Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | OT | 4 | 0 |
Aquesta assignatura no té pre-requisits.
Quan ens referim a la seguretat ciutadana dins les societats democràtiques, observem l’acció que porta a terme l’estat per tal d’assegurar la convivència pacífica, la utilització ordenada dels espais comuns, compatibilitzant-ne els usos, així com l’assegurament del respecte als drets i llibertats de tots els ciutadans/es, per tal d’evitar la comissió de delictes i faltes contra les persones i els seus bens; tanmateix però, un concepte ampli de seguretat ciutadana pot acollir també molts camps de la prevenció i reacció a les seves amenaces.
La seguretat és una necessitat bàsica pel bon funcionament i pel desenvolupament de les societats humanes, immediatament desprès del tenir assegurades les necessitats fisiològiques que suposen la supervivència personal.
Encara que la matèria pugui centrar-se en el tractament i actuació dels cossos i forces de seguretat que tenen l’objectiu de garantir la seguretat ciutadana en sentit estricte, els riscos que posen en joc la seguretat dels ciutadans, poden conformar un ampli ventall de supòsits en els que, segons sigui l’amenaça a vèncer, hi intervenen diferents agents (protecció civil, seguretat viària, bombers, exèrcit, intel·ligència, serveis públics d’atenció a les persones...).
Per aquest motiu la visió que es pretén conformar ha de pivotar de manera alternativa entre la seguretat ciutadana en sentit estricte i la integralitat del concepte.
Amb aquesta assignatura pretenem situar-nos en el context de la seguretat ciutadana tant a nivell integral com en sentit estricte.
Proporcionar elements de reflexió sobre la necessitat de la seguretat a les societats democràtiques per al seu òptim desenvolupament.
Conèixer el sistema de seguretat pública i els seus agents tant a nivell general com en el terreny dels cossos i forces de seguretat
Apropar-nos a la normativa bàsica sobre seguretat ciutadana.
Observar l’aplicació directa de la seguretat ciutadana i la seva afectació en diferents camps de l’activitat habitual de la ciutadania (preservació de la seguretat de persones i bens, convivència, lluita contra la delinqüència, serveis públics d’atenció a les persones, qualitat de vida, seguretat vial i mobilitat).
T1. SEGURETAT CIUTADANA. CONCEPTE.
T2. EL SISTEMA DE SEGURETAT PÚBLICA.
T3. L'AGENT DE L'AUTORITAT.
T4. SISTEMES POLICIALS. EL SISTEMA ESPANYOL.
T5. EL CODI DEONTOLÒGIC A LA POLICÍA.
T6. LEGISLACIÓ BÀSICA SOBRE SEGURETAT CIUTADANA.
T7. SEGURETAT I CONVIVÈNCIA. POLICIA DE PROXIMITAT.
T8. LA COORDINACIÓDELS SERVEIS DE SEGURETAT AMB ELS SERVEIS D'ATENCIÓ A LES PERSONES.
T9. SEGURETAT I QUALITAT DE VIDA.
T10. SEGURETAT VIAL.
Treballs individuals o en grup supervisats pel professor.
Estudi, lectures programades, realització, exposició i debat de treballs i casos pràctics de forma individual i/o en grup.
Les videoclasses tenen com a principal objetiu resoldre els dubtes relatius al temari, per tant es imprescindible una preparació dels temes abans de cada sessió
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Videoconferències amb la participació activa de l'alumnat | 6 | 0,24 | 3, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
RESOLUCIÓ DE DUBTES SOBRE TEMARI i PRÀCTIQUES | 24 | 0,96 | 2, 3, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal, lectura d'articles i elaboració de treballs. | 120 | 4,8 | 2, 3, 5, 9 |
- Proves escrites que permetin valorar els coneixements adquirits per l'estudiant
Prova escrita parcial alliberadora de matèria.
Prova escrita final de tot el contingut de l’assignatura.
- Pràctiques i resolució d’exercicis.
Pràctiques en classe mitjançant intervencions o reflexions de casos concrets.
Avaluació de pràctiques individuals o en grup i presentats per l’estudiant al professor o a l’aula.
- Treballs.
Avaluació de treballs individuals presentats per l’estudiant al professor.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació es qualificaran amb un zero (0). Per exemple, plagiar, copiar, deixar copiar..., una activitat d'avaluació, implicarà suspendre aquesta activitat d'avaluació amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables.
REAVALUACIÓ
L’alumnat que no superi l’avaluació continuada o que no es presenti a la mateixa s’haurà de presentar a la REAVALUACIÓ per tal de superar l’assignatura. La nota màxima d’aquest examen serà 5-Aprovat
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Proves escrites | 40% | 0 | 0 | 2, 3, 5, 6, 8, 9, 11 |
Pràctiques i resolució d'exercicis | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11 |
Treballs | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
El arte de la guerra. Sun Tzu
El Príncipe. Nicolás Maquiavelo
D’ambdues obres no és rellevant l’editorial ni l’any d’edició, sempre que siguin textos integres.
Tanmateix es facilitarà a l’alumne altre bibliografia, normativa i textos complementaris.
No és necessari software pel desenvolupament de l'assignatura.