Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313256 Continguts de Comunicació Audiovisual y Publicitat | OT | 0 | A |
Domini de l'anglès.
Aquest mòdul té com a objectiu estudiar la transformació de les indústries audiovisuals i els sistemes publicitaris contemporanis, així com les tecnologies i polítiques de comunicació dins de l'escenari de les transformacions digitals. Es tracta de saber delimitar i entendre el pes dels factors econòmics, polítics, industrials, tecnològics, de gestió i d'internet que configuren la complexa realitat del sector audiovisual i publicitari.
A partir dels objectius s'abordaran el canvi que suposa la gestió d'empreses i del coneixement en un entorn digital, el paper de la tecnologia i l'economia com a factors clau en els canvis del sector audiovisual i publicitari contemporani i la reflexió i l'estudi de els principals corrents teòrics que els analitzen, l'anàlisi teòrica de les polítiques i tecnologies de comunicació amb estudi de casos concrets a nivell europeu, estatal i català; l'anàlisi intel·lectual del paper d'internet i l'impacte de les xarxes socials en el sistema audiovisual i publicitari, i, finalment, l'estudi teòric i concret dels canvis de les estructures publicitàries bàsiques per entendre un dels pilars del model de negoci audiovisual .
Temari:
1.- Gestió d'empreses i del coneixement en la societat digital 3 ECTS (Josep Ma Martí)
2.- Internet, xarxes socials i el seu impacte en el sector audiovisual 3 ECTS (Emilio Fernández)
3.- Canvis en els sistemes publicitaris contemporanis 6 ECTS (Ana Ullod i Quim Puig)
4.- Tecnologia i economia en el sistema audiovisual contemporani 3 ECTS (Carles Llorens)
La docència s'estructura a partir d'uns seminaris molt espcialitzats i la tutorització de treballs sobre les assignatures del mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris | 75 | 3 | 1, 2, 4, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories dels treballs | 70 | 2,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures i treball autònom de l'alumnat | 100 | 4 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8 |
Redacció de los trabajos del módulo | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Cada professor del mòdul indicarà a l'inici de la seva assignatura el tipus de treball que hauran d'elaborar els estudiants i com s'haurà de presentar.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Traball Josep Mª Martí | 20% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Treball Ana Ullod | 20% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Treball Carles Llorens | 20% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Treball Emilio Fernández | 20% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Treball Joaquín Puig | 20% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Ala-Fossi, Marko. (2012) 'Social Obsolescence of the TV Fee and the Financial Crisis of Finnish Public Service Media', Journal of Media Business Studies 9 (1): 33-54.
Alvarez del Blanco, Roberto (2011), Neuromarketing, Ed Prentice Hall, Madrid Anderson, Chris. (2008). The Long Tail. Revised and Updated Edition. New York: Hyperion
Arboledas, Luis (2010) 'Transición democrática y modelo comunicativo: la divergencia Ibérica',Observatorio (OBS*) 4(2).
Balbi, Gabriele i Paolo Maggauda (2018). A history of digital media. Londres: Routledge.
Bonet, Montse (2016). El imperio del aire: espectro radioeléctrico y radiodifusión. Barcelona: Editoirial UOC.
Bonet, Montse; Arboledas, Luis (2011) 'The European exception: Historical evolution of Spanish radio as a cultural industry', Media International Australia incorporating Culture and Policy Journal, 141: 38-48.
Buckland, Michael Keeble (2017). Information and Society.Cambridge: MIT Press.
Carey, John i Elton, Martin (2010). When media are new. University Michigan Press, Ann Arbor
Cuilenburg, Jan Van; McQuail, Denis (2003) 'Towards a New Communications Policy Paradigm', European Journal of Communication, 18 (2): 181-207.
Morozov, Evgeny, (2014). To save everything, click her: the folly of technological solutionism, New York: PublicAffairs
Rogers, Everett M. (2003) Diffusion of Innovations, 5a ed. New York: Free Press. Schmidt, Eric & Cohen, Jared (2014). El Futuro digital, Madrid: Anaya Multimedia.
Scolari, Carlos (2008). Hipermediaciones. Elementos para una Teoría de la Comunicación Digital Interactiva, Barcelona: Gedisa.
Wu, Tim (2011). The Master switch: the rise and fall of information empires, New York, N.Y.: Vintage Books.
No cal dominar cap programari per desenvolupar aquest modul.