Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502442 Medicina | OT | 5 | 0 |
2502442 Medicina | OT | 6 | 0 |
No hi ha prerequisits, si be és altament recomanable haver superat les assignatures de Radiologia Clínicai Fisiopatologia i Semiologia Clínica
L'estudiant adquirirà el compromís de preservar la confidencialitat i secret professional de les dades que pugui tenir accés per raó dels aprenentatges als serveis assistencials. També en mantenir una actitud d'ètica professional en totes les seves accions.
Un cop assolit el coneixement bàsic de diagnòstic per la imatge, aquesta assignatura optativa pretén aprofundir en el diagnòstic per la imatge i desenvolupar el coneixements per la resolució davant casos-problema.
L’assignatura proporciona al alumne coneixements i metodologia per:
- realitzar un correcte diagnòstic per la imatge
- establir un diagnòstic diferencial adient avançat
- realitzar una correcte pressa de decisions en els algoritme diagnòstic dels processos clínics més significatius en diversos òrgans i sistemes.
Es potencia mitjançant presentacions orals les qualitats comunicatives dels estudiants.
A. Classes virtuals
A1- Introducció a l’assignatura. Conceptes bàsic del informe de la prova de imatge. Estructuració del informe.
A2- Lectura sistematitzada de las tècniques d’imatge en la patologia toràcica.
A3- Lectura sistematitzada de las tècniques d’imatge en la patologia de l’abdomen
A4- Lectura sistematitzada de les tècniques d’imatge en la patologia osteo-muscular
B. Practiques de camp supervisades
Estades a unitats de diagnòstic per la imatge toràcica, abdominal i osteo-muscular o urgències (segons la disponibilitat de les diverses unitats docents.
C. Seminaris
15 sessions d’una hora de les diferents temes en les àrees de patologia toràcica, abdominal, osteo-muscular o urgències.
S’estableix un màxim de 25 alumnes per curs.
Mitjançant les classes virtuals i les practiques de camp supervisades s’establiran una metodologia definida de la lectura d’imatges en les 3 àrees de estudi: tòrax, abdomen, ós o urgències. Es formaran grup de 2-3 alumnes. Cada grup haurà de preparar una presentació oral de 15 minuts de un cas problema clínic-radiològic prèviament subministrat per cada zona anatòmica (tòrax, abdomen i ós).
En cada seminaris es realitzaran 2 presentacions i es deixarà un temps per comentaris i preguntes.
Departament(s) responsable(s):
Responsable de Facultat: Jorge Andreu Soriano -- jandreu@vhebron.net
Responsables UDH
Responsables UDHSP |
Responsables UDHVH |
Responsables UDGTiP |
Responsables UDHPT |
Dr. Ignasi Carrió |
Jorge Andreu Soriano |
Ricardo Pérez Andrés |
Berna Roqueta, Luis |
Metodologia docent general:
- Teoria (classes virtuals)
- Pràcticum assistencial sense directrius. El estudiants tindran contacte amb els casos a discutir als seminaris i amb un especialista de las diferents àrees de diagnòstic per la imatge.
- Seminaris especialitzats. Sessions programades: 15 sessions de 1 hora. Diversos grups reduïts d’alumnes presentaran supòsits clínics sota la direcció d’un tutor i davant la resta d’alumnes matriculats.
AVALUACIÓ (5% total 3,75 hores)
Excepcionalment i segons criteri del professorat responsable, els recursos disponibles i la situació sanitària de cada moment a les diferents Unitats Docents, part dels continguts corresponents a les lliçons teòriques, pràctiques i seminaris podran ser impartits de forma presencial o virtual.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
SEMINARIS ESPECIALITZATS (SEM) | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
CLASSES VIRTUALS (VIRT) | 4 | 0,16 | 2, 10 |
PRÀCTICUM ASSISTENCIAL SENSE DIRECTRIUS (PCAh) | 11 | 0,44 | 2, 6, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
ESTUDI PERSONAL | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10 |
LECTURA D'ARTICLES / INFORMES D'INTERÈS | 26,25 | 1,05 | 2, 10 |
Les competències assolides seran avaluades:
Presentació oral: Es valorarà segons rubrica establerta: el contingut, la recerca realitzada, la qualitat de la presentació, el treball en grup realitzat i coneixements assolits.
Participació en seminaris: Es valorarà segons rubrica l’actitud i participació en las sessions.
Requeriments mínims: S’estableixen un mínim d’assistència en les activitats formatives dirigides del 90%.
Qualificació final: S’aprovarà l’assignatura amb una nota igual o superior a 5.0 sobre 10.Qualificació qualitativa: Suspens, aprovat, notable, excel·lent, MH.
Sistema de revisió del treball: La revisió de la puntuació del treball es farà en forma individual amb l’alumne. Quan es publiquin les notes provisionals, s’indicarà l’horari i lloc on es durà a terme la revisió.
Els estudiants que no realitzin les proves d’avaluació tant teòrica com pràctica seran considerats com No avaluats exhaurint els drets a la matrícula de l’assignatura
Es programarà una prova de recuperació amb un format a determinar pels estudiants que no superin l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa a classe i seminaris | 50% | 2,75 | 0,11 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Entrega d'informes / treball escrit / defensa oral de treballs | 50% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Radiologia Esencial. Sociedad Española de Radiología Médica. Ed. Panamericana. 1ª edición (2010).
En cada tema específic es donarà una bibliografia bàsica consistent en 2-3 cites actualitzades.