Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500249 Traducció i Interpretació | OT | 4 | 0 |
Tenir un coneixement de la llengua escrita prou acurat per a poder fer front a la revisió de textos amb plenes garanties.
La funció de l'assignatura és que l'alumne tingui un coneixement prou satisfactori de la llengua A per a poder treballar d’una manera competent en el món editorial.
En acabar l'assignatura l’alumne serà capaç d’aplicar coneixements lèxics, morfosintàctics, textuals, retòrics i de variació lingüística en la revisió i edició de textos escrits de diversos àmbits del món editorial destinats a ser publicats.
Explicacions teòriques: exposició i discussió de problemes lingüístics, estilístics i ortotipogràfics.
Treball dirigit: exercicis pràctics destinats a refermar les explicacions teòriques i a desenvolupar les competències i les habilitats previstes. Aquestes activitats seran corregides i comentades a l’aula.
Treball supervisat: realització individual d’un treball d’edició a partir d’un text donat prèviament, de qual també s’haurà de fer la revisió.
Treball autònom: preparació de les activitats dirigides i supervisades, i també de l’examen final.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Exercicis pràctics a l'aula destinats a refermar les explicacions teòriques i a desenvolupar les competències i les habilitats previstes | 44 | 1,76 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació de les proves d'avaluació | 19 | 0,76 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Realització individual d'un treball d'edició a partir d'un text donat prèviament, de qual també s'haurà de fer la revisió. | 25 | 1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació dels exercecis pràctis de classe | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Exercici edició de text: 20%
Exercicis pràctics a classe de revisió: 20%
Treball individual (edició d’un text): 40%
Examen: 20%
Avaluació
L'avaluació és continuada. Els estudiants han de demostrar el seu progrés realitzant n activitats d’avaluació. El calendari d’aquestes activitats, així com els detalls sobre cada una d’ells i el pes que tenen en l’avaluació final es proporcionarà a l’inici de les classes.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el docent i l’estudiant.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més. En cap cas es podrà fer una activitat de reavaluació pel valor del 100% de la nota final. La qualificació final màxima que poden obtenir els alumnes en la recuperació és un 5.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercici edició de text | 20% | 2 | 0,08 | 1, 4, 5, 6, 7, 8 |
Exercicis pràctics a classe de revisió de textos | 20% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Treball individual (edició dun text): | 40% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
examen | 20% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Gómez Torrego, Ortografía de uso del español actual, SM., Madrid, 2003
―Hablar y escribir correctamente. Gramática normativa del español, 2 vols., Arco/Libros, Madrid, 2006.
Martínez de Sousa, José, Ortografía y ortotipografía del español actual, Trea, Gijón, 2004.
Paredes García, Florentino, Guía práctica del español correcto, Guías prácticas del Instituto Cervantes, Instituto Cervantes-Espasa, Madrid, 2009.
Real Academia Española, Diccionario panhispánico de dudas, Santillana, Madrid, 2005.
― Ortografía de la lengua española, RAE, Madrid, 2010.