Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501233 Gestió aeronàutica | OB | 3 | 1 |
Cap
Desenvolupar activitats d' aprenentatge i aplicació de coneixements en les àrees d' estrategia empresarial i de desenvolupament del màrketing i altres tècniques de comercialització i coneixement del client.
Pel que fa a la part d' estrategia i politca d' empresa el temari inclou els següents apartats:
Tema 1. Estratègia d'empresa:
Tema 2. Diagnòstic estratègic:
Tema 3. Estratègies de negoci:
Tema 4. Estratègies corporatives:
Pel que fa a la part de màrketing el temari inclou els següents temes:
A) INTRODUCCIÓ AL MÀRQUETING
1.- Fonaments de màrqueting: conceptes bàsics
2.-Planificació comercial
3.-Investigació comercial
B) ELS MERCATS, LA DEMANDA I EL COMPORTAMIENT DEL CONSUMIDOR
1.-Mercats i demanda
2.-Segmentació de mercats
3.- Posicionament de productes
C) DISENY DE LES ESTRATEGIES DE MÀRQUETING MIX
1.- Disseny d'estratègies
2.- Decisions de producte i marca
3.- Decisions sobre preus
4.- Decisions de canals de distribució
5.- Decisions de comunicació
La docència serà presencial o semipresencial depenent del nombre d’ estudiants matriculats per grup i de la capacitat de les aules al 50% d’aforament.
Relació professors-alumnes
La informació general i rellevant de l'assignatura que detalli els continguts de la guia docent, com per exemple les dates d'avaluació continuada i dates i condicions dels lliuraments de treballs, es publicaran al campus virtual (o lloc equivalent) i poden estar subjectes a canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències; sempre s'informarà al campus virtual sobre aquests canvis ja que s’entén que el campus virtual és el mecanisme habitual d'intercanvi d'informació entre professor i estudiant.
Idiomes
Les classes es faran majoritàriament en català o castellà tot i que és molt habitual la aparició de termes en anglès. El material escrit o de suport a l'assignatura (apunts, bibliografia, referències o fins i tot enunciats de pràctiques, exercicis o casos) es pot facilitar tant en català o castellà com en anglès i en aquest cas l'ús de la llengua anglesa pot ser no excepcional sinó habitual. La prova final i la reavaluació estaran redactades en català o castellà. Les respostes a les proves i els exercicis es poden entregar (i si s'escau presentar) indistintament en català, castellà o anglès.
Classes magistrals, casos, seminaris, i sessions de resolució de exercicis
És en aquestes sessions on es presenten els continguts bàsics que els estudiants han de menester per introduir-se en els temes que configuren el programa. Alhora, s’hi indicaran les vies possibles per completar o aprofundir la informació rebuda en aquestes sessions.
Durant les sessions es pot utilitzar també el mètode del cas com a eina docent, en funció del grau de participació dels alumnes. Aquestes sessions es poden complementar amb seminaris, tallers i conferències realitzades o supervisades pel equip docent
Durant el curs es fomentarà el treball en equip i el intercanvi col·laboratiu d’informació i d’eines per a la resolució de problemes. No obstant, el procés final d’aprenentatge ha de ser individual, posat de relleu per l’activitat autònoma de cada estudiant, que haurà de complementar i enriquir el treball iniciat a les sessions dirigides del curs. L’activitat supervisada, al voltant de tutories reglades i consultes esporàdiques efectuades durant el curs, és igualment una eina imprescindible en l’adquisició dels coneixements que proporciona l’assignatura.
Cal tenir en compte que la metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes d' Estatègia | 22,5 | 0,9 | 7, 8, 10, 11, 19 |
Classes de Màrqueting | 22,5 | 0,9 | 3, 8, 10, 11, 18 |
Exercicis d' Estratègia | 22 | 0,88 | 13, 15, 18, 19 |
Exercicis de Marketing | 22 | 0,88 | 3, 8, 9, 10, 11, 13, 18 |
Seminaris | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 5, 7, 9, 11, 19 |
Tipus: Supervisades | |||
Realizació Pla de Marketing | 25 | 1 | 1, 3, 4, 6, 12, 14, 17 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudiar, lectures i anàlisis | 96 | 3,84 | 3, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 15, 18, 19 |
Pel que fa a la part de Politica i Estrategia:
Pel que fa la part de Màrketing
Matricules d’honor:
Atorgar una qualificació de matrícula d’honor és decisió del professorat responsable de l’assignatura. La normativa de la UAB indica que les MH només es podran concedir a estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00. Es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d'estudiants matriculats.
Criteri per la qualificació de NO Avaluable:
Un estudiant es considerarà no avaluable (NA) si no s’ha presentat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura.
Procés de recuperació:
D’acord amb la Normativa Acadèmica de la UAB per poder participar a la recuperació l'estudiant ha d'have estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació́ total de l'assignaturao mòdul. Addicionalment, el professorat responsable de l’assignatura pot exigir a l’alumnat haver obtingut una qualificació mínima en la mitjana de l'assignatura per poder-se presentar a la recuperació.
Avaluació dels estudiants repetidors:
No es preveu cap tractament diferenciat pels estudiants repetidors.
Irregularitats per part de l’estudiant, còpia i plagi:
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d’avaluació. Per tant, la còpia, el plagi, l’engany, deixar copiar, etc. en qualsevol de les activitats d’avaluació implicarà suspendre-la amb un zero.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen Estratègia | 30% | 2 | 0,08 | 7, 19 |
Examen de màrqueting | 30 % | 2 | 0,08 | 3, 7 |
Exercicis d' Estratègia | 15 % | 1 | 0,04 | 7, 9, 11, 12, 13, 16, 19 |
Exercicis de Màrqueting | 15 % | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 12, 14, 15, 16, 17, 18 |
Seminaris | 10% | 1 | 0,04 | 2, 3, 5, 7, 9, 10, 11, 14, 15, 17, 19 |
Estratègia:
GRANT, R.M. (2006): Dirección estratégica. Madrid: Civitas.
JOHNSON, G., SCHOLES, K. y WHITTINGTON, R. (2006): Dirección estratégica (7ª ed.). Madrid: Pearson
Prentice Hall.
Màrqueting:
M. SANTESMASES, Mª J. Merino, J. Sanchez y T. Pintado: "Fundamentos de Marketing", Ed. Pirámide (2009), 1ª edición adaptada al EEES
KOTLER P., ARMSTRONG (2009) Introducción al Marketing (3ª ed.) Pearson – Prentice Hall
ÁGUEDA ESTEBAN Y J.A.MONDÉJAR (2015) "Fundamentos de Marketing", Esic, 2ª edición
MUNUERA, J.L. Y A.I RODRIGUEZ (2012) Estrategias de Marketing. ESIC Ediciones
ÁGUEDA ESTEBAN Y CARLOTA LORENZA (2013) " Dirección Comercial", Esic, 1ª edición
SAIZ DE VICUÑA, JMª (2009) El Plan de Marketing en la Práctica ESIC Ediciones
No necessari