Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OB | 3 | 2 |
Aquesta assignatura de tercer curs del Grau de Publicitat i Relacions Públiques, parteix dels coneixements sobre gramàtica audiovisual que l'alumnat ja ha rebut prèviament a l'assignatura de Llenguatges Comunicatius Escrits i Audiovisuals, impartida a primer curs.
L'alumnat extern (Erasmus o de mobilitat) o de canvi de cicle haurà de justificar els coneixements mínims establerts en el pla docent per a poder-se matricular de l'assignatura. Es recomana contactar abans del començament de les classes amb el professor responsable de l'assignatura.
Conceptualització i realització de productes publicitaris audiovisuals.
1.- Producció:
El procés general de producció audiovisual al cinema i la televisió.
Especificitat en l'activitat publicitària. Formats publicitaris.
2.- Realització:
El coneixement bàsic del llenguatge audiovisual.
La formació tecnològica i tècnica per a l'ús dels recursos audiovisuals de la presa d'imatges i de so i la posada en escena.
3.- Postproducció:
La formació tecnològica i tècnica per a l'ús dels recursos audiovisuals del muntatge i l'edició digital. La qual cosa permetrà tenir un marc de coneixement consolidat per definir la importància de la Producció i Realització en la formació general de la Comunicació i en concret del procés de producció publicitari.
Coneixement del desenvolupament de projectes audiovisuals i organització dels recursos humans. Coneixement del desenvolupament de projectes audiovisuals i organització dels recursos humans, artístics i tecnològics per aplicar a la seva activitat dins l'àmbit de la publicitat.
Especial incidència en la figura publicitària del Producer com a responsable de l'organització i desenvolupament de la producció publicitària en els mitjans audiovisuals.
Temari
1.- PRODUCCIÓ:
EL PROCÉS DE PRODUCCIÓ.
Fases de producció i organització.
Personal tècnic i de producció.
Pla de treball.
Pla de rodatge.
LA PRODUCCIÓ PUBLICITÀRIA.
La productora de publicitat.
Relacions agència de publicitat i productora.
El Producer.
El càsting.
Formats, gèneres i estils publicitaris.
Estils de producció i realització.
Decàleg i manual d'estil.
2.- REALITZACIÓ:
EL GUIÓ PUBLICITARI.
La idea.
Sinopsi i tractament.
El guió literari.
El guió tècnic.
Storyboard.
LA REALITZACIÓ.
Unitats narratives: pla, escena i seqüència,
La càmera: característiques i presa d'imatges i so
La composició.
Planificació del rodatge al plató i exteriors.
3.- POSTPRODUCCIÓ.
Muntatge i ritme Sonorització.
El procés tecnològic i tècnic digital.
Banda sonora: veu, música, veu i efectes.
Edició gràfica: color, tipografia.
PEDAGOGIA ACTIVA:
1 PROJECTE PUBLICITARI
L'alumnat s'agrupa en EQUIPS de producció des dels que porta a terme la realització d'un PROJECTE PUBLICITARI, destinat a idear, realitzar i dissenyar l'estratègia de difusió d'una campanya publicitària, comercial o social, de la que s'acaben produint un espot i una telebotiga, d'acord a un model de pedagogia activa, teoricopràctic, consistent en experimentar els conceptes teòrics impartits a la classes i aplicar models de realització audiovisual similars als que es duen a terme en el camp professional. El projecte publicitari va destinat a organitzar els recursos humans, artístics i tecnològics en l'àmbit de la producció publicitària.
El PROJECTE és per tant l'eix vertebrador sobre el qual s'articula i experimenta el corpus teòric, aplicat mitjançant la peagogia activa, tenint en compte les etapes de: PRE-PRODUCCIÓ (Guió i Organització), REALITZACIÓ (Gravació i posada en escena) i POST-PRODUCCIÓ (Edició).
El PROJECTE té el suport d'un decàleg o manual d'estil amb els criteris estètics i ètics fonamentals a tenir en compte per a la realització dels productes (espots i telebotiga) del projecte publicitari.
Cada decàleg té en compte els criteris generals següents de referència:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
EDICIÓ I SONORITZACIÓ | 32,5 | 1,3 | 1, 2 |
ESTRUCTURA DEL PROJECTE PUBLICITARI I ADAPTACIÓ A LA REALITZACIÓ | 10 | 0,4 | 1, 2 |
PLANIFICAR LA REALITZACIÓ | 10 | 0,4 | 1, 2 |
Tipus: Supervisades | |||
EDICIÓ ESPOT I MAKING OF | 5 | 0,2 | 1, 2 |
PRODUCCIÓ ESPOT I TELEBOTIGA | 2,5 | 0,1 | 1, 2 |
Tipus: Autònomes | |||
PRODUCCIÓ I REALITZACIO ESPOT I TELEBOTIGA | 82,5 | 3,3 | 1, 2 |
La qualificació final s'obté de la ponderació de les notes obtingudes per l'alumnat en els diferents treballs realitzats, en funció del seu pes sobre la nota final:
Espots 30%
Telebotiga/telepromoció 20%
Memòria grupal 5%
Memòria individual 5%
Web del projecte grupal 5%
Making of 10%
Decàleg del grup 5%
Anàlisi audiovisual individual d'un espot 20%
Recuperació:
En cas que no s'aprovi un o diversos treballs es poden recuperar durant el període previst tenint en compte els aspectes que el professorat consideri oportuns millorar.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
PRODUCCIÓ AUDIOVISUAL | 7 | 5 | 0,2 | 1, 2 |
TREBALL TEÒRIC GRUPAL I INDIVIDUAL | 3 | 2,5 | 0,1 | 1, 2 |
Bassat, Lluis (1994): El libro rojo de la publicidad. 4ª Edición, Madrid: Debolsillo. Disponible a: https://myslide.es/documents/el-libro-rojo-de-la-publicidad-luis-bassat-56a0ff9c0607e.html (consultado el 13 de abril de 2018). Ver un resumen en García-Uceda, Mariola (2009): Las claves de la publicidad. Madrid: ESCI, 6ª Edición, pp.301-309. Disponible en: https://books.google.es/books?id=MSV9_aUxVzMC&pg=PA9&hl=es&source=gbs_selected_pages&cad=2#v=onepage&q&f=false (consultado el 13 de abril de 2018). Ver esta presentación en video: http://www.e-studionline.com/materiales/plato_virtual/html5.html (consultado el 13 de abril de 2018).
Blanch, M.; Lázaro, P. (2010) Aula de locución. Madrid: Cátedra.
Fernández Díez, F.; Martínez Abadía, J. (1999) Manual básico de lenguaje y narrativa audiovisual. Barcelona: Paidós.
Lázaro, P. (2016): Apunts. Assignatura: Llenguatges Comunicatius Escrits i Audiovisuals. Bellaterra: UAB.
Lorite García, N. (2021): “Publicidad, diversidad fenotípica y dinamización intercultural en Cataluña en tiempos de crisis y cambios”. En Cuadernos.info, 48, pp.139-165. Disponible en: http://ojs.uc.cl/index.php/cdi/article/view/27671: (consultado el 3 de febrero de 2021).
Lorite García, N.; Grau Rebollo, J.; Lacerda, J. (2018): “Representation of sociocultural diversity in audiovisual advertising: materials for inclusive treatment”. En Revista Latina de Comunicación Social, 73, pp. 425 a 446. Disponible en: http://www.revistalatinacs.org/073paper/1263/22es.html (consultado el 3 de abril de 2018).
Lorite García; N.; Grau Rebollo, J. (2017): “La representación de la diversidad sociocultural en la publicidad televisiva de prime-time en España desde la óptica del alumnado universitario”, en Temps d’Educació, 53, Barcelona: Universitat de Barcelona. Disponible en: https://ddd.uab.cat/pub/artpub/2017/186421/temedu_a2017v53p13.pdf (consultado el 14 de abril de 2018).
Lorite García, N.; Entenza, A.; Muraca, E. (2017): “Identidad cultural de la música y el color en la publicidad televisiva española. Propuestas para su incorporación al aula”. En Temps d’Educació, 53, p. 45-65. Universitat de Barcelona. Disponible en: https://ddd.uab.cat/pub/artpub/2017/186422/temedu_a2017v53p45.pdf (consultado el 14 de abril de 2018).
Millerson, G. (2001): Técnicas de realización y producción en TV. IORTV, Madrid. Cuarta edición.
Morales Morante, F. (2017). Editing and Montage in International Film and Video: Theory and Technique. London: Focal Press - Rouledge/Taylor and Francis.
Morales Morante, F. (2013): Montaje audiovisual: Teoría, técnica y métodos de control. Barcelona: UOC.
Rodríguez Bravo, A. (1998) La dimensión sonora del lenguaje audiovisual. Barcelona: Paidós.
DaVinci Resolve