Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500894 Turisme | OB | 2 | 1 |
No hi ha cap prerequisit per cursar aquesta assignatura.
Aquesta assignatura vol dotar als estudiants del segon curs del Grau en Turisme de les habilitats informàtiques necessàries per desenvolupar la seva feina a les empreses del sector turístic, especialment a les d'intermediació, transport aeri i empreses d'allotjament. L'assignatura treballa amb diferents sofwares específics del sector com ara el Sistema Global de Distribució Amadeus amb continuació a l'assignatura optativa de Comercialització Informatitzada.
A la finalitazació de l'assignatura, els estudiants seran capaços de :
PART I: GDS: AMADEUS
Unitat 1: Introducció als sistemes de distribució Global i les seves funcionalitats
Unitat 2: Codificació i descodificació
Unitat 3: Disponibilitat
Unitat 4: reserves aèries
Unitat 5: Tarifes i emissió de bitllets
PART II: PMS HOTELER
Unitat 6: Introducció a un PMS, funcions principals: reserves, perfils, opcions de caixers, back office i administració d'ingressos
Unitat 7: Reserves d'Hotel. Tipus de reserves, clients i tarifes
Unitat 8: Creació i manteniment d'arxius i reserves
Unitat 9: Aplicació de recepció
Unitat 10: Gestió d'habitacions
Unitat 11: Facturació i informes
PART III: SISTEMA DE GESTIÓ D'AGÈNCIES DE VIATGE
Unitat 12: Introducció als sistemes de gestió per agències de viatge i les seves funcionalitats
Unitat 13: Creació, control i manteniment d'arxius
Unitat 14: Creació, control i tancament d'expedients de viatge
Unitat 15: Serveis de facturació i generació de documents
PART IV: INTRODUCCIÓ AL REVENUE MANAGEMENT
Unitat 16: Introducció als principis bàsics de Revenue Management
L'assignatura s'imparteix aplicant dues metodologies d'aprenentatge diferents:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Classes teòriques | 15 | 0,6 | 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 11 | 0,44 | 2, 3, 4, 6, 7, 9, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 89 | 3,56 | 2, 4, 7, 9, 10 |
Preparació treballs | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10 |
L'avaluació de l'assignatura serà de la manera següent:
Avaluació Contínua. La valoració contínua consisteix en el sistema següent:
a) Realització d'activitats pràctiques dins Amadeus que valen el 14% de la nota final.
b) La realització d'una prova pràctica que consisteix en la realització de diverses reserves amb Amadeus que te un valor del 36% de la nota final i que farà mitja amb la nota de les activitats pràctiques amb una nota mínima de 4.
c) Realització d'activitats pràctiques que valen el 16% de la nota final (8% les activitats de PMS d' Hotel i 8% les del Front Office d'agències de Viatge).
d) La realització de dues proves pràctiques (una pel PMS d'Hotel i una pel Front Office) que valen el 24% de la nota final (12% cadascú) i que només faran mitja amb les activitats pràctiques amb una nota mínima de 4.
e) Realització d'un treball sobre Revenue management que val el 10% de la nota final.
Examen final. Hi haurà un examen final amb tots els continguts del curs per estudiants que no han passat el sistema d'avaluació referit en el punt anterior i per estudiants amb característiques específiques (repetidors, estudiants amb mobilitat, etc.). El seu valor és del 100% de la nota final.
Re-avaluació. Aquells estudiants amb una nota final superior a 3,5 i inferior a 5 tindran la possibilitat de fer aquest examen. La nota final màxima a obtenir és d'un 5 sobre 10.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats pràctiques | 40% de la nota final | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Examen pràctic Front office d'agència de viatges | 12% de la nota final | 2 | 0,08 | 2 |
Examen pràctic PMS Hoteler | 12% de la nota final | 2 | 0,08 | 2, 10 |
Examen pràctic d'Amadeus | 36% de la nota final | 2 | 0,08 | 1, 2, 4, 7, 9 |
Amadeus España (2009): Manual de Amadeus Selling Platform, Madrid.
Amadeus España (2009): Prontuario de Amadeus Ticketing, Madrid.
Amadeus España (2009): Prontuario de Reservas, tarifas y emisión, Madrid.
Del Pico, F. (1997): Manual de Reservas Savia Amadeus, Madrid: Opentour Ediciones.
Micros-Sysme-Hotel España (2006): Manual de producto: Sysme-Hotel , Madrid.
Pipeline Software (2007):Manual de producto: Orbis, Castellón.
GDS: AMADEUS
PMS: SYSME
FRONT OFFICE: ORBIS