Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502758 Humanitats | OB | 2 | 2 |
No n'hi ha.
En finalitzar l'assignatura, l'estudiant ha de ser capaç de:
TEMARI
I. La continuïtat de la literatura grega en la literatura llatina.
·CINEFÒRUM: Cleòpatra de Mankiewicz.
II. La poesia hexamètrica llatina: entre la literatura política i la literatura científica.
·LECTURA OBLIGATÒRIA: lectura d'una selecció de passatges d'obres científiques.
III. L'èpica llatina o la legitimació del poder.
·LECTURA OBLIGATÒRIA: lectura de l'Eneida (obligatòriament els cants I-IV, VI, VIII i XII).
IV. La poesia lírica llatina.
·LECTURA OBLIGATÒRIA: lectura d'una selecció de poemes de Catul, Properci i Horaci (a determinar).
V. El gènere teatral llatí.
·LECTURA OPCIONAL: una tragèdia de Sèneca (a determinar).
VI. La faula, el conte i la novel·la llatina.
·LECTURA OBLIGATÒRIA: lectura a triar entre: Dafnis i Cloe de Longus; el conte de Psique i Cupido d'Apuleu; i el Satíricon de Petroni.
L’assignatura és presencial. L’estudiant haurà de realitzar un treball continuat al llarg del curs. L’assistència a les lliçons magistrals li servirà per contextualitzar les diferents lectures proposades al llarg del curs.
Hi haurà diferents seminaris on es comentaran lectures i pel.lícules relacionades amb els continguts treballats a classe.
Per bé que no hi haurà control d’assistència a les classes, la considerem fonamental a l’hora de poder superar amb èxit l’assignatura.
Els estudiants hauran de realizar un treball de curs sobre algun aspecte del programa de l'assignatura, en grup, que sigui demostratiu dels continguts impartits i estudiats. Aquest treball es defensarà oralment.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals i tutories | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Exàmens | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Treball en grup i exposició oral | 70 | 2,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball en equip i estudi | 18 | 0,72 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
AVALUACIÓ CONTINUADA
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professorainformarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
PERCENTATGE DE CADA PART:
40%: Prova amb preguntes de resposta breu i d’assaig (UNITATS 1, 2 i 3). Setmana 8.
40%: Prova amb preguntes de resposta breu i d’assaig (UNITATS 4, 5 i 6). Setmana 16.
20%: Defensa del treball de curs sobre algun aspecte del programa. Setmanes 14 i 15.
NOTES MOLT IMPORTANTS
PLAGI
DOCÈNCIA VIRTUAL O HÍBRIDA
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exposició oral en grup sobre un tema determinat pel professor | 20% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Prova amb preguntes de resposta breu i d'assaig | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Prova amb preguntes de resposta breu i d'assaig | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
BIBLIOGRAFIA GENERAL
BEARD, M. (2016). SPQR: Una historia de la Antigua Roma, Barcelona: Crítica.
BAKER, P.; HELMRATH, J.; KALLENDORF, C. (2019). Beyond Reception. Renaissance Humanism and the Transformation of Classical Antiquity, Berlin-Boston: De Gruyter.
BRIGGS, W.; KALLENDORF, C. (coords.) (2007). A companion to the classical tradition, Malden (Massachusetts): Blackwell.
CODOÑER, C. (ed.) (1997). Géneros literarios latinos, Salamanca: Universidad de Salamanca. Servicio de Publicaciones.
CODOÑER, C. (ed.) (1997). Historia de la literatura latina, Madrid: Cátedra.
CURTIUS, E. R. (1978). Literatura europea y edad media latina, México: Fondo de Cultura Ecomómica. 2 vols.
FERRERO HERNÁNDEZ, C. (2006). Textos de literatura europea y tradición clásica, Bellaterra: Servei de Publicacions UAB.
GRIMAL, P. (2005). Historia de Roma, Barcelona: Paidós.
GRIMAL, P. (1999). La civilización romana. Vida, costumbres, leyes, artes, Barcelona: Paidós.
HACQUARD, G. et al. (2000), Guía de la Roma Antigua, Madrid: Atenea.
HARDWICK, L.; STRAY, CH. (2011). A Companion to Classical Receptions, Malden (Massachusetts):John Wiley & Sons.
HIGHET, G. (1954). La tradición clásica, México: Fondo de Cultura Económica. 2 vols.
HOWATSON, M. C. (1991). Diccionario de la literatura clásica, Madrid: Alianza.
JENKINS, R. (ed.) (1995). El legado de Roma. Una nueva valoración, Barcelona: Crítica.
JENKINS, R. (2015). Un paseo por la literatura de Grecia y Roma, Barcelona: Crítica.
JERPHAGNON, L. (2007). Historia de la Roma antigua, Barcelona: Edhasa. Ensayo histórico.
JONES, P. (2013). Veni, uidi, uici. Hechos, personajes y curiosidades de la antigua Roma, Barcelona: Crítica.
VON ALBRECHT, M. (1997). Historia de la literatura romana, Barcelona: Herder. 2 vols
WALDE, Ch. (ed.) (2012). Brill’s New Pauly Supplements I - Volume 5: The Reception of Classical Literature, Leiden-Boston: Brill.
ZANKER, P. (1992). Augusto y el poder de las imágenes, Madrid: Alianza.
RECURSOS EN XARXA
Ningú.