Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501572 Administració i Direcció d'Empreses | OT | 4 | 0 |
Es recomana haver cursat les assignatures Direcció Estratègica I i Direcció Estratègica II.
L'assignatura està centrada en el disseny organitzatiu que constitueix una de les tasques més importants en el context de la funció directiva.
Tema 1. L'estudi de les organitzacions
Concepte d'organització i evolució del pensament organitzatiu. Principals enfocaments teòrics (econòmics, socials, estratègics).
Tema 2. Disseny de les organitzacions
Característiques de l'estructura (diferenciació i integració d'activitats, variables organitzatives). Factors condicionants (entorn, tecnologia, mida, edat, estratègia).
Tema 3. Formes organitzatives
Classes d'estructures i configuracions organitzatives (simple, funcional, divisional, matricial, altres). Noves formes organitzatives (hipertext, digital, trèvol, xarxa, altres).
Tema 4. Disseny del treball
Dimensions del lloc de treball. Tècniques de (re)disseny del treball (simplificació, enriquiment, rotació, altres). Noves formes d'organització del treball (equips, smart working, altres).
El tipus de docència planificada per a l'assignatura és la docència presencial.
Per tal d'assolir els objectius de l'assignatura, s'utilitzaran les següents metodologies:
1. Classes magistrals amb suport TIC.
2. Sessions centrades en la realització d'exercicis i casos.
3. Activitats pràctiques sobre diferents organitzacions reals.
4. Tutories per tal de resoldre els dubtes sobre la matèria i les pràctiques.
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 17 | 0,68 | 3, 7, 13, 14, 16, 17, 19, 24 |
Classes teòriques | 32,5 | 1,3 | 3, 7, 13, 14, 16, 17, 19, 24 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 10 | 0,4 | 3, 7, 13, 14, 16, 17, 19, 24 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi dels continguts i preparació dels casos | 90,5 | 3,62 | 3, 7, 13, 14, 16, 17, 19, 24 |
Activitats d'avaluació:
La nota final de l'assignatura estarà formada per la mitjana ponderada de les notes obtingudes en: (1) un examen final, que comptarà un 50% de la nota, (2) el seguiment del curs a través de la discussió i entrega de casos, que pesarà un 25%, i (3) una presentació grupal d'un cas real, que comptarà un altre 25%. Si l'estudiant no assoleix una nota mínima de 3,5 en l'examen, suspendrà l'assignatura sense dret a recuperació.
Si la nota mitjana ponderada és igual o superior a 5, l'estudiant superarà l'assignatura. Si aquesta mitjana és inferior a 3,5, l'estudiant suspendrà l'assignatura sense dret a recuperació. Si la mitjana és igual o superior a 3,5 i inferior a 5, l'estudiant tindrà dret a recuperació. Els professors de l'assignatura decidiran la modalitat de la recuperació. En cas de superar la recuperació, la nota final serà d'un 5.
Es considerarà un alumne com a No avaluable quan no participi en cap de les activitats d'avaluació.
Calendari d'activitats d'avaluació:
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d'avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d'avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l'estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 del'Article 115. Calendari de lesactivitats d'avaluació (Normativa Acadèmica UAB).
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions:
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació:
"Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul." Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l'assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d'aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d'avaluació:
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procésdisciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 17, 19, 20, 21, 22, 23, 25 |
Presentació d'un cas | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 |
Seguiment del curs | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 |
Al Campus Virtual hi haurà disponibles els materials bàsics sobre el temari.
Bibliografia principal:
Jones, G. (2013): Teoría organizacional. Diseño y cambio en las organizaciones. Pearson, 7ª edició (última edició).
Bibliografia secundaria:
Bueno, E. (2007): Organización de empresas: estructura, procesos y modelos. Pirámide, 2ª edició (última edició).
Galán, J.I. (2014): Diseño organizativo. Ediciones Paraninfo (última edició).
Schafer, Korotov (2014). Caso práctico de la ESMT. France Telecom. Disponible a: https://hbsp.harvard.edu/product/ES1492-PDF-SPA?Ntt=france%20telecom
Paquet bàsic de Microsoft Office (Word i Power point)