Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OB | 2 | A |
Coneixement dels conceptes clau de la Introducció al Màrqueting i les nocions bàsiques del llenguatge publicitari.
Dotar l'alumnat de Grau dels coneixements fonamentals sobre el vessant estratègic de la comunicació, tant a nivell conceptual (anàlisi, branding i conceptualització) com d'implementació (execució de les diverses fases d'un pla de comunicació).
MÒDUL 1: LA IMPORTÀNCIA DE L’ESTRATÈGIA I EL PLANNER
MÒDUL 2: LA CATEGORIA
MÒDUL 3: LA MARCA
MÒDUL 4: ELS PÚBLICS
MÒDUL 5: CONSUMER JOURNEY I ANÀLISI DE TOUCH POINTS
MÒDUL 6: L’ESTRATÈGIA
MÒDUL 7: LA CONNEXIÓ EMOCIONAL
MÒDUL 8: LA PRESENTACIÓ DEL TREBALL
ANNEX: ELS AGENTS
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual, on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
Es faran diverses activitats durant el curs:
1.- Classes magistrals
2.- Sessions pràctiques
4.- Lectura de textos
5.- Presentació al grup
6.- Treball de l’assignatura (Pla de Comunicació)
7.- Tutoria grupal o individual
8.- Conferència o xerrades de professionals (per definir)
Aquestes activitats s’organitzaran, al llarg dels 10 mesos, de la següent forma:
1- Classes magistrals:
Classes presencials (virtuals en el primer semestre), exposició i aclariment de dubtes. Assistència obligatòria.
Hi haurà entre 8 i 10 sessions de 3 hores al llarg del curs, impartides pel professor titular
2- Sessions pràctiques:
Entre 12 i 15 sessions pràctiques de 3 hores lligades a cadascuna de les magistrals.
En elles es pot ampliar/complementar el contingut teòric explicat a la Magistral i, tot seguit, es plantejarà una pràctica, que podrà ser individual o en grup i a realitzar bé a classe, bé a casa.
Seran impartides per les professores ajudants en dos o tres grups (33% o 50% de la classe per ordre alfabètic, en funció del nivell de presencialitat de les classes.
3- Desenvolupament del treball de curs:
Preparació d’un Pla de Comunicació. L'alumnat quedarà dividit en equips de 4 persones. Es definiran diversos casos, cadascun dels quals serà treballat per 3 o 4 equips, els quals “competiran” per oferir la millor proposta.
L’evolució del treball serà supervisada per un dels professors mitjançant diverses tutories (virtuals el primer semestre) i l’avaluació final del treball acabat.
Posteriorment, es presentarà a un tribunal format pels 3 professors i, eventualment, professionals del sector, que triarà l'equip guanyador de cada “concurs oral”.
4- Lectures de textos:
Es facilitaran diverses lectures lligades als continguts teòrics i apartats del treball, que l’alumne haurà de comentar per escrit individualment.
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions teòriques i pràctiques | 105 | 4,2 | 1, 3, 7, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 15 | 0,6 | 2, 4, 7, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball anual en equip, estudi i lectures | 165 | 6,6 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Aquesta assignatura conforma, junt amb Marketing de primer curs i Creativitat de tercer curs, la columna vertebral del Grau. Per això són les assignatures troncals de cadascun dels tres cursos respectivament, i tenen 12 crèdits.
L'assignatura es fonamenta en l’equilibri entre l’aprenentatge de continguts teòrics i la capacitat d’aplicar-los en una situació del dia a dia real de la professió. Per tant, la seva avaluació contemplarà aquesta doble dimensió i els 12 crèdits es distribuiran a parts iguals entre examen (4), pràctiques i lectures (4) i treball de l’assignatura (4). Cal treure un 5 de nota mitjana final per aprovar l'assignatura.
El programa oficial separa els dos quadrimestres i adjudica d'entrada 7 dels dotze crèdits al primer i 5 al segon. Com cadascun d’aquests dos blocs és independent, per aprovar l’assignatura cal aprovar-los tots dos. Per tant, si algun alumne suspèn un dels quadrimestres, l’assignatura no es podrà aprovar fent mitjana i haurà de recuperar la part que té suspesa.
Una aproximació, no exacta, entre l'assignació dels crèdits per àmbits acadèmics i per quadrimestres és la següent:
Primer Quadrimestre:
- Examen teòric....................................................... 2 crèdits
- Pràctiques............................................................ 2 crèdits
- Treball: Pla de Comunicació.................................. 2 crèdits
- Lectures............................................................... 0,5 crèdits
En qualsevol dels quatre apartats, la nota mínima per fer mitja ha de ser de 4.
Segon Quadrimestre:
- Treball: Pla de Comunicació................................. 2 crèdits
- Examen teòric...................................................... 2 crèdits
- Pràctiques............................................................ 1 crèdit
- Lectures............................................................... 0,5 crèdits
En qualsevol dels quatre apartats, la nota mínima per fer mitja ha de ser de 4.
Els crèdits del treball es dividiran, sobre 100 punts, de la següent forma:
L'equip guanyador de cada cas rebrà 30 punts, el segon 20, el tercer 10 i el quart 0.
Examen: tindrà una part de preguntes test i una part pràctica a desenvolupar. La correcció del test es basarà en la fórmula ENCERTS-ERRADES/Nº OPCIONS-1, que corregeix les probabilitats d'encert aleatori a persones que no han seguit la matèria.
Pràctiques: s'han de fer i entregar el dia que estigui marcat en el calendari de l'assignatura o que marqui l'equip docent. Només es podran recuperar aquelles pràctiques que no s'hagin realitzat per motius justificats de força major (malaltia...). Caldrà acreditar l'absència o no possibilitat de realització.
Tant a l'examen pràctic com a les pràctiques, el fet de contestar en anglès la totalitat de la tasca encomanada implicarà una puntuació extra d'entre 0,3 i 0,5 punts.
L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat,...) que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació es qualificarà amb aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
RECUPERACIÓ:
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
El treball de curs NO és recuperable excepte alguna de les 3 primeres entregues parcials. Si són recuperables els blocs de Pràctiques i Exàmens. Es podran recuperar si es té una nota mínima de 3. En cas de que la nota sigui inferior, no es podrà recuperar l’assignatura.
Els exàmens es recuperaran amb un nou examen de recuperació a final de curs, en el qual la nota màxima que en surti per combinar amb les notes de les alters àrees no podrà superar el 6,5.
En cas de segona matrícula, l’alumnat podrà fer una única prova de síntesi que consistirà en l'examen, desglossat en 2 moments, al final de cada quadrimestre. La qualificació de l’assignatura correspondrà a la qualificació de la prova síntesi. Tanmateix, i per tal de córrer un risc inferior, es podrà optar per complementar la nota amb exercicis pràctics de l'avaluació continuada.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 4 crèdits | 6 | 0,24 | 2, 4, 7, 9, 12, 13 |
Pàctiques i lectures | 4 crèdits | 5 | 0,2 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 14 |
Treball assignatura | 4 crèdits | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 14, 15 |
L'assignatura no requereix cap programari específic.