Titulaciķ | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503710 Geografia, Medi Ambient i Planificaciķ Territorial | OB | 3 | 1 |
Aquesta assignatura no té cap prerequisit específic. Tot i això la seva docència està pensada per a estudiants de tercer curs i per tant es dóna per suposat que s'han adquirit els coneixements impartits a les assigntures de primer i segon curs.
Aquesta assignatura té com a objectiu principal que els i les estudiants adquireixin els coneixements necessaris per tenir una visió crítica de la planificació territorial i puguin valorar els continguts ambientals amb els que s'estructura el territori.
Per assolir aquest objectiu principal, es proposen els següents objectius durant el curs:
Bloc 1. La planificació territorial ambiental
Bloc 2. El paisatge
Bloc 3. Elaboració d'un Estudi d'Impacte i Integració Paisatgística
Les primeres sessions de l'assignatura es fa la formació teòrica per donar pas a una sortida de camp i l'elaboració d'un Estudi d'Impacte i Integració Paisatgística que s'anirà seguint a les tutories.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulaciķ, per a la complementaciķ per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluaciķ de l'actuaciķ del professorat i d'avaluaciķ de l'assignatura/mōdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Preparaciķ d'informes | 25 | 1 | 1, 2, 3, 5 |
Suport docent als estudiants en els fōrums de debat | 25 | 1 | 1, 2, 3, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Reconeixement de l'ārea d'estudi | 10 | 0,4 | 3 |
Seguiment de prāctiques i informes | 25 | 1 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Tipus: Autōnomes | |||
Preparaciķ de materials i estudi | 9 | 0,36 | 4, 5 |
Redacciķ de l'informe de curs | 20 | 0,8 | 1, 4 |
L’avaluació de l’assignatura es basa en:
Totes les activitats avaluables es podran recuperar, excepte les presentacions fetes a l’aula, que no tenen possibilitat de ser fetes fora d'encàrrec inicial, la sortida de camp, que per raons òbvies només es fa els dia que està programada, i les tutories.
Per superar l'assignatura cal tenir una nota mínima de 3,5 en cadascuna de les tres activitats avaluables, independentment del pes que aquestes tenen a la nota final, i haver assistit inexcusablement a la sortida de camp i a les tutories.
S'obtindrà la qualificació de No avaluable si no s'ha entregat cap activitat o bé s'ha entregat només la primera activitat. Per tant doncs haver entregat dues o més activitats implica que s'ha seguit el curs i la qualificació a obtenir serà la d'aprovat (10-5) o la de suspès (4,9-0).
Per últim, l'estudiant haurà de tenir present les activitats presencials d'obligada assistència, sense la qual no podrà tenir l'avaluació final de l'assignatura:
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats iparticipació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis através de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguinal seu abast.
La còpia o plagi de material, tant en el cas de treballs com en el cas dels exàmens, constitueixen un delicte que serà sancionat amb un zero a l'activitat. En cas de reincidència es suspendrà tota l'assignatura. Recordem que es considera "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a. "Plagi" és el fet de presentar tot o part d'un text d'un autor com a propi, sense citar les fonts, siguin en papero en format digital. Vegeu documentació de la UAB sobre "plagi" a: http://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/unit_20/sot_2_01.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistčncia i participaciķ activa a les tutories i sortides de camp | 15% | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 5 |
Examen escrit sobre els continguts | 30% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 5 |
Presentaciķ pública del treball | 15% | 4 | 0,16 | 2, 4, 5 |
Treball de curs | 40% | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 5 |
Borja, Jordi, 2010, Llums i ombres de d’urbanisme de Barcelona, Empúries
Cortina, Albert, 2010, Nova cultura del territori i ètica del paisatge, Consell Assessor per al desenvolupament sostenible.
Bru, Josepa, 1997, Medio ambiente poder y espectáculo, Icaria.
Nel·lo,Oriol, 2003, Aquí no! Conflictes territorials de Catalunya, Empúries.
Anuari territorial de Catalunya, 2009, Societat Catalana d’Ordenació del Territori, Institut d’Estudis Catalans.
Diputació de Barcelona, Els processos de l'agenda 21 Local en els municipis de Barcelona. Manuals (3 vol.).
Folch,Ramon, 2003, El territorio como sistema, conceptos y herramientas de ordenacción. Col·lección Territorio y gobierno. Visones num 3 DIBA Xarxa demunicipis.
Boada, Martí i Saurí, David, 2003, El canvi global. Ed. Rubes.
Cerdán, Rufí i altres, 2004, Anàlisi del paisatge del Bages, Perspectives territorials 6, DPTOP, 13-22.
Esteban, Juli, 2001, L'ordenació urbanística: Unitats, eines i pràctiques, Col·lecció espai públic urbà. DIBA.
DMAH 2010, Balanç i perspectives de l’avaluació ambiental a Catalunya
Regulatory framework
Decret Legislatiu 1/2005, de 26 de juliol, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme
Directiva 2001/42/CE d’avaluació ambiental de plans i programes
Ley 9/2006 de evaluación de planes y programas que pueden afectar el medio ambiente.
Llei 8/2005 de protecció, gestió i ordenació delpaisatge de Catalunya
Llei 6/2009 d'avaluació ambiental de plans i programes
RDL 1/2008 de evaluación de impacto ambiental de proyectos
Webs
http://www.diba.cat/xarxasost/
http://es.groups.yahoo.com/group/territori/
http://territori.scot.cat/cat/anuari.php
DTES Planificació territorial
DTES Avaluació ambiental de plans i infraestructures
A l'assignatura no es fa servir cap programa específic fora del que s'ha utilitzat en els cursos anteriors