2021/2022
Iniciació a la Recerca
Codi: 42437
Crèdits: 9
Titulació |
Tipus |
Curs |
Semestre |
4313256 Continguts de Comunicació Audiovisual y Publicitat |
OT |
0 |
2 |
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Utilització d'idiomes a l'assignatura
- Llengua vehicular majoritària:
- espanyol (spa)
Equip docent
- Emili Prado Pico
Objectius
En aquest módul es treballen les eines concretes per al plantejament d'un projecte de recerca científica, delimitar els seus objectius, identificar els mètodes i fonts apropiades per a cubrir-los i establir un pla de treball.
Competències
- Analitzar els resultats de recerca per obtenir nous productes o processos, valorant-ne la viabilitat industrial i comercial per a la seva transferència a la societat.
- Buscar informació en l'entorn cientificotècnic i tenir habilitats operatives en l'ús de les TIC
- Demostrar una actitud desperta, innovadora i analítica en relació amb els interrogants d'investigació
- Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere, per dissenyar solucions.
- Elaborar, planificar, dirigir, coordinar i gestionar projectes de recerca acadèmics i professionals en l?àmbit de la comunicació audiovisual i publicitària seguint criteris de qualitat, igualtat i responsabilitat ètica i social.
- Planificar les tasques d'acord amb els recursos humans, instrumentals i temporals disponibles, i ser capaç de millorar el rendiment
- Prendre decisions i assumir-ne les responsabilitats i conseqüencies
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
- Seleccionar, dissenyar i aplicar estratègies metodològiques de recerca científica en l'estudi de la comunicació audiovisual i el desenvolupament de productes
- Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca
Resultats d'aprenentatge
- Adequar les fases de la recerca a les disponibilitats temporals de la recerca.
- Analitzar els resultats de recerca per obtenir nous productes o processos, valorant-ne la viabilitat industrial i comercial per a la seva transferència a la societat.
- Aprendre a fer visibles les aportacions fetes per les dones en tots els àmbits de la societat i a considerar la seva experiència com a font documental de primera importància.
- Buscar informació en l'entorn cientificotècnic i tenir habilitats operatives en l'ús de les TIC
- Definir i acotar un objecte d'estudi
- Demostrar una actitud desperta, innovadora i analítica en relació amb els interrogants d'investigació
- Dissenyar projectes de recerca tipus.
- Establir les etapes metodològiques d'una recerca.
- Planificar les tasques d'acord amb els recursos humans, instrumentals i temporals disponibles, i ser capaç de millorar el rendiment
- Prendre decisions i assumir-ne les responsabilitats i conseqüencies
- Presentar i defensar els projectes creats.
- Produir, recopilar i interpretar les dades empíriques de manera sensible al gènere.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
- Saber recopilar, sistematitzar, conservar i difondre la informació sobre les dones, les obres escrites per dones, els documents referents a les polítiques i lleis d'igualtat i els generats per les recerques en estudis de gènere, valorant els biaixos de gènere que puguin incloure els cercadors i descriptors existents.
- Seleccionar les tècniques metodològiques adequades a un projecte tipus.
- Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca
Continguts
Es tracta d'ajudar a la definició del projecte final de màster i sotmetre a testeig la seva consistència mitjançant el debat dels aspectes més rellevants de l'objecte d'estudi, els objectius i les metodologies adequades per a aconseguir-los. El treball sobre els diferents objectes i metodologies proposades per l'alumnat permet la discusió d'un ventall ampli d'apromacions a la recerca en comunicació. A més, el professorat del mòdul inclou d'altres enfocs per enriquir el debat i l'adquisició de coneixements.
Metodologia
El pla d'estudis d'aquest módul (9 crèdits ECTS) atribueix un total de 225 hores de càrrega per a l'alumnat, distribuides de la següent manera: 113 hores de treball autònom, 56 hores dirigides i 56 hores supervisades. Les metodologies docents inclouen classes magistrals, estudis de cas, seminaris, lectures de material bibliogràfic, estudi personal, tutories, realització i presentació oral i escrita de treballs.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Avaluació
El sistema d'avaluació contempla la realització d'un treball de mòdul, la defensa oral del treball, la lectura i valoració del treball d'un/a altre estudiant i l'assistència i participació ctiva de l'alumnat a les classes.
El tema del treball és lliure, dins dels límits del temari del màster i coincidirà amb la temàtica elegida per al desenvolupament del TFM.
Activitats d'avaluació
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Assitència i participació |
10% |
0
|
0 |
2, 13, 16
|
Defensa oral d'un projecte |
20% |
4
|
0,16 |
1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 15
|
Elaboració d'un projecte |
50% |
0
|
0 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
|
Lectura i valoració del treball d'un/a altre estudiant |
20% |
0
|
0 |
2, 4, 6, 10, 13
|
Bibliografia
- Denscombe, Martyn (2010) Ground Rules for Social Research. Guidelines for good practice. New York: McGraw Hill,
- Hackley, Chris (2003) Doing Research Projects in Marketing, Management and Consumer Research. London: Routledge.
- Lynch, Patrick (2004), "Choosing the Appropriate Methodology: Understanting Research Philosophy", The Marketing Review, 4. pp. 397-409.
- Murray, Neil & Hughes, Geraldine (2008) Writing up your University Assignments and Research Projects. New York: McGraw Hill.
- Treadwell, Donald (2013) Introducing Communication Research: Paths of Inquiry . Thousand Oaks, Calif: SAGE.
Programari
Cap específic.