Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500240 Musicologia | OT | 3 | 0 |
2500240 Musicologia | OT | 4 | 0 |
Són necessaris els coneixements bàsics impartits a “Llenguatge musical I” i “Llenguatge musical II”. Aconsellable un bon nivell d’anglès.
L’objectiu primordial de l’assignatura és que l’estudiant adquireixi una visió panoràmica de les principals aplicacions tecnològiques orientades a la creació i producció musical. Per aquesta raó es presenten diverses possibilitats per a la creació i producció musical en un estudi d'enregsitrament.
En acabar l’assignatura l’estudiant ha de ser capaç de:
TEÒRICS:
PRÀCTICS:
PROJECTE FINAL:
Composició, arranjament, enregistrament, edició i mescla d'un tema propi a l’estudi d’enregistrament.
L'assignatura combina sessions teòriques i pràctiques. En les sessions teòriques s'expliquen els conceptes històrics, teòrics i aplicats. En les sessions pràctiques es treballen les funcionalitats bàsiques del programari emprat a l'assignatura (Reason i Pro Tools). Per a les sessions pràctiques l'estudiant disposarà̀ d'un document que el guiarà̀ pas a pas al llarg de cada pràctica.
El projecte final es basarà en un enregistrament d'estudi i l'entrega de dues memòries (una de planificació́ prèvia i l'altra de documentació́ del procés d'enregistrament, edició́ i mescla final). Les memòries s'han d'entregar en format pdf per correu electrònic a l'adreça proposada pel professor. En el cas de la memòria final caldrà̀ adjuntar un arxiu mp3 amb la mescla final.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessió expositiva | 20 | 0,8 | 3, 5, 6, 8, 9, 10 |
Sessió pràctica | 25 | 1 | 1, 2, 4, 5, 6, 9, 11, 13, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7 | 0,28 | 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Cerca d'informació | 15 | 0,6 | 4, 6 |
Treball autònom pràctiques i projecte final | 50 | 2 | 1, 2, 5, 6, 8, 9, 11, 14 |
Al llarg de l'assignatura es faran diverses activitats d'avaluació continuada a través de la plataforma Nearpod. Aquestes activitats poden fer-se a classe o des de casa i el seu pes total és d'un 30% sobre la nota final.
Es farà una prova final de síntesi de continguts teòrics i pràctics que tindrà un pes d'un 40% sobre la nota final. El 30% restant de nota sortirà de la qualificació obtinguda en el projecte final de l'assignatura.
Els estudiants que no superin l'assignatura disposaràn d'una prova de revaluació de tota la matèria. El projecte no disposa de recuperació.
Si un estudiant no presenta el projecte de l'assignatura es considerarà no avaluable.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació continuada a l'aula (online) | 30% | 3,5 | 0,14 | 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14 |
Projecte final | 30% | 28 | 1,12 | 1, 2, 3, 4, 6, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Prova de continguts conceptuals | 40% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 7, 10, 11, 13, 14 |
BLANQUEZ, Javier y MORERA, Omar (2002): Loops, una historia de la música electrónica. Barcelona: Resevoir Books.
BUTLER, Tom: Manual de audio Fender. Trad. d’Alberto Gutiérrez Marín. Fender musical instruments corporation (1994)
CHANNAN, Michael (1995): Repeated takes: A short history of recordings and his effects on music. Londres: Verso.
CUNNINGHAM, Mark (1996): Good Vibrations. Londres: Sanctuary Productions.
FRITH, Simon (1986): Art versus Technology: the strange case of popular music. Media, Culture and Society.
_____________(2012). The Art of Recording Production: An Introductory Reader for a New Academic Field. Surrey: Ashgate.
KATZ, Mark. (2004): Capturing Sound: How Technology Has Changed Music. Berkeley: University of California Press.
MARTIN, George (1979): All you need is ears. New York: St. Martin’s Griffin.
______________(1997): Summer of love. The making of Sgt. Peppers. Londres: Macmillan
MILES, Huber David (2007): The MIDI Manual. Abingdon: Focal Press.
_____________(2014): Modern Recording Techniques. Abingdon: Focal Press.
NUÑEZ, Adolfo (1992): Informática y electrónica musical. Madrid: Paraninfo.
PALOMO, Miguel (1995): El estudio de grabación personal, Madrid: Ed. Amusic.
RUDOLPH, Thomas E. (1996): Teaching Music With Technology. Chicago: GIA Publications.
RUDOLPH, Tom; RICHMOND, Floyd; MASH, David and WILLIAMS, David (2002): The Technology Strategies for Music Education. Londres: Hal Leonard Publishing.
SUPPER, Martin (2004) Música electrónica y música con ordenador: Historia,estética, métodos, sistemas. Madrid: Alianza Ed.
TRYNKA, Paul (Ed) (1996): Rock hardware: 40 years of rock instrumentation. London: Balafon Books.
WACHOLTZ, Larry E. (1996): Star tracks. Principles for success in the music and entertainment business. Nashville: Thumbs up Publishing.
WARNER, Timothy (2003): Pop music, tecgnology and creativity. London: Asgate.