Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500797 Educació Infantil | OT | 4 | 0 |
Competència comunicativa i interactiva no inferior al nivell B2 del MECR
Aquesta és una assignatura optativa que proporciona una introducció a l’ensenyament/aprenentatge de la llengua estrangera a l’educació infantil, clau per aquells estudiants que estiguin interessats en impartir docència en llengua estrangera a l’educació infantil a la seva vida professional.
Els objectius fonamentals de l’assignatura són proporcionar coneixements bàsics, eines, recursos i estratègies que ajudin als futurs mestres a familiaritzar-se amb els requeriments d’una docència efectiva de la llengua anglesa a l’educació infantil, i promoure la reflexió sobre la tasca educativa en anglès en aquesta etapa.
L’assignatura s’adreça a tots els estudiants en general i en particular als estudiants del grau d’infantil amb una bona competència comunicativa en anglès i als estudiants de menció/itinerari de llengua estrangera de primària.
1. Llengua anglesa i projecte lingüistic de centre en un context de plurilingüisme. 2. L’ensenyament/aprenentatge de la llengua anglesa a l’educació infantil: 2.1 Aproximació a l’ensenyament/aprenentatge de la llengua anglesa. Fonaments teòrics. 2.2 Característiques i desenvolupament dels infants i les seves implicacions a nivell metodològic a la classe de llengua anglesa. 3. La comunicació eficient a l'aula de llengua anglesa a l'educació infantil. 4. Desenvolupament i contingut d’una classe de llengua anglesa a l’educació infantil. Planificació i avaluació 4.1 Aprenentatge per projectes. 4.2 Aprenentatge basat en contes. 4.3. El rol de la música en l'aprenentatge de l'anglès 4.4. El rol dels jocs i les titelles en l'aprenentatge de l'anglès 4.5. Activitats i recursos i la seva utilització a l’aula. 4.6. La gestió a l’aula: espai, temps, materials i interacció. 4.7. Les TIC per a l'aprenentatge de l'anglès a infantil. 4.8. L’avaluació de la llengua anglesa a infantil: estratègies, eines i recursos. 5. L’aula com a espai d’aprenentatge: 5.1 Organització de la classe. 5.2 Exposicions de treballs i materials. 5.3 La biblioteca d’aula i el racó de la lectura. 6. Estratègies de formació autònoma y de desenvolupament professional per als mestres d'anglès. |
Les activitats formatives d’aquesta assignatura parteixen de la observació, de l’anàlisi i de l’experimentació (a nivell individual, per parelles i per grups) de la realitat de la classe de llengua anGLESA a l’educació infantil; de les necessitats dels infants i de les propostes docents més adients per a la classe d’infantil.
El desenvolupament de l’iniciativa personal, de la creativitat, d’aprendre a comunicar amb la veu i el cos, i el treball cooperatiu per tal de construir una aproximació docent idònia a l’aula de llengua anglesa a l’educació infantil, esdevenen elements fonamentals a l’assignatura.
Les classes combinen presentacions magistrals per part de la professora, discussions de gran grup, treball en grups petits dins i fora de l'aula i presentacions públiques formals i informals per part dels estudiants.
Tret de comptades excepcions, els ppt corresponents a les explicacions de classe no es penjaran en el Moodle.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 45 | 1,8 | 1, 2, 5, 6, 8, 10, 11, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories supervisades | 30 | 1,2 | 1, 2, 4, 5, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs i activitats directament relacionades amb els continguts de l'assignatura | 75 | 3 | 1, 2, 4, 5, 6, 9, 11 |
L’assistència a classe és obligatòria: l’estudiant ha d’assistir a un mínim d’un 80% de classes, en cas contrari es considerarà no presentat.
S'espera de tots i totes les estudiants una participació activa en les sessions.
A totes les activitats d’avaluació l’estudiant ha de demostrar el domini de la llengua anglesa descrit als pre-requisits.
TASQUES D'AVALUACIÓ: La taula a continuació resumeix algunes de les característiques principals del sistema de les tasques d'avaluació formal.
Tasca d’avaluació |
Data |
Lliurament |
Planificació en equip i presentació d'una seqüència didàctica. (en grup). No recuperable
|
11 de maig de 2022
|
Moodle Presentació oral a l’aula |
Planificació i presentació d'activitats per a ensenyar l'anglès a l'educació infantil. (en parelles) No recuperable
|
16 de març de 2022 |
Moodle Presentació oral a l’aula |
Qüestionari d'autovaluació (individual) No recuperable
|
8 de juny de 2022 |
Moodle |
Test: demostració de coneixement crític (teòric i aplicat) dels continguts de l'assignatura (individual) (Individual) Recuperable
|
1 de juny de 2022 |
Examen formal a classe |
Reavaluació (test formal) (individual) |
15 de juny de 2022 |
Examen formal a classe |
CÀLCUL DE LA QUALIFICACIÓ FINAL: Per regla general, la qualificació final de l’assignatura és el resultat de calcular la mitjana ponderada de cadascuna de les tasques d’avaluació. CASOS ON NO S’APLICARÀLA REGLA ANTERIOR: A) Per aprovar l'assignatura i calcular la mitjana ponderada és necessari haver aprovat totes i cadascuna de les tasques d'avaluació de l'assignatura. B) Per aprovar l'assignatura i calcular la mitjana ponderada és necessari haver aprovat les tasca d'avaluació individual (examens i autoavaluació). En el cas que les qualificacions obtingudes en tasques individuals siguin significativament més baixes que les obtingudes en les tasques de treball de grup, la mitjana no s'aplicarà de forma automàtica.
CÒPIA I PLAGI: La copia o plagi, tant en el cas de treballs com en el cas dels exàmens, constitueixen un delicte que pot representarsuspendre l’assignatura. Es considerarà queun treball, activitat o examen està “copiat” quan reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a. Es considerarà que un treball o activitat està “plagiat” quan es presenta una part d’un text (més de quatre paraules) d'unautor com a propi, sense citar les fonts, independentment que les fonts originàries siguin en paper o en format digital. (més informació sobre plagi a http://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/unit_20 /sot_2_01.html)
RECLAMACIONS: Les reclamacions a les qualificacions atorgades a les diferents tasques d’avaluació es formularan per escrit segons model d’imprès que es facilitarà oportunament
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Planificació en equip i presentació d'una seqüència didàctica. (en grup) | 30% | 0 | 0 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 11, 12, 13 |
Planificació en parelles i presentació d'activitats per a ensenyar l'anglès a l'educació infantil. (en parelles) | 15% | 0 | 0 | 4, 5, 6, 12, 13 |
Qüestionari d'autovaluació: participació, treball realitzat i competències assolides (individual) | 15% | 0 | 0 | 1, 9, 13 |
Test: demostració de coneixement crític (teòric i aplicat) dels continguts de l'assignatura (individual) Recuperable | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 7, 8, 9, 10, 11, 13 |
S'empreran eines col·laboratives 2.0 i de Google