Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500245 Estudis Anglesos | OT | 3 | 0 |
2500245 Estudis Anglesos | OT | 4 | 0 |
El contingut d'aquest curs està directament relacionat amb el que s'aprèn a les assignatures Sintaxi Anglesa i Sintaxi Anglesa Avançada, per tant, haver-les curstat facilitarà el seguiment del curs.
S'espera que l'estudiantat tingui un nivell C2 de la Common European Framework of Reference for Languages (CEFR).
L'objectiu d'aquest curs és estudiar les característiques de la gramàtica dels aprenents de l'anglès com a primera, segona i tercera llengua. S'hi incorpora també un breu repàs dels mètodes de recollida de dades d'adquisició.
1. Teoria i variació lingüística
2. Recollida de dades d'adquisició de la llengua
3. Adquisició de l'anglès com a primera llengua
4. Adquisició de l'anglès com a segona llengua
5. Adquisició de l'anglès com a tercera llengua
La metodologia d'aquesta assignatura es basa en classes magistrals, discussió sobre temes específics i exercicis pràctics.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals amb suport TAC | 50 | 2 | 4, 5, 7, 8, 9, 10, 12, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Discussió en grup sobre temes concrets y exercicis pràctics | 25 | 1 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures d'articles i llibres de text | 50 | 2 | 6, 12, 13, 14, 15 |
Avaluació
Aquesta assignatura s'avalua mitjançant un examen final (50%), diverses proves (30%), i un conjunt d'exercicis pràctics i treballs sobre textos (20%).
L'estudiantat rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi completat més del 35% de les activitats d'avaluació.
Un treball no lliurat o un examen no fet es comptarà com un 0, si no està degudament justificat.
Procediment de revisió d'activitats d'avaluació
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà a l'alumnat (a través del Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Recuperació
La recuperació d’aquesta assignatura es realitzarà mitjançant un examen de síntesi amb les següents condicions:
Només podran optar a fer l'examen de recuperació aquells estudiants que hagin obtingut un 3,5 (o superior) de nota mitjana de l'assignatura.
L'examen de recuperació serà un examen escrit sobre tot el contingut del curs.
La nota màxima de la recuperació és un 5.
Activitats avaluatives excloses de la recuperació
Exercicis pràctics i treballs sobre textos.
En cas que l’estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams o altres plataformes, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 50% | 5 | 0,2 | 5, 7, 8, 9, 10, 13, 16 |
Exercicis pràctics i treballs sobre lectures | 20% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Proves temàtiques | 30% | 10 | 0,4 | 5, 7, 8, 9, 10, 13, 16 |
Archibald, John (ed) (2000) Second Language Acquisition and Linguistic Theory, Oxford: Blackwell.
Cattel, Ray. (2000) Children’s Language: Consensus and Controversy, London: Cassell.
Crain, Stephen. & Diane Lillo-Martin (1999) An Introduction to Linguistic Theory and Language Acquistion, Oxford: Backwell.
Gass, S. & A. Mackey (2011) Data Elicitation for Second and Foreign Language Research, New York: Routledge.
Guasti, Maria Teresa (2002) Language Acquisition. The Growth of Grammar, Cambridge, Mass: MIT Press.
Hawkins, Roger (ed) (2001) Second Language Syntax. A Generative Introduction, Oxford: Blackwell.
Herschensohn, J. (2000) The Second Time Around: Minimalism and Second Language Acquisition, Amsterdam: John Benjamins.
Mackey, A. & S.M. Gass (2005) Second Language Research. Methodology and Design, London: LAwrence Erlbaum Associates.
Slabakova, Roumiana (2016) Second Language Acquisition, Oxford: O.U.P.
Stillwell Peccei, Jean (2006) Child Language. A Resource Book for Students, London, Routledge.
van Patten, B. & A.G. Benati (2010) Key Terms in Second Language Acquisition, London: Continuum.
White, Lidia (2003) Second language acquisition and Universal Grammar. (2nd edition) Cambridge: CUP.