Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501915 Ciències Ambientals | OT | 4 | 0 |
És altament recomanable la matrícula d'aquesta assignatura l'any que es cursa el treball de fi de grau (tant per CCAA com per CCAA+Geologia).
En realitat, tot seguint indicacions de Coordinació de CCAA, aquesta assignatura l'heu de considerar "obligatòria".
Aquesta assignatura correspon a una part de teoria que fins ara s'impartia dins l'assignatura del TFG. Per tant, l'objectiu principal continua sent posar a disposició de l'estudiant les eines conceptuals, tècniques i metodològiques que ajudin a la realització del treball final de carrera.
Programa provisional de l’assignatura:
1. Introducció
Div. 18/09/20: Roser Maneja – Carles Martínez – Sarah Paradís
2. Tipologies de projectes I. Projectes de l’Administració
Div. 25/09/20: Roser Maneja
3. Tipologies de projectes II. Projectes de l’Empresa Privada
Dj. 1/10/20: Carles Martinez
4. Tipologies de projectes III. Projectes de recerca
Dj. 8/10/20: Sarah Paradís
5. Eines d’organització de projectes
a. Recerca bibliogràfica i documental
Dj. 15/10/20 Sarah Paradís
b. Obtenció de dades i treball de camp
Dj. 22/10/20: Roser Maneja
c. Anàlisi i tractament de dades qualitatives i quantitatives
Div. 30/10/20: Sarah Paradís
i. Presentació de les dades: gràfics i taules
Div. 6/11/20: Sarah Paradís
ii. Cartografia
20/11/20: David Molina
iii. Tècniques d’anàlisi qualitativa: entrevistes/enquestes
26/11/20: Roser Maneja
6. Eines de presentació de projectes
a. Recursos TIC, eines de dinàmiques de treball on-line, participació (1 sessió)
3/12/20: Carles Martinez
b. Tècniques de comunicació oral
10/12/20: Roser Maneja
7. Pressupost en projectes
a. Pressupost ambiental (petjada de carboni)
17/12/20: Carles Martínez
b. Pressupost econòmic en projectes per l’empresa privada i administració
7/01/21: Carles Martínez
8. Casos pràctics I. Projectes de l’Administració
8/01/21: Roser Maneja
9. Casos pràctics II. Projectes de l’Empresa Privada
12/01/21: Carles Martínez
10. Cas pràctic III. Projectes de recerca
13/01/21: Sarah Paradís
Alguns comentaris:
Les sessions es poden contemplar amb una primera part més teòrica i una segona part més pràctica a on es posin a la pràctica els coneixements teòrics adquirits.
Les temàtiques de les sessions s’haurien de repartir segons l’expertesa dels 3 departaments implicats en l’assignatura (Enginyeria – Física - Geografia). També caldria que els 3 professors/es que finalment facin l’assignatura estiguin ben coordinats i treballin conjuntament el contingut de les sessions per tal d’assegurar-se que se segueix un fil argumental.
L’avaluació es farà a partir del desenvolupament d’un cas d’estudi tenint en comptes els criteris i continguts explicats a classe.
Es combinaran les sessions teòriques a classe, amb l'organització de treball en grup mitjançant les pràctiques amb ordinadors i la discussió dels elements fonamentals per a la redacció de la memòria.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Problemes d'aula o classes de problemes | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 11, 12, 15, 16, 17, 19, 20 |
Seminaris | 3 | 0,12 | 1, 7, 8, 9, 10, 12, 14 |
Teoria | 18 | 0,72 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació treballs | 18 | 0,72 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 |
Tutoria | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures, estudi informació rebuda i cerca d'informació | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 11, 12, 14, 17, 19 |
Es realitzarà examen i/o informe d'activitat de caràcter individual.
Per poder assistir a la recuperació, l'alumne ha hagut d'haver estat avaluat prèviament d'activitats d'avaluació continuada que equivalguin a 2/3 de la nota final.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitat avaluativa | 100% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 |
La que es posi a disposició a principi de curs.