Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500249 Traducció i Interpretació | OT | 4 | 0 |
Tenir un bon domini de la llengua catalana per a poder copsar la llengua literària en totes les seves complexitats i matisos.
La funció de l’assignatura és que l’estudiant aprengui a interpretar una obra literària bo i tenint en compte, a l’hora de fer-ho, el moment històric que va aparèixer, i els corrents estètics i de pensament que hi havia a l’època.
En acabar aquesta assignatura l’estudiant ha de ser capaç d’aplicar els coneixements adquirits a la seva activitat com a traductor literari.
Explicacions teòriques: exposicions del professor destinades a situar els autors i les obres que s’estudiïn dins el context històric i literari del moment..
Treball dirigit: anàlisi de les tècniques de composició de les obres estudiades a classe i intent d’establir-ne una lectura global..
Treball supervisat: realització individual d’un treball d’una obra triada per l’alumne a partir d’una proposta d’obres per a estudiar que farà el professor.
Treball autònom: preparació de les activitats dirigides i supervisades, i també de l’examen final.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Anàlisi de les tècniques de composició de les obres estudiades i intent d'establir-ne una lectura global | 30,5 | 1,22 | 1, 2, 3, 4 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació de les proves d'avaluació | 7 | 0,28 | 1, 2, 3, 4 |
Realització individual d'un treball d'una obra triada per l'alumne a partir d'una proposta d'obres per a estudiar que farà el professor | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació de les activitats dirigides i supervisades | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4 |
1. Participació i discussió de textos (20%): es valoraran les intervencions amb criteri en la discussió de les obres que s’estudiïn i també la capacitat de saber valorar les aportacions i els punts de vista d’altri.
2. Prova final escrita (40%): es tindrà en compte la capacitat d’analitzar i d’interpretar correctament un fragment d’una de les obres estudiades a classe, i també la capacitat d’organitzar un discurs escrit i d’expressar-se amb correcció i en el registre adequat.
3. Treball individual (40%): es tindrà en compte la capacitat d’organitzar un treball escrit establint hipòtesis de treball i desenvolupant-les amb coherència, la capacitat d’analitzar i interpretar amb sentit una obra literària, el coneixement i la utilització adequada de la bibliografia, i, finalment, la capacitat d’expressar-se en el registre adequat i amb correcció.
L'avaluació és continuada. Els estudiants han de demostrar el seu progrés realitzant 3 activitats d’avaluació. El calendari d’aquestes activitats, així com els detalls sobre cada una d’ells i el pes que tenen en l’avaluació final es proporcionarà a l’inici de les classes.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el docent i l’estudiant.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6%(dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més. En cap cas es podrà fer una activitat de reavaluació pel valor del 100% de la nota final. La qualificació final màxima que poden obtenir els alumnes en la recuperació és un 5.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Participació i discussió de textos | 20% | 25 | 1 | 1, 2, 3, 4 |
Prova final escrita | 40% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 3, 4 |
Treball individual | 40% | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4 |
● A. Broch (dir.), Diccionari de la literatura catalana, Barcelona, Enciclopèdia Catalana, 2008.
● P. Gabriel (dir.), Història de la cultura catalana, Barcelona, Edicions 62, 1994-1999. 10 vol.
● B. de Riquer (dir.), Història. Política, societat i cultura dels Països Catalans, Barcelona, Enciclopèdia Catalana, 1995-2000. 13 vol.
● M. de Riquer, A. Comas i J Molas (dir.), Història de la literatura catalana, Barcelona, Ariel, 1980-1988. 11 vol.