Luis. (2006). La revolución de los blogs. Madrid: La Esfera de los Libros.
PEARSON, Roberta & SMITH, Anthony N. (2014). Storytelling in the media convergence age: exploring screen
narratives.PARISER, Eli. (2011). The Filter Bubble: What the Internet Is Hiding from You. Penguin Press , New York.
PRATTEN, Robert. (2011).Cross-Media Communications: An Introductions to the Art of Creating Integrated
Media Experiences. London: ETC Press
KRUG, Steve. (2005). Don't Make Me Think, A Common Sense Approach to Web Usability, New Riders.
RAUSELL, Claudia. (2005). Nuevos relatos audiovisuales. Hacia una definición del relato audiovisual interactivo. Revista Telos no 62, Madrid.
https://telos.fundaciontelefonica.com/telos/articulocuaderno.asp@idarticulo=4&rev=62.htm
RIBES, Xavier. (2007). La Web 2.0. El valor de los metadatos y de la inteligencia colectiva. Revista Telos no 73, Madrid.
http://telos.fundaciontelefonica.com/telos/articuloperspectiva.asp@idarticulo=2&rev=73.htm
SÁNCHEZ B. Teresa. (2012). Nuevos modelos narrativos. Ficción y transmediación (Vol. 1). Madrid: Comunicación.
SCOLARI, C. Alberto. (2018). Las leyes de la interfaz: Diseño, ecología evolución, tecnología (Vol. 136). Editorial Gedisa.
SHIFMAN, Limor. (2014). Memes in Digital Culture: MIT Press
SUROVIECKI, James. (2005). The wisdom of crowds. Anchor, New York.
VALERO, José Luis. (2012). Infografía digital. La visualización sintética. Editorial Bosch. Barcelona.
VV.AA. Google Search Engine Optimization Starter Guide
http://static.googleusercontent.com/external_content/untrusted_dlcp/www.google.com/en//webmasters/docs/search-eng
VIDEOGRAFIA
JENKIS, Henry. 2011. ¿Quçe es la comunicación transmedia? (anglès subtitulat)
https://www.youtube.com/watch?v=kzcZYxFnUjc&list=PLTHGZHnp_R4nh6UBXuU_76w8hpCH3_Ut
MC GONIGAL, Jane. 2013: Ted Talk. Los juegos online pueden crear un mundo mejor (anglès subtitulat)
https://www.youtube.com/watch?v=qrcGfWhD_BE