Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500245 Estudis Anglesos | OT | 3 | 0 |
2500245 Estudis Anglesos | OT | 4 | 0 |
Cal haver superat Ús de la Llengua 1 i 2 per a poder completar el curs satisfactòriament.
Cal un nivell d’anglès de C2 (Proficiency) del Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Amb C2 l'estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments, i presentar-los d’una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.
Aquesta assignatura aplica les teories de l’adquisició de segones llengües i ensenyament de llengües estrangeres així com els factors individuals i els contextos d'aprenentatge que influeixen en l’aprenentatge i ensenyament de llengües. Es centra en els coneixements i tècniques docents que ha de saber aplicar el professor de la llengua anglesa, tant en programes generals de llengües com en contextos específics. La matèria es complementa amb l’assignatura “Adquisició de la Llengua” i "Factors individuals en l'aprenentatge".
Objectius:
- Entendre i analitzar críticament diferents metodologies d'ensenyament i aprenentatge de llengües en contextos d'instrucció.
- Assolir el domini d’una sèrie de tècniques d’ensenyament.
- Ser capaç de dissenyar material didàctic rellevant a les quatre habilitats: comprensió oral i escrita i expressió oral i escrita.
- Saber fer una avaluació crítica de material didàctic publicat.
- Aprenentatge de llengües en contextos d'instrucció (implicit and explicit knowledge, focus on form and focus on meaning).
- Metodologies de l'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera.
- CLIL: Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengua.
- The learner: Young Learners, Adults, Educació primària, Secundària. Factors individuals en l'aprenentatge de llengües.
- The teacher.
- Disseny de materials i lesson planning.
La metodologia docent es basa en:
Activitats dirigides (Classes teòriques i classes pràctiques)
- Classes magistrals amb suport TIC i discussió col·lectiva.
- Realització d’exercicis pràctics.
Activitats supervisades (tutories i presentació oral)
- Tutories de suport per a la realització de treballs.
- Preparació i presentació d’una unitat docent.
Activitats autònomes (Lectures de texts i estudi; participació a l’entorn virtual, realització de treballs)
- Lectura d’obres de referència i de material bibliogràfic.
- Treballs individuals i en grup.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Magistrals amb suport TIC | 25 | 1 | 1 |
Exercicis pràctics a l'aula i discussions | 25 | 1 | 1, 3, 4, 6, 8, 9, 13, 22 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació i presentació d'unitat docent (microteaching) | 15 | 0,6 | 3, 8, 13, 22 |
Tutories de suport per a la realització de treballs | 10 | 0,4 | 9, 22 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi de la matèria, lectura d'articles, realització de tasques/assignments | 50 | 2 | 1, 3, 4, 6, 8, 9, 13, 17, 22 |
Assignment 1: 10%
Assignment 2: 10%
Examen final: 40%
Teaching unit i microteaching: 40%
S’ha de tenir en compte el següent:
- L'estudiant rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 40% de les activitats d'avaluació.
- El nivell d'anglès es tindrà en compte en la correcció de totes les activitats avaluatives. Si l'alumnat demostra un nivell inferior al C2, se li aplicarà una reducció de fins al 30% de la nota de la prova.
Recuperació
Només pot optar a la recuperació aquell alumnat que hagi completat íntegrament l'avaluació, que tingui una nota mitjana superior a 3,5 i que hagi aprovat un 50% de l'assignatura. La professora determinarà els ítems a recuperar. No es permet optar a la recuperació per millorar la nota.
La nota màxima que l'alumnat pot obtenir a la recuperació és de 5.
Procediment de revisió de les qualificacions
En el moment de la realització de cada activitat avaluativa, la professora informarà l'alumnat del procediment i data de revisió de les qualificacions per mitjà de la plataforma Moodle.
MOLT IMPORTANT
- El plagi total o parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de tota l’assignatura i no només de l’exercici plagiat. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (això inclou copiar frases o fragments d’internet i afegir-los sense modificacions al text que es presenta com a propi), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.
- En cas que l'estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s'adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d'exercicis a través de Teams o altres plataformes, assegurant que tot l'estudiantat hi pot accedir.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assignment 1 | 10% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 20, 22 |
Assignment 2 | 10% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 20, 22 |
Examen final | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 20, 21, 22 |
Preparació i presentació d'unitat docent (microteaching) | 40% | 13 | 0,52 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 22 |
Benati, Alessando (2013) Issues in Second Language Teaching. Sheffield: Equinox Publishing Ltd.
Celce-Murcia, Marianne (2001) Teaching English as a second or foreign language (3rd edition) Heinle & Heinle.
De Graaf, Rick and Alex Housen (2009) Investigating the Effects and Effectiveness of L2 Instruction. In M. H. Long and C. Doughty (eds.) The Handbook of Language Teaching (pp. 726-755). Oxford: Blackwell.
Ellis, Rod (2008) Principles of Instructed second language acquisition. CAL Digest, available at http://www.cal.org/resources/digest/instructed2ndlang.html
Harmer, Jeremy (2007). The practice of English language teaching (4th ed.). Harlow, UK: Pearson Education.
Harmer, Jeremy (2007) How to Teach English. New Edition. Harlow: Pearson Education.
Hedge, Tricia (2000) Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford:Oxford University Press
Hughes, Glyn, Josephine Moate and Tiina Raakitainen (2007) Practical Classroom English. Oxford: Oxford University Press.
Larsen-Freeman, Diane and Marti Andreson (2011) Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: OUP.
Lightbown, Patsy and Spada, Nina (2006) How Languages are Learned. 3rd Edition.Cambridge: CUP.
Loewen, Shawn (2015) Introduction to Instructed Second Language Acquisition. New York: Routledge.
Long, Mike (2015) Second Language Acquisition and Task-Based Language Teaching. Oxford: Wiley Blackwell.
Richards, Jack C. and Willy A. Renandya (eds.) (2002) Methodology in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press
Richards, Jack C. and Theodore Rodgers (2001) Approaches and Methods in Language Teaching (Second Edition). Cambridge: Cambridge University Press
Scrivener, Jim (2005) Learning Teaching (2nd Edition) London:Macmillan