Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313256 Continguts de Comunicació Audiovisual y Publicitat | OT | 0 | A |
Haver superat el procés de selecció que realitza la Coordinació del Master.
Aquest mòdul profunditza en la recerca de les principals tendències en formats i programació audiovisuals i publicitaris que afectes als continguts en diferents suports.
L'aprofundiment en les diferents tendències conduirà cap a l'avaluació dels principals indicadors i aportacions de la investigació sectorial. L'anàlisi dels models representatius complementarà la compressió dels principals fenòmens que marquen les tendències nacionals i internacionals.
La metodologia és una combinació de sessions magistrals i seminaris, en els que s'introdueix la resolució de casos. La interacció amb l'alumne a partir de la lectura d'articles i/o informes del sector, visionats i audicions és la clau pel desenvolupament del mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions teòriques | 75 | 3 | 1, 3, 5, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Seminaris | 50 | 2 | 1, 2, 4, 8, 12, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 150 | 6 | 2, 6, 7, 8, 9, 12, 13 |
Els alumnes han de realitzar un treball individual exploratori sobre una tendència en l'àmbit dels continguts audiovisuals i publicitaris a partir d'un cas pràctic. Aquest ha de ser contextualitzat en relació a l'ecosistema i al gènere programàtic al que s'adscriu. És imprescindible definir les varialbes que evidencien estar davant una tendència.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen teòric | 90% | 22,5 | 0,9 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Seminaris | 10% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 4, 5, 7, 10, 11 |
Bibliografia bàsica (es recomanarà específica durant les sessions)
Artwick, Claudette G. (2013). “Reporters on twitter”, Digital Journalism, Vol 1, Issue 2. http://dx.doi.org/10.1080/21670811.2012.744555
Bonini, Tiziano & Monclús, Belén. (2015). Radio Audiences and Participation in the Age of Network Society, London, New York: Routlegde.
Català, Josep M. & Cerdán, Josetxo (Eds.) (2008). Después de lo real (I y II), núm. 57 y 58, Valencia: Archivos de la Filmoteca. http://www.archivosdelafilmoteca.com/index.php/archivos/article/view/203
Chowdhury, Rafi; Finn, Adam & Olsen, Grant (2007)."Investigating the simultaneous presentation of advertising and television programming". Journal of Advertising, 36(3), 85-96.
Peña, César (2018). 2018 ¿el año del usuario? Lab.rtve.es: España. http://lab.rtve.es/las-claves/tendencias-periodismo-tecnologia-2018-2018-01-02/
Quintana, Àngel (2011). Después del cine: Imagen y realidad en la era digital, Barcelona: El Acantilado.
Riambau, Esteve (2011). Hollywood en la era digital: de Jurassic Park a Avatar, Madrid:Cátedra.
Ribes, Xavier; Monclús, Belén & Gutiérrez, Maria (2015). “Del oyente al radioprosumer. Gestión de la participación de la audiencia en la radio del siglo XXI”, Trípodos, num. 36, pp. 55-74.
Romero, Laura (2012). “Radio y arte sonoro: ¿es posible la integración?”. En Gallego, J. Ignacio & García Leiva, M. Trinidad (coords.) Sintonizando el futuro: Radio y producción sonora en el siglo XXI, Madrid: Instituto RTVE.
Sands, Ken (2009). "High Cost, Low Quality Plague Newspaper Video Efforts". Poynter. http://www.poynter.org/how-tos/digital-strategies/e-media-tidbits/98937/high-cost-low-quality-plague-newspaper-video-efforts/
Scolari, Carlos A. (2014) “Narrativas transmedia: nuevas formas de comunicar en la era digital”. En Anuario AC/E de Cultura Digital, 72-81. https://www.socialnautas.es/wpcontent/uploads/2016/10/6Transmedia_CScolari.pdf
Teixeira, Thales; Wedel, Michel & Pieters, Rik (2012). "To Zap or Not to Zap: How to Insert the Brand in TV Commercials to Minimize Avoidance".GfK Marketing Intelligence Review, 4(1), 14-23.
Wenrichter, Antonio (2004). Desvíos de lo real. El cine de no ficción, Madrid: T & B Editores.
Williams, Kaylene; Petrosky, Alfred; Hernandez, Edward & Page, Robert. (2011). "Product placement effectiveness: revisited and renewed". Journal of Management and Marketing Research", 7, 1-24.
No són necessaris coneixements de programari específic, més enllà dels processadors de textos.