Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500893 Logopèdia | OB | 2 | A |
És una assignatura anual, sense prerequisits.
És una assignatura dividida en dos blocs.
Objectius del Bloc I: Aspectes generals de la Logopèdia.
Objectius del Bloc II: Coneixement del marc de la pràctica logopèdica.
L'assignatura està dividida en dos blocs.
Bloc I: Aspectes generals de la Logopèdia
Part 1: Conceptes bàsics en Ciències de la Salut (CS)
Part 2: Introducció a la Logopèdia
Part 3: La professió de Logopeda (PL)
Bloc II: Coneixement del marc de la pràctica logopèdica.
Pràctiques d'observació, recollida de dades i anàlisi de l'atenció logopèdica.
Bloc I
La metodologia utilitzada en el Bloc I combina la magistralitat amb metodologies docents participatives a través de diversos exercicis d'aula, lectures i discussions. Les sessions es portaran a terme al Campus de Bellaterra.
Bloc II
El Bloc II és eminentment pràctic i reflexiu. L'estudiant tindrà contacte amb el món de la pràctica clínica en forma de seminaris de casos clínics o visites a serveis. A més, se'l guiarà en un procés reflexiu a l'entorn de l'experiència clínica viscuda.
“Nota: La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries. L’equip docent detallarà a través de l’aula moodle o el mitjà de comunicació habitual el format presencial o virtual/on-line de les diferents activitats dirigides i d’avaluació, tenint en compte les indicacions de la facultat en funció del que permeti la situació sanitària”.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòrico- pràctiques | 28 | 1,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Pràctica clínica | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 18,5 | 0,74 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 43,5 | 1,74 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14 |
Preparació d'evidències | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
A) Definició d'assignatura superada: L’assignatura serà superada quan s’hagi assolit una nota igual o superior a 5 com promig del conjunt de la EV1 i la EV2, sempre que s'hagi obtingut una nota igual o superior a 4,0 en cadascuna de les següents evidències d'aprenentatge (EV1 i EV2):
B) Procés de recuperació: Podran optar a recuperació els/les estudiants que no hagin superat l'assignatura i tinguin una qualificació d'avaluació contínua major o igual a 3,5 punts, sempre i quan hagin presentat un mínim dels 2/3 del pes de les proves. El sistema de recuperació només podrà incrementar la qualificació ja assolida durant el curs per l'estudiant, i estarà focalitzada en les evidències d'aprenentatge en que cada estudiant no hagi demostrat un rendiment satisfactori.
C) Definició d'estudiant avaluable: Un/a estudiant que hagi lliurat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o superior a 4 punts (40%) constarà com a "avaluable".
Enllaç a la normativa UAB: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avalui mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1. Avaluació del Bloc I | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
EV2. Avaluació del Bloc II | 50% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5, 8, 9, 11, 12, 13, 14 |
Bibliografia fonamental
Col·legi de Logopedes de Catalunya (2003) Perfil Professional del Logopeda (2ª ed.). Disponible a www.clc.cat/pdf/perfil-professional/perfil_professional_ca.pdf
Col·legi de Logopedes de Catalunya. Codi d'ètica professional. Disponible a http://www.clc.cat/pdf/codi-etic-del-clc/codi_etic_ca.pdf
Manual: Peña-Casanova, J. (Ed.). (2013). Manual de logopedia. Elsevier España.
Bibliografia web complementària
Col·legi de Logopedes de Catalunya (www.clc.cat)
Consejo General de Colegios de Logopedas (www.consejologopedas.com)
Asociación Española de Logopedia Foniatría y Audiología (www.aelfa.org)
Comité Permanent de Liaison des Orthophonistes-Logopèdes de l’UE (www.cplol.eu)
American Speech-Language Pathology Association (www.asha.org)
International Association of Logopedics and Phoniatrics (www.ialp.info)
Al llarg del curs es proporcionarà bibliografia més específica.
No aplicable