Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500245 Estudis Anglesos | OB | 2 | 1 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | OB | 3 | 1 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OB | 3 | 1 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol | OB | 3 | 1 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OB | 3 | 1 |
1) "Història i cultura dels Estats Units d'Amèrica" és una assignatura d'anàlisi i reflexió sociocultural que promou la participació i la reflexió de l'alumnat. Per cursar-la, es recomanable que l'alumnat estigui familiaritzat amb l'assignatura "Història i cultura de les Illes Britàniques" (Grau d'Estudis Anglesos). D'igual manera, "Història i cultura dels Estats Units d'Amèrica" és també una introducció als fets que han donat forma als EEUU d'avui. És per això que aquesta matèria NO és per als nacionals dels Estats Units.
2) Cal un nivell inicial d’anglès C1 (nivell avançat) del "Marc Europeu Comú de Referència de Llengües: Aprenentatge, Ensenyament i Avaluació" segons el qual l’estudiant pot: comprendre una àmplia gamma de textos llargs i complexos i reconèixer-ne el sentit implícit; expressar-se amb fluïdesa i espontaneïtat sense haver de cercar d’una manera gaire evident paraules o expressions; utilitzar la llengua anglesa de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals; produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos, i demostrar un ús controlat d’estructures organitzatives, connectors i mecanismes de cohesió.
1: Nord Amèrica abans de "la Descoberta"
2: L'Amèrica colonial: Virginia, Plymouth, Massachusetts, Pennsilvània i Nova York.
3: El camí vers la Independència
4: La revolució i la guerra de la independència
5: Confederació - Federació: La Constitució; El "Bill of Rights," George Washington, John Adams, Thomas Jefferson; La Venda de Louisiana; L'Expedició de Lewis i Clark; La guerra de 1812
6: L' Oest (La guerra amb Mèxic – Texas – Califòrnia – els Nadius Americans)
7: Esclavatge, La Vida a la Plantació i el camí cap a la guerra civil
8: La guerra civil; Lincoln, Reconstrucció, Segregació, el KKK
9: Els inicis de l'Imperialialisme: la guerra de Cuba – La immigració
10: La Primera Guerra Mundial – Els "Bojos Anys 20" – Feminisme – La Gran Depressió
11: La Segona Guerra Mundial – Els Conservadors Anys 50
12: Els 60 – La guerra de Vietnam – La alliberament de la dona – El moviment dels drets civils dels afroamericans
13: De la Guerra Freda a la Guerra del Golf
14: De 9/11 - La Guerra al Terror - a Trump
1 crèdit ECTS = 25 hores de formació > 6 crèdits = 150 hores
Activitats dirigides (màxim 35%, fem el 30%, 1.8 cr.).
Activitats supervisades (màxim 17%, fem el 15%, 0.9 cr.)
Activitats autònomes (mínim 50%, 3 cr.)
Activitats d’avaluació (màxim 5%, 0.3 cr.)
Les classes combinen teoria i pràctica. L'alumnat ha de complementar el contingut històric introduït a classe amb la lectura obligatòria del llibre A History of the United States (Jenkins, 2017). La lectura d'aquest llibre obligatori ofereix la base històrica necessària per poder analitzar i discutir amb criteri els textos escollits i les pel·lícules i els textos assignats a cada sessió. És imprescindible que l'alumnat estudïi el seu llibre obligatori, llegeixi els textes i miri les pel.lícules predeterminades pel professorat ja que la dinàmica de la classe gira envers la participació activa de l'alumnat a cada sessió.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Teòriques | 30 | 1,2 | 15 |
Debats a l'Aula o al moodle | 20 | 0,8 | 2, 5, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Avaluació | 5 | 0,2 | 1, 6, 14, 15 |
Avaluació a l'Aula o al moodle | 5 | 0,2 | 2, 8, 13 |
Redacció de Textos | 15 | 0,6 | 4, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi Personal | 15 | 0,6 | 7 |
Lectura i recerca | 35 | 1,4 | 1 |
Percentatges:
Avaluació
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions. Procés de revisió d’exercicis d'avaluació: l’alumnat té el dret a "revisió d'examen" en tutoria personal al despatx del docent dins els terminis anunciats, que seran sempre abans del següent exercici d'avaluació. L’alumnat perd el dret a revisió si no revisa l’exercici retornat dins el termini anunciat pel docent.
Recuperació:
La recuperació d’aquesta assignatura es realitzarà mitjançant una prova de síntesi amb les següents condicions:
MOLT IMPORTANT: El plagi total o parcial de qualsevol dels exercicis d'avaluació és una ofensa greu i es considerarà automàticament com un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat, del qual a més es perd el dret a reavaluació. Si es repeteix la situació, se suspendrà l’assignatura sencera. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades i fer passar el plagi com a producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA). Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin ferservir. D'igual manera, és imprescindibleresponsabilitzar-se de l’originalitat i de autenticitat del text presentat.
En cas que l’estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
OBSERVACIÓ IMPORTANT:
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams o altres plataformes, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen 1 (parcial) | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15 |
Examen 2 (final) | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Participació Activa (aula i/o fòrum) | 20% | 21 | 0,84 | 1, 2, 6, 7, 8, 10, 11, 13, 14, 15 |
Lectura obligatòria
Jenkins, Philip. A History of the United States. New York: Palgrave Macmillan, 2017 (5th edition)
Llibres de referència altament recomenats:
King, David C. American History. A Visual Encyclopedia. Penguin Random House, 2019 (3rd Edition)
Zinn, Howard. A People’s History of the United States: 1492-Present. London: Longman, 2010.
Bibliografia secundària:
Anderson, Carol. White Rage: The Unspoken Truth of Our Racial Divide. New York: Bloomsbury, 2016.
Barney, William (ed). A Companion to 19th Century America. Malden: Blackwell Publishing, 2006
Boles, John (ed.). A Companion to the American South. Malden: Blackwell Publishing, 2004.
Collins, Patricia. Black Feminist Thought. New York: Routledge, 2000.
Davis, Angela J. (ed.) Policing the Black Man: Arrest, Prosecution and Imprisonment. New York: Pantheon Books, 2017.
Deverell, William. A Companion to the American West. Malden: Blackwell, 2006.
Dunbar-Ortiz, Roxanne. An Indigenous Peoples' History of the United States. Boston: Beacon Press, 2014.
Foner, Eric. A Short History of Reconstruction. New York: Harper and Row, 1990
Foner, Eric. The Story of American Freedom. New York: Norton, 1998
Ford, Lacy (ed.). A Companion to the Civil War and Reconstruction. Malden: Blackwell 2005
Genovese, Eugene. Roll, Jordan, Roll: The World Slaves Made. New York: Vintage Books, 1976.
Greene, Jack. A Companion to the American Revolution. Malden: Blackwell Publishing, 2004.
Hewitt, Nancy. A Companion to American Women's History. Malden: Blackwell 2002
Kleinberg, S. Jay, Vicki Ruiz & Eileen Boris (eds), The Practice of US Women's History, Rutgers UP, 2008. ebook
Morgan, Edmund. American Heroes: Profiles of Men and Women Who Shaped Early America. New York: W.W. Norton & Co., 2009.
Ortiz, Paul. An African American and Latinx History of the United States. Boston: Beacon Press, 2018.
Vickers, Daniel (ed.). A Companion to Colonial America. Malden: Blackwell, 2006
Vorenberg, Michael. Final Freedom, The Civil War, the Abolition of Slavery, and the Thirteenth Amendment. Cambridge: Cambridge University Press, 2004.
Whitfield,Stephen (ed.). A Companion to 20th-Century America. Malden: Blackwell, 2006.
Wood, Gordon. Empire of Liberty: A History of the Early Republic: 1789-1815. New York: Oxford University Press, 2009.
Journals
American History - electronic journal
The Journal of African American History - electronic journal
Websites
The American Yawp http://www.americanyawp.com/
En aquesta assignatura no s'utilitzarà programari específic