Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503998 Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística | FB | 1 | 2 |
Cap.
Proporcionar a l'estudiant un coneixement sòlid del funcionament de la sintaxi oracional del català, tant des d'un punt de vista descriptiu com normatiu.
Les activitats d’aprenentatge es distribueixen de la manera següent:
1) Activitats dirigides (40%).
2) Activitats supervisades (30%).
3) Activitats autònomes (30%).
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 39 | 1,56 | 1, 2, 3, 4, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 18, 24 |
Discussió de textos i anàlisi de problemes a classe | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 18, 22, 24 |
Tipus: Supervisades | |||
Exercicis | 10 | 0,4 | 3, 6, 7, 8, 11, 12, 16, 22, 23, 25, 26 |
Redacció del treball | 35 | 1,4 | 6, 11, 16, 18, 19, 21, 25, 26 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 30 | 1,2 | 6, 17, 20, 25 |
Lectura de textos | 15 | 0,6 | 6, 16, 17, 20, 23 |
L'avaluació és contínua. Els estudiants han de proporcionar evidència del seu progrés mitjançant la realització de tasques i proves.
Per aprovar l'assignatura caldrà treure una nota mínima de 5.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual, on l'alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l'adequat seguiment de l'assignatura. En cas que les proves no es puguin fer presencialment s'adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d'exercicis a través de Teams i es tindrà cura que tot l'alumnat hi pot accedir.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Revisió
En enviar les qualificacions finals abans d'incorporar-les als expedients de l'estudiant, el professor publicarà al Campus Virtual una data i hora per revisar les activitats d'avaluació. Els estudiants han d'organitzar la revisió d'acord amb el professor.
Per participar a la recuperació, l'alumnat suspès ha de complir dues condicions. En primer lloc, ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul; en segon lloc, ha d'haver obtingut una nota mitjana ponderada del conjunt d'ítems avaluables d'almenys un 3,5. No es poden reavaluar ni la prova parcial, ni l'activitat complementària ni els lliuraments en grup. La nota màxima de la recuperació és un 5.
El professor informarà els estudiants del procediment de recuperació a través del Campus Virtual quan publiqui les qualificacions finals provisionals. El professor podrà establir una activitat d'avaluació per a cada activitat supesa o no presentada o una única activitat per a cobrir totes aquestes activitats.
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” si no ha lliurat almenys un 30% de les activitats d’avaluació.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitat complementària | 10% | 0,5 | 0,02 | 16, 17, 20, 22, 23 |
Lliurament d'exercicis individuals i en grup | 35% | 2 | 0,08 | 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 |
Prova escrita final | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 12, 13, 15, 16, 22 |
Prova escrita parcial | 15% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 4, 6, 11, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 25, 26 |
Institut d’Estudis Catalans. 2016. Gramàtica de la llengua catalana. Institut d’Estudis Catalans.
Joan Solà, Maria Rosa Lloret, Joan Mascaró & Manuel Pérez Saldanya (eds.), Gramàtica del Català Contemporani. Barcelona: Empúries.
Sintaxi descriptiva i sintaxi normativa
Pérez Saldanya, Manuel & Gemma Rigau. 2018. La Gramàtica de la llengua catalana de l’Institut d’Estudis Catalans. Llengua & Literatura 28. 227–236.
Rigau, Gemma. 2018. Norma i descripció gramatical. Barcelona: Institut d’Estudis Catalans. Vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=uzLW156CycI
Les unitats sintàctiques i la seva estructura
Bosque, Ignacio & Javier Gutiérrez-Rexach. 2009. Fundamentos de sintaxis formal. Lingüística. Madrid: Akal. https://doi.org/10.1007/s13398-014-0173-7.2. cap. 3. Las palabras y los sintagmas I: la estructura de los constituyentes.
L'oració
Bel, Aurora. 2008. Les funcions sintàctiques. Dins Joan Solà, Maria Rosa Lloret, Joan Mascaró & Manuel Pérez Saldanya (eds.), Gramàtica del Català Contemporani, vol. 2, 1075–1147. Barcelona: Empúries.
Bosque, Ignacio & Javier Gutiérrez-Rexach. 2009. Fundamentos de sintaxis formal. Lingüística. Madrid: Akal. https://doi.org/10.1007/s13398-014-0173-7.2. sec. 4.1-4.2.
L'ordre de mots
Vallduví, Enric. 2008. L’oració com a unitat informativa. Dins Joan Solà, Maria Rosa Lloret, Joan Mascaró & Manuel Pérez Saldanya (eds.), Gramàtica del Català Contemporani, vol. 2, 1223–1279. Barcelona: Empúries.
Villalba, Xavier. 2019. El orden de palabras en contraste. Madrid: Arco/Libros.
Cap.