Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313256 Continguts de Comunicació Audiovisual y Publicitat | OT | 0 | A |
Cap
Aquest mòdul aprofundeix en els coneixements de les tècniques dels estudis d’audiència, el testeig de productes i l’analítica web i digital, per a la seva aplicació a la creació y gestió de productes audiovisuals i publicitaris.
Es tracta de conèixer en profunditat les eines disponibles per a conèixer les audiències i els usuaris dels continguts de comunicació audiovisual i publicitat en un entorn canviant i complex que requereix cada cop més coneixements dels targets per a dissenyar continguts, aplicacions i serveis.
Temari:
1.- Tècniques i sistemes d’estudis d’audiència 3 ECTS
2.- Tècniques i sistemes de analítica Web 3 ECTS
3.- Testeig de productes audiovisuals i publicitaris 3 ECTS
4.- Aplicació del coneixement de les audiències en el disseny i gestió de productes audiovisuals i publicitaris 3ECTS
Aquest mòdul (12 crèdits ECTS) representa un total de 300 hores de càrrega per a les/els alumnes distribuïdes de la següent manera: 75 hores de Treball dirigit, 75 hores de Treball supervisat i 150 hores de Treball Autònom. Les metodologies docents inclouen classes magistrals, seminaris, lectures de material bibliogràfic, estudi personal, tutories, realització i presentació oral de treballs.
La situació sanitària podria fer que les sessions, en lloc de presencials, hagin de ser telemàtiques.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes | 65 | 2,6 | 1, 2, 3, 7, 8, 9 |
Hands On Projects | 10 | 0,4 | 4, 5, 10, 11, 12, 13, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i seguiment de treballs | 75 | 3 | 4, 5, 10, 11, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures, preparació de presentacions, elaboració del treball de mòdul | 150 | 6 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 13, 16 |
El sistema de avaluació contempla la realització de un Treball de mòdul (70%), la defensa oral del treball (20%) i l’assistència i participació activa de l’alumnat en les classes (10%).
El treball serà avaluat pel professorat del mòdul a partir de la seva presentació oral. El tema del treball està lligat a les sessions de hands on dissenyades en el transcurs del tema 4.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació a les classes | 10 | 0 | 0 | 1, 5, 7, 12 |
Presentació oral del treball del Mòdul | 20 | 0 | 0 | 5, 10, 12, 16 |
Treball de Mòdul | 70 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Bolin, Göran. (2012). The Labour of Media Use. The Two Active Audiences. Information, Communication & Society, 15 (6), 796-814.
Callejo, Javier (2001). Investigar las audiencias. Paidós.
Coromina, Òscar; Delgado, Matilde; Prado, Emili & Garcia Núria (2020). Estrategias de activación de la audiencia social en Twitter de los programas más populares de la televisión generalista en Europa. Estudios sobre el mensaje periodístico, 26(2), 473-482.
Coromina Òscar; Prado, Emili & Padilla, Adrià (2018). The grammatization of emotions on Facebook in the elections to the Parliament of Catalonia 2017. Profesional de la Información, 27(5), 1004-1012.
Das, Ranjana (2017). Audiences: a decade of transformations - reflections from the CEDAR network on emerging directions in audience analysis. Media, Culture & Society, 39 (8), 1257-1267.
Eyssautier de la Mora, Maurice (2006). Investigación de mercados, enfoques, sistemas, información, procesos y proyectos. Trillas.
Hackley, Chris (2003). Doing research projects in marketing, management and consumer research. Routledge.
Huertas, Amparo (2002). La audiencia investigada. Gedisa.
Jones, Steve (1999). Doing Internet Research: Critical Issues and Methods for Examining the Net. Sage.
Kaushik, Avnash (2010). Web analytics 2.0. Sybexm.
Moisander, Johanna (2006). Qualitative marketing research: a cultural approach. Sage.
Quintas Froufe, Natalia & González Neira, Ana (coord.) (2015). La participación de la audiencia en la televisión: de la audiencia activa a la social. AIMC.
Rieder, Bernhard; Coromina, Òscar i Matamoros-Fernández, Ariadna (2020). Mapping YouTube: A quantitative exploration of a platformed media system. First Monday, 25(8).
Rogers, Richard (2009) The End of the Virtual: Digital Methods. Amsterdam University Press.
Scolari, Carlos (2008). Hipermediaciones. Elementos para una Teoría de la Comunicación Digital Interactiva. Gedisa.
Walden, Justin (2012). Global Advertising, Attitudes and Audiences. New Media & Society. 14 (5), 886-888.
Webster, James G. & Ksiazek, Thomas B. (2012). The Dynamics of Audience Fragmentation: Public Attention in an Age of Digital Media. Journal of Communication, 62 (1), 39-56.