Logo UAB
2021/2022

Prosa en anglès

Codi: 100267 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
2500245 Estudis Anglesos OT 3 0
2500245 Estudis Anglesos OT 4 0
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

Professor/a de contacte

Nom:
Joan Curbet Soler
Correu electrònic:
Joan.Curbet@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
anglès (eng)
Grup íntegre en anglès:
Grup íntegre en català:
No
Grup íntegre en espanyol:
No

Prerequisits

  • És aconsellable que l’estudiant hagi aprovat totes les assignatures de primer i segon del grau d’Estudis Anglesos abans de matricular-se d’aquesta assignatura.
  • Cal un nivell inicial  d'anglès C2 segons el qual l'estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments, i presentar-los d'una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.

Objectius

 

L'edició 2021-2022 de "Prosa en anglès" se centrarà en l'estudi de la narrativa en llengua anglesa del segle XIX i principis del segle XX.

En completar l'assignatura, l'alumnat podrà, tal com correspon a les assignatures relacionades amb els "Gèneres de la literatura anglesa:"

  • Reconèixer les característiques distintives que determinen la narrativa en llengua anglesa.
  • Demostrar el seu coneixement de l'evolució històrica de la narrativa al llarg del segle XIX i principis del segle XX.
  • Fer aportacions crítiques bàsiques amb coneixement de la Teoria Literària, des d'una perspectiva informada.
  • Demostrar el seu coneixement de la interacció entre els discursos crítics i la literatura, mostrant especialment la interconnexió entre tots dos.
 

Competències

    Estudis Anglesos
  • Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
  • Generar propostes innovadores i competitives en la recerca i en l'activitat professional.
  • Identificar els principals corrents literaris, culturals i històrics en llengua anglesa.
  • Produir textos en llengua anglesa clars, ben estructurats i detallats, sobre temes complexos, mostrant un ús correcte dels mecanismes d'organització, articulació i cohesió del text.
  • Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  • Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  • Reconstruir i organitzar la informació i els arguments procedents de fonts diverses en llengua anglesa i presentar-los de manera coherent i resumida.
  • Treballar de manera autònoma i responsable en un entorn professional o investigador en llengua anglesa i en altres llengües, per aconseguir els objectius planificats prèviament.
  • Utilitzar les noves tecnologies per captar i organitzar informació en anglès i en altres llengües, i aplicar-la a la formació pròpia continuada i a la resolució de problemes en l'activitat professional i/o investigadora.
  • Valorar de manera crítica la producció científica, literària i cultural en llengua anglesa.

Resultats d'aprenentatge

  1. Aplicar a la feina en un entorn en llengua anglesa les metodologies de planificació del treball adquirides.
  2. Aplicar a la recerca en llengua anglesa les metodologies científiques i de planificació del treball adquirides.
  3. Aplicar els coneixements adquirits a la generació de recerca innovadora i competitiva de nivell bàsic.
  4. Aplicar els coneixements i les competències adquirits en les activitats professionals i acadèmiques relacionades amb la literatura, la història i la cultura.
  5. Aplicar la informació en llengua anglesa localitzada a Internet, en bases de dades, etc., als entorns de treball i/o recerca.
  6. Aplicar, als comentaris de text i als assaigs argumentatius, fonts secundàries acadèmiques apropiades per al tema escollit en relació amb els gèneres literaris i la crítica literària en anglès.
  7. Argumentar idees i opinions amb precisió en les llengües pròpies i en les adquirides al grau.
  8. Comprendre textos avançats, acadèmics o professionals en les llengües pròpies i en les adquirides al grau.
  9. Demostrar un coneixement sòlid dels temes avançats relacionats amb l'estudi de la literatura i la cultura.
  10. Demostrar un domini dels coneixements avançats i de les metodologies científiques relacionats amb la lingüística, la literatura, la història i la cultura que capaciten per cursar educació especialitzada de postgrau en l'àrea d'estudi pròpia o altres de similars.
  11. Demostrar un domini dels mètodes propis del treball acadèmic individual que capaciten per cursar educació especialitzada de postgrau en l'àrea d'estudi pròpia o altres de similars.
  12. Distingir les idees principals de les secundàries i fer una síntesi dels continguts en els texts primaris i secundaris sobre els gèneres literaris i la crítica literària en anglès.
  13. Dur a terme presentacions orals, utilitzant fonts secundàries acadèmiques, en relació amb els gèneres de la literatura anglesa i la seva crítica acadèmica.
  14. Explicar, en el nivell avançat, la naturalesa i els trets principals dels gèneres literaris i la crítica literària en anglès.
  15. Expressar-se eficaçment aplicant els procediments argumentatius i textuals en els textos formals i científics.
  16. Expressar-se en la llengua estudiada, oralment i per escrit, utilitzant el vocabulari i la gramàtica de manera adequada.
  17. Generar noves iniciatives professionals.
  18. Localitzar fonts secundàries acadèmiques a la biblioteca o a Internet relacionades amb els gèneres literaris i la crítica literària en anglès.
  19. Localitzar i organitzar informació rellevant en llengua anglesa disponible a Internet, en bases de dades, etc.
  20. Redactar assaigs acadèmics d'extensió mitjana, utilitzant fonts secundàries acadèmiques, en relació amb els gèneres de la literatura anglesa i la seva crítica acadèmica.
  21. Sintetitzar el contingut de fonts primàries i secundàries acadèmiques sobre els gèneres literaris i la crítica literària en anglès.

Continguts

L'assignatura tractarà les següents novel·les (ss. XIX i XX):

AUSTEN, Jane. Mansfield Park

DICKENS, Charles. David Copperfield

WOOLF, Virginia. Between the Acts

JOYCE, James. Ulysses

 

Metodologia

 

La metodologia docent es basa en:

Activitats dirigides (30%, 1.8 cr, 45 hores)

Activitats supervisades (15%, 0.9 c, 25 h)

Activitats autònomes (50%, 3 cr, 75 hores)

Activitats d'avaluació (5%, 0.3 cr, 5 hores)

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes teòriques 25 1 8
Debats a classe 20 0,8 1, 5, 7, 19
Tipus: Supervisades      
Redacció de textos, activitats d'avaluació a l'aula 15 0,6 1, 2, 3, 8, 19
Tipus: Autònomes      
Lectura i estudi 65 2,6 1, 5, 8, 17, 19

Avaluació

  • Comentari crític de text (assaig) (1) = 40%
  • Comentari crític de text (assaig) (2) = 40%
  • Participació a classe = 20%

 

ATENCIÓ:

  • L’avaluació serà continuada.
  • Tots els exercicis són OBLIGATORIS.
  • El lliurament de qualsevol exercici (treball o examen) exclou la possibilitat d’obtenir la qualificació de No Avaluable com a nota final del curs.
  • El nivell d’anglès es tindrà en compte en la correcció dels treballs escrits i en l’avaluació final i serà el 25% de la nota en tots els exercicis.
  • En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.

RECUPERACIÓ:

  • Per poder accedir a la recuperació cal tenir una mitjana dels dos exercicis (assaig i examen) d'entre 3,5 i 4,9 i haver aprovat un dels dos exercicis. Si la nota mitjana és menor a 3,5 o s'han suspès els dos exercicis, ja no es pot recuperar i per tant l'assignatura està suspesa.
  • És condició imprescindible per recuperar haver completat l'avaluació continuada.
  • La recuperació consisteix en un examen de síntesi dels continguts de l'assignatura, de dues hores, en horari programat per la Facultat.
  • L'examen es qualifica Apte/No apte.Si l'estudiant aprova la recuperació la seva nota final és un 5.
  • No es pot recuperar per millorar nota. En casos justificats per malaltia,un estudiant podrà fer l'examen / assaig efectuat a classe en la data acordada amb el professor.

MOLT IMPORTANT:

El plagi total i parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat, del qual a més es perd el dret a recuperació. Si es repeteix la situació, es suspendrà l’assignatura sencera. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.

En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.

En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.

 

 

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Comentari crític de text (1) 40% 5 0,2 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 15, 16, 19, 20, 21
Comentari crític de text (2) 40% 5 0,2 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 16, 18, 19, 20, 21
Participació 20% 15 0,6 7, 13, 14, 15, 16, 17, 18

Bibliografia

Lectures obligatòries:

AUSTEN, Jane. Mansfield Park (*) Recomanem les edicions Oxford (ISBN: 9780191920424) o Penguin (ISBN: 9780141199870).

DICKENS, Charles. David Copperfield (*) Recomanem les edicions Oxford (ISBN: 9780191920615) o Penguin (ISBN: 9780141199160).

WOOLF, Virginia. Between the Acts (*) Recomanem l’edició Penguin (ISBN: 9780241372500).

JOYCE, James. Ulysses (*) Recomanem l’edició Penguin (ISBN: 9780141182803).

 

Bibliografia secundària:

BLOOM, Harold. The Western Canon: The Books and School of the Ages. New York: Harcourt Brace, 1994.

CASERIO, R. (Ed.). The Cambridge Companion to the Twentieth-Century English Novel (Cambridge Companions to Literature). Cambridge: Cambridge University Press, 2009.

EAGLETON, Terry. The English Novel: An Introduction. Chicester: Wiley-Blackwell, 2004.

KELLY, Garry. English Fiction of the Romantic Period, 1789-1830. London & New York: Longman, 1989.

LODGE, David. The Art of Fiction. London: Secker & Warburg, 1992.

 

Programari

No s'utilitzarà cap programari específic.