Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503702 Ciències de l'Antiguitat | OT | 4 | 0 |
Les Pràctiques Externes (PE) són una assignatura optativa que es recomana cursar a 4rt. Per matricular-s'hi cal haver superat com a mínim totes les assignatures de primer curs i un nombre total de 120 crèdits dels tres primers cursos. A més, per assignar la plaça de PE es podran tenir en compte criteris com l'expedient acadèmic, els interessos laborals futurs o els coneixements i les competències acreditats.
És imprescindible que l'estudiant es preinscrigui en aquesta assignatura de PE i sigui acceptat abans de matricular-s'hi. La inscripció seguirà aquest procediment:
* Reunió informativa.
* Preinscripció a través del web de la Facultat.
* Enviament de còpia de l'expedient acadèmic en PDF amb la nota mitjana al coordinador de pràctiques.
* Admissió de l'estudiant a les PE, assignació de plaça i acceptació.
* Matrícula amb la resta d'assignatures.
La distribució de l'alumnat en les PE es farà combinant 3 criteris:
1) Ordre de preferència triat per l'estudiant.
2) Disponibilitat de les institucions o projectes: és imprescindible l'acceptació del tutor de l'entitat col.laboradora o projecte.
3) Expedient acadèmic dels estudiants: tindran prioritat els que tinguin una nota mitjana més elevada o un perfil més adequat per a cada institució o projecte.
L'estudiant ha d'estar matriculat en l'assignatura i haver signat el conveni abans d'iniciar la seva feina amb l'entitat col.laboradora (pràctiques fora de la UAB) o el plec de condicions (dins la UAB).
L'estudiant tindrà un tutor acadèmic de la Universitat (el coordinador de les PE del Grau) i un tutor de l'entitat col.laboradora o projecte, amb experiència professional, els coneixementsnecessaris i la disponibilitat per guiar-lo en la realització correcta de les pràctiques.
El coordinador de les PE s'ocuparà de la negociació, formalització i gestió dels convenis que regulin les pràctiques externes amb institucions, organismes, ens i empreses. També orientarà l'estudiant tant en el procés d'assignació de plaça com durant la realització de les pràctiques. El coordinador presentarà l'estudiant al seu tutor o tutora dins de la institució en la qual ha de realitzar les pràctiques professionals, i, un cop realitzada l'estada de pràctiques, el coordinador avaluarà el seu rendiment d'acord amb la memòria lliurada i l'informe del tutor o la tutora.
Els horaris de realització de les PE han de ser compatibles amb l'activitat acadèmica, formativa i de representació i participació de l'estudiant a la Universitat. Així mateix els horaris s'establiran d'acord amb les característiques de les pràctiques i segons les disponibilitats de l'entitat col·laboradora.
En totes les pràctiques externes, incloses les que es fan a la UAB, és requisit indispensable que l'estudiant subscrigui una pòlissa d'assegurança i de responsabilitat civil, atès que l'assegurança escolar no és suficient. Així, l'estudiant haurà d'abonar en el moment de formalitzar la matrícula lapòlissa complementàriacontractada per la UAB (preu aproximat: 6€).
L'alumnat matriculat en l'assignatura de Pràctiques Externes ha demostrat,mitjançant l'obtenció dels crèdits corresponents a les assignatures de formació bàsica i les obligatòries de segon i tercer curs, haver adquirit lescompetències bàsiques, i haurà de ser capaç d'expressar-se amb correcció oralment i per escrit.
Les pràctiques externes tenen l'objectiu de completar l'aprenentatge teòric i pràctic de l'estudiant per tal de proporcionar-li una formació completa i integral, i estan subjectes a la normativa sobre drets i deures dels estudiants i als compromisos de l'entitat col·laboradora.
Les Pràctiques Externes són una assignatura optativa oferta als estudiants d'Estudis Clàssics en el quart curs, al marge de les mencions del grau, amb els objectius següents:
Les Pràctiques Externes s'ofereixen en dues modalitats:
El grau en Ciències de l'Antiguitat ofereix les places següents:
Modalitat A. Pràctiques externes subscrites entre una entitat col·laboradora externa i la UAB.
Modalitat B. Pràctiques externes en l'àmbit de la UAB
Atenció: l'oferta de les places pot variar segons la disponiblitat final de les institucions o dels projectes.
Els estudiants poden escollir l'orientació de les pràctiques i proposar centres o empreses del seu interès que no apareguin a l'oferta de places presentada per la titulació. Si la coordinació aprova la proposta, es procedirà a la signatura del conveni.
La formació específica oferta depèn de l'activitat professional de l'entitat que aculli l'estudiant. De la mateixa manera, els resultats d'aprenentatge variaran depenent de les habilitats específiques adquirides durant les pràctiques.
El tutor o la tutora de l'entitat col·laboradora o projecte de recerca s'encarregarà d'indicar i supervisar les activitats realitzades per l'estudiant en el marc de les Pràctiques Externes d'acord amb el corresponent projecte formatiu.
Les sessions teòriques podrin contemplar classes presencials, cursos especialitzats (ex. curs en riscos laborals) o la formació per a la inserció laboral organitzada per la Facultat amb la col·laboració del Servei d’Ocupabilitat.
Els estudiants tindran dues sessions de tutoria (presencial o virtual), durant el període de realització de les pràctiques i al final.
Calendari
El calendari ordinari de desenvolupament de les pràctiques es concretarà d’acord amb les necessitats de l’entitat o el projecte col·laborador i la disponibilitat de l’estudiant. Estarà comprès dins aquests dos períodes:
Primer semestre: de setembre a gener.
Segon semestre: de febrer a juny.
En casos excepcionals es podran desenvolupar fora d’aquests períodes, a l’estiu, si així ho requereixen les tasques a desenvolupar (per exemple excavacions arqueològiques)
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions teòriques | 7,5 | 0,3 | 1, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats de suport a les institucions o als projectes que acullen els estudiants | 125 | 5 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Seguiment del coordinador de pràctiques | 10 | 0,4 | 4, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració d'una memòria de síntesi de les activitats realitzades | 7,5 | 0,3 | 2, 4 |
En finalitzar les pràctiques es lliuraran al coordinador-tutor del grau els següents informes:
Primer semestre: Data final de lliurament de la memòria: 4 de febrer.
Segon semestre: Data final de lliurament de la memòria: 30 de juny.
És responsabilitat de l’estudiant deixar clarament reflectits en la memòria les tasques realitzades i el seu aprofitament respecte dels coneixements i competències adquirides perquè el tutor els pugui avaluar de manera adequada. La memòria pot complementar-se amb annexos que continguin mostres de la feina feta.
A partir de l'informe del tutor o la tutora de l'entitat, la memòria i el seguiment realitzat el coordinador-tutor avaluarà les pràctiques de cada estudiant, emplenarà el corresponent informe de valoració i qualificarà l'assignatura.
Donada l’heterogeneïtat de l’avaluació de les pràctiques externes, i el caràcter potestatiu d’aquesta qualificació, no s’atorgarà Matrícula d’Honor.
Es qualificarà amb un No avaluable l’estudiant que no hagi arribat a realitzar un 10% de les hores presencials previstes al conveni. La nota serà Suspès quan l’estudiant hagi superat el 10%de presencialitat, però no hagi completat les hores previstes al conveni o bé sigui avaluat negativament.
Les pràctiques externes no tenen recuperació.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats de suport a les institucions o als projectes que acullen els estudiants | 70 | 0 | 0 | 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9 |
Elaboració d'una memòria de síntesi de les activitats realitzades | 20 | 0 | 0 | 2, 4 |
Seguiment del coordinador de pràctiques | 10 | 0 | 0 | 2, 4, 8 |
El tutor del projecte o institució receptora orientarà l'estudiant en la bibliografia necessària per a les seves activitats de formació i d'avaluació.
CAP