Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OB | 2 | 1 |
No es contemplen requisits previs.
La publicitat és una peça clau del desenvolupament econòmic i també de la construcció social de la societat postmoderna occidental. Estem davant d’un sector que evoluciona a una velocitat estrepitosa i que, avui en dia, afronta grans reptes com la fragmentació de les audiències, cada cop més selectives, o la pèrdua del control dels missatges. L’assignatura de Teoria i Estructura de la Publicitat és una assignatura introductòria al món de la publicitat que té com a objectiu principal assentar les bases per entendre aquest tipus de comunicació. Més concretament, els objectius específics de l’assignatura són:
BLOC A: Fonaments Teòrics
Tema 1. Teoria de la persuasió.
Tema 2. Fonaments de la publicitat.
Tema 3. Integració estratègica de la publicitat.
BLOC B: Estructura Professional
Tema 4. Conceptualització de la publicitat.
Tema 5. El procés publicitari.
Tema 6. La indústria i els rols professionals.
Tema 7. Ètica i legislació.
Les classes s'impartiran en modalitat presencial i virtual en funció dels requisits sanitaris marcats en motiu de la COVID-19.
En aquest curs s'utilitzaren diverses metodologies docents:
A) Classes magistrals: Correspondran a les sessions virtuals i consistiran en l'exposició del contingut de l'assignatura, resolució de dubte sobre la matèria i exemplificació dels continguts.
B) Estudis de cas: a partir d'estudis de cas s'exemplificaran i treballaran els continguts teòrics a partir de casos reals de marques reconegudes. Aquests es treballaran principalment en les sessions pràctiques i a partir del treball autònom previ de l'alumne.
C) Debats i presentacions a classe: Les sessions pràctiques i els estudis de cas culminaran amb la presentació o debat amb els companys al final de les sessions pràctiques.
D) Seguiment del treball de curs: El treball grupal consistirà en el treball autònom dels alumnes amb el seguiment a mig curs per part de les professores i els companys de classe.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques i seminaris | 53 | 2,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i sessions de seguiment | 7 | 0,28 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures, preparació de casos, i treballar en el projecte | 83 | 3,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
L'assignatura té un fort component teòric tot i que fomenta l'aprenentatge d'aquests continguts teòrics a la vegada que també promou el coneixement aplicat d'aquests. Així doncs, el model d'avaluació contempla els següents conceptes:
[1] PARTICIPACIÓ i EXERCICIS INDIVIDUALS (20% de la nota final): Els alumnes hauran de preparar a casa diversos estudis de cas per a debatre'ls en les sessions pràctiques, així com presentar-ne els resultats. Aquestes activitats avaluen de forma individual i en grup la comprensió dels coneixements i la capacitat d'aplicar-los en casos reals.
[2] EXAMEN TIPUS TEST (40% de la nota final): Consisteix en un examen individual de preguntes tancades amb multiresposta. Amb aquest es pretén avaluar d'assoliment dels continguts teòrics per part de l'alumne.
[3] TREBALL EN GRUP (40% de la nota final): Consisteix en un estudi sobre una de les professions que intervenen en el procés publicitari. Es tracta d’un projecte de recerca en el que els alumnes han de recórrer a fonts d’informació primàries i secundàries per aconseguir un coneixement ampli de la professió.
Consideracions especials:
Activitats de recuperació:
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen tipus test | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8 |
Participació i exercicis individuals (presentacions i debats) | 20% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Projecte Final d'Assignatura | 40% | 2 | 0,08 | 3, 4, 6, 9 |
AAKER, David & MYERS, John G. (1989): Management de la publicidad. Editorial Hispanoamericana, Barcelona.
EINSTEIN, Mara (2016): Black Ops Advertising. OR Books, New York.
HERREROS, Mario (1995): La publicitat. Fonaments de la comunicació publicitària. Pòrtic, Barcelona.
MAS-MANCHÓN, Lluís (2021): Innovation in Advertising and Branding Communication. Routledge, Oxfordshire.
PÉREZ-LATRE, Francisco J. (2017): Marcas Humanas. Fundamentos de la publicidad en el siglo XXI. UOC, Barcelona.
SOLANA, Daniel (2010): Postpublicidad. Double You, Barcelona.
WELLS, Mary (2003): A Big Life in Advertising, Simon & Schuster, New York.
L'assignatura no requereix cap programari específic.