Logo UAB
2021/2022

Habilitats Acadèmiques Orals en Anglès I

Codi: 106286 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
2504212 Estudis anglesos FB 1 1
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

Professor/a de contacte

Nom:
Irene Tort Cots
Correu electrònic:
Irene.Tort@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
anglès (eng)
Grup íntegre en anglès:
Grup íntegre en català:
No
Grup íntegre en espanyol:
No

Equip docent

Jennifer Rose Ament

Prerequisits

Es recomana un nivell d’anglès general corresponent al C1 del Marc Europeu Comú de Referència (MECR) per tal de seguir bé el curs.

També es recomana l’assistència i participació al Curs Propedèutic “English Academic Skills” que ofereix el Departament de Filologia Anglesa i Germanística i que s’impartirà durant el mes de setembre de 2021. 

Objectius

L’objectiu general d’aquesta assignatura és establir les bases lingüístico-comunicatives perquè l’alumnat que accedeix al Grau d’Estudis Anglesos pugui seguir amb èxit els seus estudis universitaris. Es tracta d’una assignatura fonamental, enfocada a desenvolupar el registre formal i acadèmic oral de l’alumnat ot partint del seu nivell d’anglès general. S’assumeix un nivell d’entrada d’un C1 del MECR. 

Els objectius específics són els següents:

-Expressar-se oralment de forma correcta, tant a nivell gramatical i de lèxic com a nivell de pronúncia i entonació bàsiques, tot ajustant-se als requisits del registre formal i acadèmic.

-Entendre textos acadèmics orals autèntics de l’àmbit de les ciències humanes i socials. Saber prendre notes i identificar les idees principals i secundàries, així com la seva organització i interrelació.

Competències

  • Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics. 
  • Comprendre i produir textos acadèmics escrits i orals en anglès a nivell d'usuari experimentat amb domini funcional efectiu (C1).
  • Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip a fi d'assolir els objectius planificats.
  • Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  • Utilitzar l'anglès escrit i oral per a fins acadèmics i professionals relacionats amb l'estudi de la lingüística, la filosofia del llenguatge, la història, la cultura i la literatura angleses.

Resultats d'aprenentatge

  1. Comprendre discursos acadèmics escrits i orals en l'àmbit de les ciències humanes i socials a nivell avançat (C1) i de domini total (C2).
  2. Expressar-se en anglès oralment i per escrit en un registre formal i utilitzant la terminologia adequada en relació amb la caracterització del discurs acadèmic.
  3. Modular el discurs escrit i oral per expressar-se de manera respectuosa i ètica en un context d'interacció acadèmica.
  4. Planificar la feina de manera efectiva individualment o en grup per a la consecució dels objectius plantejats.
  5. Produir discursos acadèmics escrits i orals amb una correcció i fluïdesa pròpies d'un nivell avançat (C1) i de domini total (C2) i adequant-los a les convencions pròpies dels diferents gèneres.
  6. Utilitzar el metallenguatge adequat per descriure els coneixements adquirits en relació amb la matèria.

Continguts

Es treballaran les habilitats orals (producció i comprensió) i s’estudiaran, tant a classe com de forma autònoma, estructures gramaticals i de vocabulari de nivell C1 pertanyents al registre formal i acadèmic. 

  1. Introducció als sons de l’anglès. Diferències principals entre els sistemes consonàntics i vocàlics de l’anglès i el català/castellà.
  2. La relació entre l’ortografia i la pronúncia en anglès. Els homòfons. Regularitats ortogràfiques i paraules comuns freqüentment mal pronunciades.
  3. Expressió orali fluïdesa. Parla espontània i semi-espontània. Presentacions informals breus. Fluïdesa en la lectura en veu alta. Imitació i pràctica de diàlegs.
  4. Introducció a la presentació oral acadèmica. Organització i estructura. Preparació. Realització de la presentació. Ritme de la parla. Sinonímia i paràfrasi. Èmfasi i repetició. Entonació. 
  5. Característiques del discurs acadèmic oral. Comprensió oral i presa de notes. Estructura i marcadors discursius. Idees principals i secundàries. Formes d’argumentació.
  6. Llenguatge no sexista. 

Metodologia

La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

La metodologia docent es basa en:

  • Activitats dirigides (33%)
  • Activitats supervisades (10%)
  • Activitats autònomes (40%)
  • Activitats d’avaluació (17%)

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes teòriques i pràctiques 50 2 2, 3, 4, 6
Tipus: Supervisades      
Tutories supervisades. Grup de pràctiques orals 15 0,6 2, 3, 4, 6
Tipus: Autònomes      
Lectura i estudi. Exercicis i treballs. Ús de les TIC 60 2,4 2, 3, 4, 6

Avaluació

S’ha de tenir en compte el següent:

  • Qualsevol treball assignat no lliurat serà avaluat com a 0.
  • L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.

  • Com que es tracta d’una assignatura que avalua el nivell d’anglès, l’alumnat haurà de superar l'examen escrit i l'examen oral assolint el 60% del contingut.
  • Caldrà que l’alumnat tingui un mínim de 4,5 en cadascuna de les 2 proves que configuren l'examen escrit i l'examen oral perquè se li faci mitjana. En cas contrari, caldrà que recuperi aquelles parts inferiors a 4,5.
  • Només si l'alumne/a aprova la mitjana d’exàmens escrit i oral amb el 60% se li calcularà la mitjana amb les notes de l'avaluació continuada i amb les altres activitats d’avaluació.
  • Per aprovar l'assignatura l’alumne/a necessita:
    • aprovar la mitjana dels exàmens amb el 60%. 
    • una nota mitjana del curs (un cop tingudes en compte totes les activitats d’avaluació) igual o superior al 60%.

 

Recuperació

  • Només es poden recuperar els exàmens escrit i oral sempre que la mitjana sigui ≥ 35% i < 60%.
  • Si en la mitjana dels dos exàmens l'alumne/a no arriba al 35%, no podrà recuperar cap dels dos exàmens, per tant, suspendrà l'assignatura.
  • Només es poden recuperar les parts dels exàmens finals no superades.
  • La nota màxima que es pot aconseguir en la recuperació és d'aprovat.

Activitats d’avaluació excloses de la recuperació

No es podran recuperar les activitats d’avaluació continuada, que inclouen les següents activitats:

  • prova de comprensió oral 
  • prova de pronúncia 

Tampoc no es podran reavaluar ni l'activitat de producció oral acadèmica, ni l'estudi autònom i/o la participació activa.

Procediment de revisió de les qualificacions

En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.

IMPORTANT:

  • En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.

  • En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Avaluació continuada 30% 12 0,48 1, 2, 3, 4, 5, 6
Estudi autònom 5% 3,5 0,14 4, 6
Examen escrit 30% 3 0,12 2, 3, 5, 6
Examen oral 30% 3 0,12 2, 3, 5, 6
Participació activa 5% 3,5 0,14 2, 3, 4

Bibliografia

Bibliografia obligatòria

Estebas Vilaplana, Eva (2014) Teach Yourself English Pronunciation: An Interactive Course for Spanish Speakers. Madrid: UNED. (https://iedra.uned.es/courses/course-v1:UNED+TYEPRO+2021/about)

Kennedy-Scanlon, Michael, Juli Cebrian & John Bradbury (2009) Guided Error Correction: Exercises for Spanish-Speaking Students of English. C1 Level, Book 1. Bellaterrra: Universitat Autònoma de Barcelona Servei de Publicacions.

McCarthy, Michael & Felicity O’Dell (2016) Academic Vocabulary in Use (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press. 

Warwick, Lindsay & Louis Rogers (2018) Skillful 4: Reading and Writing (2nd ed). London: Macmillan Education. 

 

Bibliografia recomanada

Hewings, Martin (2017) Advanced Grammar in use (3rd ed.). Cambridge: Cambridge University Press. 

Hewings, Martin & Craig Thaine (2012) Cambridge Academic English. An Integrated Skills Course for EAP. C1 level. Cambridge: Cambridge University Press.

Kennedy-Scanlon, Michael, Elisabet Pladevall & Juli Cebrian (2012) Guided Error Correction: Exercises for Spanish-Speaking Students of English. B2 Level. Bellaterrra: Universitat Autònoma de Barcelona Servei de Publicacions.

Swan, Michael (2016) Practical English Usage (4th ed.). Oxford: Oxford University Press.

 

Bibliografia complementària

Baker, Lida, Robyn Brinks Lockwood & Kristin Donnalley Sherman (2018) Grammar for Great Writing. Boston, MA: National Geographic Learning.

Hancock, Mark (2017) English Pronunciation in Use. Intermediate. Cambridge: Cambridge University Press.

Pathare, Emma & Gary Pathare (2018) Skillful 4: Listeningand Speaking (2nd ed). London: Macmillan Education.

 

 

Diccionaris

Oxford Advanced Learner’s Dictionary, OUP.

Collins Cobuild English Dictionary, Harper Collins Publishers.

Cambridge Advanced Learner’s Dictionary, CUP.

Collins English-Spanish/Spanish-English Dictionary, 6th ed., Grijalbo.

Longman Language Activator. Longman.

Longman Pronunciation Dictionary (3rd ed.). Longman.

 

Llocs web recomanats

English for Academic Purposes

https://www.academic-englishuk.com/

https://www.eapfoundation.com/

 

Diccionaris online

https://www.ldoceonline.com (Longman Dictionary of Contemporay English)

https://www.merriam-webster.com(Merrian-Webster dictionaries on line)

https://dictionary.cambridge.org/(Cambridge dictionaries on line)

http://www.freecollocation.com/ (Oxford Collocations Dictionary for Students of English)

https://www.lexilogos.com/english/dictionary.htm (A comprehensive set of resources for the study of the English Language)

 

Pronúncia

English Phonetics at UAB: https://blogs.uab.cat/englishphoneticsuab/

Department of Phonetics and Linguistics UCL - Identify the symbol:http://www.phon.ucl.ac.uk/home/johnm/flash/findrp.htm

The International Phonetic Association: http://www.langsci.ucl.ac.uk/ipa/ipachart.html

Sheep or ship? (vowels): http://www.shiporsheep.com/

Phonetics: The sounds of spoken language (English and Spanish), University of Iowa: <ahref="http://www.uiowa.edu/~acadtech/phonetics/">http://www.uiowa.edu/~acadtech/phonetics/# (consonant profiles)

Type IPA phonetic symbols: http://ipa.typeit.org/

 

Altres

www.flo-joe.co.uk (Cambridge official examination practice)

www.pbs.org (American public television. Documentaries. American English)

https://www.ted.com/talks

Programari

No es requereix cap programari concret.