Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500258 Relacions Laborals | FB | 1 | 2 |
No es necessari cap requisit previ
Es tracta d’una assignatura de primer curs, segon semestre, de caire bàsic. L’assignatura es contextualitza dins del grup d’assignatures d’empresa que s’imparteixen en el grau de relacions laborals, necessàries per un correcte desenvolupament de les matèries del grau. L’assignatura de comptabilitat els apropa a la realitat econòmica i financera de les empreses i els familiaritza amb els documents que les empreses elaboren i a partir dels quals es prenen decisions.
A partir d’aquesta contextualització els objectius formatius de l’assignatura són:
Tema 1: La comptabilitat com a sistema d’informació. Principals conceptes de comptabilitat. Classificació de la comptabilitat. Una introducció a la regulació comptable.
Tema 2: Comptes Anuals: Normes de Confecció i Presentació dels Estats Financers d’acord a la nova normativa vigent a partir de 2008. (RD 1514/2007 de 16 de novembre adaptat al RD 1/2021.)
Tema 3: Anàlisis patrimonial i financer: el balanç de situació. Elements del balanç de situació. L’actiu i el passiu. Ordenació i classificació.
Tema 4: Anàlisis econòmic: el compte de pèrdues i guanys. Els ingressos i les despeses: tipus. Criteris d’ordenació i classificació. El resultat d’explotació i el resultat financer. El resultat continuat i el resultat interromput.
Tema 5: Anàlisi integral de les empreses: Cas pràctic d'anàlisis de Comptes Anuals d'Empreses.
La metodologia docent i l'avaluació poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Aplicarem una metodologia pròpia de l’entorn Bolonya, on els estudiants estaran involucrats d’una manera molt activa en el procés d’aprenentatge, afavorint la generació d’idees, coneixements i habilitats, la resolució de conflictes i el desenvolupament de les capacitats d’autonomia. Per implementar aquest nou mètode farem servir les següents tipus de sessions:
Sessions magistrals: on el professor impartirà els coneixements basics de l’assignatura
Classes pràctiques: on l’ estudiant elabora i analitza juntament amb el professor la informació comptable de l'empresa per tal de poder fer un diagnòstic sobre la seua situació econòmica i financera.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
30% | 45 | 1,8 | |
Anàlisi de casos | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Exposició professors | 0 | 0 | 1, 2, 3, 7, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
40% | 55 | 2,2 | |
Altres activitats educatives (questionaris, exercicis) | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5, 6, 9 |
Elaboració d'informes de grup | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
30% | 45 | 1,8 | |
Estudi personal | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Preparació d'exàmens | 0 | 0 | 4, 5, 9 |
L’avaluació dels coneixements de l'assignatura serà en funció del següent mètode: |
a) -La realització individual de dos proves (tipus test) durant el període lectiu i la confecció i preparació d'un informe de l’anàlisi d’una empresa que es farà en grup .
Prova tipus test (temes 1-3) 20% Prova tipus test (temes 4-5) 20% Informe (grup) 10% Exercicis i questionaris 10% |
b) - la realització individual d’una prova práctica 50%
Els/les alumnes, que un cop ponderades les qualificacions anteriors de l’apartat a) i b) obtinguin una nota final entre 3 i 4.9 tindran la possibilitat de realitzar una prova de revaluació. Amb aquesta prova els alumnes poden continuar qualificats com a suspesos( si no la han superada) o bé, si superen la prova, tindran una nota final de 5.
Només es considera no presentat a l’alumne que no ha presentat res en tota l’assignatura. |
Conductes fraudulentes:
"Un alumne que copii o intente copiar a un examen tindrà un 0 en l'assignatura i perdrà el dret a la re-avaluació. Un alumne que presenti una pràctica en la que hi hagi indicis de plagi o que no pugui justificar els arguments de la seva práctica obtindrà un 0 i rebrà una advertència. En cas de reiteració de la conducta, l'alumne suspendrà l'assignatura (0) i perdrà el dret a la recuperació."
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
1.Prova tipus test | 20% | 1 | 0,04 | 1, 3, 4, 5, 8 |
2.Prova tipus test | 20% | 1 | 0,04 | 1, 3, 4, 5, 8 |
3.Cas pràctic treballat en equip (presentació escrita) | 10% | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
4. Examen (pràctic) | 40% | 2 | 0,08 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Exercicis i questionaris | 10% | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9 |
R.D. 1514/2007, de 16 de novembre , pel qual s’aprova el PLA GENERAL DE COMPTABILITAT (vigent a partir de l’1 de gener de 2008)
ANÀLISIS INTEGRAL D’EMPRESES. ( Tercera edició). Autor : ORIOL AMAT Editorial : BRESCA PROFIT-ACCID (Es pot accedir online)
www. accid.org
S'utilitza l'office (word, excel..)