Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313136 Modelització per a la Ciència i l'Enginyeria / Modelling for Science and Engineering | OT | 0 | 1 |
Càlcul de diverses variables. Equacions diferencials ordinàries i parcials. Introducció a la teoria de la probabilitat
L’objectiu principal d’aquest curs és proporcionar eines per tractar l’anàlisi i les simulacions numèriques de processos estocàstics tant per a sistemes afectats per soroll extern com per soroll intern. Les aplicacions a sistemes ecològics i biològics es debatran detalladament.
Primera part:
1. Elements de probabilitat
2. Processos estocàstics. Processos de Markov
3. Descripció microscòpica: equacions diferencials estocàstiques i la seva integració. Aplicacions a la dinàmica de poblacions
Segona part:
1. Descripció mesoscòpica: equació mestra. Processos en un sol pas. Enfocament en difusió. Exemples biològics.
2. Random Walks. CTRW. Difusió anòmala, vols de Lévy i problemes del primer pas. Aplicacions ecològiques
Tercera part:
Simulació de processos estocàstics. Algoritme de Gillespie. Mètode tau-leap. Mètodes de reacció-difusió. Mètode de reacció següent
Titol |
Hores |
ECTS |
Objectius d'aprenentatge |
|
Tipus: Dirigit Classes magistrals 24 0.96 1,2,6,8 Casos pràctics 12 0.48 1,2,3,4,5,6,8 Simulació 1 8 0.32 3,4,5,6,7 |
||||
|
|
|
|
|
Tipus: Supervisat Simulació 2 8 0.32 3,4,5,6,7 |
||||
|
|
|
|
|
Tipus: Autonom Ressolució d'exercicis. 5 0.2 1, 2,6, 8 Treball pràcti 10 0.4 1,2,3,5,6 |
||||
|
|
|
|
METODOLOGIA DOCENT EN CAS DE CONFINAMENT TOTAL O PARCIAL
En cas de confinament la metodologia docent s’adaptarà a fi de continuar el curs amb la major normalitat possible. Així, les classes passaran a ser virtuals i si el confinament ho permet, es faran classes de tutoria presencials de forma pre-programada. A les classes virtuals els alumnes hauran de treballar la matèria indicada pel professor que serà programada setmanalment. Aquesta matèria consistirà en la teoria i els problemes. Els alumnes disposaran d’apunts elaborats pel professorat, llibres, una col·lecció de problemes amb les seves solucions. Tot aquest material està disponible al CV. Els dubtes que sorgeixin durant l’estudi es podran consultar al professor en l’horari de classe via correu electrònic o Discord.Addicionalment, si el professor ho considera oportú, es podrà programar una sessió virtual de dubtes via Teams. En cas que el confinament ho permeti i es puguin dur a terme classes de tutoria presencials, els dubtes es resoldran durant aquestes sessions. A més, s’aprofitaran aquestes sessions per repassar conceptes o realitzar problemes que el professor consideri convenient, donant prioritat a aquells aspectes que més dubtes hagin generat per part dels alumnes.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Aprenentatge | 35 | 1,4 | 1, 2, 3, 4 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctica | 62 | 2,48 | 6, 7 |
Titol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Objectius d'aprenentatge |
Examen 40% 4 0.16 1,2,3,5,6,8
Ressolució problemes 10% 5 0.2 1,2,6,8
Treball de simulació 1 10% 7 0.28 3,4,5,6,7
Treball de simulació 2 10% 7 0.28 3,4,5,6,7
Treball aplicat 30% 9 0.36 1,2,3,5,6
NOTA
En cas de docencia semipresencial o virtual la metodologia d'avaluació seguirà sent la mateixa que en cas de presencialitat total.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen de conceptes teòrics | 40% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 6, 7 |
Simulacions i treballs pràctics | 60% | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
No hi ha programari específic