Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500891 Infermeria | OB | 3 | 1 |
Aquesta assignatura no té prerequisits però es recomana haver cursat les assignatures:
Comunicació i Tics de primer curs
Ciències Psicosocials de primer curs
Comunicació terapèutica de segon curs
OBJECTIUS GENERALS I ESPECÍFICS
Identificar el contínuum salut – malaltia mental.
Conèixer el principals paradigmes de comprensió i tractament de les persones, grups, comunitats i famílies amb problemes de salut mental en la cultura occidental.
Valorar la interrelació existent entre els components biològics, psicològics, socials i culturals associats a la salut mental.
Conèixer la psicopatologia bàsica que pot ocórrer al llarg del cicle vital de les persones, el tractament interdisciplinar requerit i les cures infermeres associades .
Identificar el rol de la infermera de salut mental en els contextos d’intervenció de la xarxa de salut mental pública i privada.
Distingir les intervencions terapèutiques (de prevenció, psicoeducatives, psicoterapèutiques i de seguiment clínic) de la infermera de salut mental, tant pròpies com de col·laboració, a l’individu, família, grup i comunitat segons els dispositius de tractament actuals.
Analitzar el marc ètic i legal que comporta la pràctica d'infermeria en salut mental.
- Paradigmes de comprensió actuals i passats dels processos de malaltia mental en la cultura occidental.
- Sistemes de classificació en Infermeria de salut mental: taxonomia mèdica, taxonomia infermera.
- Models conceptuals d’Infermeria en salut mental.
- Particularitats del procés d’atenció d’Infermeria en salut mental.
- Introducció a la intervenció infermera en les xarxes pública i privada d’atenció a la salut mental.
- Context psicològic, sociocultural i espiritual en l’atenció als problemes de salut mental.
- Trastorns del desenvolupament: trastorn per dèficit d’atenció i hiperactivitat, autisme.
- Trastorns d’ansietat.
- Trastorns de la conducta.
- Trastorns de la personalitat.
- Trastorns d’ansietat i obsessius.
- Trastorns de la conducta alimentaria.
- Trastorns addictius.
- Trastorns afectius.
- Trastorns psicòtics.
- Trastorns mentals orgànics en salut mental.
- Trastorns de la personalitat.
Les classes teòriques es desenvoluparan amb tot el grup classe.
Les classes tindran una duració cadascuna de 5 hores (un total de 3 sessions i 16 h per alumne).
Els seminaris es desenvoluparan en 4 grups de 20-25 alumnes.
Les sessions tindran una durada de 4 hores (un total de 3 sessions per grup i
En els seminari 1 es treballaran les cures infermeres en els trastorns psicòtics.
En el seminari 2 es treballaran les cures infermeres en els trastorns addictius.
En el seminari 3 es treballarà el rol del pacient expert en salut mental.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
SEMINARIS ESPECIALITZATS (SESP) | 12 | 0,48 | 2, 6, 10, 11, 12, 14, 15, 17, 18, 19, 23 |
TEORIA (TE) | 16 | 0,64 | 2 |
Tipus: Autònomes | |||
ELABORACIÓ DE TREBALLS | 10 | 0,4 | 17, 20, 23 |
ESTUDI PERSONAL | 30 | 1,2 | 1, 3, 9, 22 |
LECTURA D'ARTICLES | 3 | 0,12 |
L'assistència als Seminaris és 100% obligatòria. En cas contrari l'alumne no es podrà presentar a l'examen.
L'avaluació dels Seminaris serà individual i suposa el 25% de la nota final. Consultar la rúbrica d’avaluació dels seminaris.
Examen (Avaluació escrita amb preguntes restringides).
L'avaluació de l'examen suposa el 50% de la nota final.
Aquesta avaluació és durà a terme mitjançant la resposta escrita a 60 preguntes tancades, de resposta única, sobre els temes treballats a les classes teòriques.
Elaboració d’un treball.
El treball suposa suposa el 25% de la nota final.
Aquesta avaluació és durà a terme mitjançant la rúbrica específica d’avaluació del treball escrit (consultar la guia d’elaboració del treball escrit).
Els estudiants que no hagin superat l'assignatura per mitjà de l'avaluació continuada, és a dir els alumnes suspesos i no avaluables, es podran presentar a una prova de recuperació.
La nota mínima per fer mitja i aprovar l'assignatura serà un 5 en totes les parts avaluades.
El requisit per a l'obtenció de la nota final és haver-se presentat a totes les parts avaluades.
Es considerarà no avaluable, l'estudiant que no assisteixi al 100% dels seminaris o no es presenti a l'examen.
L'estudiant té dret a la revisió de les proves d'avaluació. Per a tal fi es concretarà la data en el campus virtual.
La valoració de les situacions especials i casos particulars serà realitzada per una comissió avaluadora configurada a tal efecte.
La qualificació final de l'assignatura serà el sumatori de les diferents parts que la configuren.
Segons l'acord 4.4 del Consell de Govern 17/11/2010 de la normativa d'avaluació, les qualificacions seran:
Del 0 a 4,9 = Suspens
Del 5,0 al 6,9 = Aprovat
Del 7,0 al 8,9 = Notable
Del 9,0 al 10 = Excel·lent Matrícula d'honor = >9
Segons la normativa sobre règim de permanència als estudis oficials de grau i de màster de la Universitat Autònoma de Barcelona, es consignarà un "No avaluable" a aquells estudiants que no aportin prou evidències d'avaluació.
Es consideraran criteris per assignar un "No Avaluable":
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa als seminaris | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 |
Avaluació escrita mitjançant proves objectives | 40% | 2 | 0,08 | 2, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 21, 23, 24 |
Elaboració d'un treball escrit | 25% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 |
Treball creatiu "La Marató" | 10% | 1 | 0,04 | 2, 9, 14 |
En consonància amb la metodologia utilitzada a llarg dels cursos anteriors, l'Aprenentatge Basat en Problemes (ABP) i, donat que una de les competències generals que es pretén que adquireixi l'estudiant és la de desenvolupar estratègies per a un aprenentatge autònom, no s'especifica bibliografia. L'estudiant ha de fer-se competent en la cerca i gestió de la informació.
Microsoft TEAMS, Microsoft WORD.