Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4310486 Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | OT | 0 | A |
Es recomanable tenir un nivell d’anglès mínim d’un C1 per accedir a aquest mòdul.
Aquesta assignatura aspira que els i les futures docents d'anglès es familiaritzin amb les estratègies docents bàsiques d'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera a adolescents i adults en contextos institucionals, i adquireixin coneixements i habilitats bàsiques d'auto-formació que els ajudin a continuar millorant com a docents d'anglès al llarg de tota la vida professional. Aquesta aspiració es concreta en els objectius següents:
Amb independència de les certificacions lingüístiques presentades a l'oficina de pre-inscripció, l'estudiant que vulgui matricular aquesta assignatura és un candidat a professor o professora d'anglès, per la qual cosa és responsable d'accedir al curs en condicions de ser un bon model lingüístic. Per tant, ha de ser capaç d'expressar-se en llengua meta oralment i per escrit amb adequació, fluïdesa i correcció gramatical, lèxica i fonètica tant en situacions ordinàries com en tota la varietat de situacions professionals: debats, informes, presentacions orals, gestió de la comunicació a l'aula, explicacions a professionals i a alumnes, etc. També ha de ser capaç de llegir en llengua meta amb un alt grau de comprensió textos informatius, textos literaris i textos professionals de divulgació i recerca.
El MSEC de l’UAB s’alinea amb els plantejaments europeus de promoció activa de les competències plurilingües. Així, s'espera de l'estudiant una actitud receptiva, apreciativa i, en definitiva, oberta cap a l'ús d'altres llengües que no siguin la de la pròpia especialitat, tant si l'estudiant les parla com si no.
ANGLÈS (10 ECTS)
3.1. El Marc Europeu Comú de Referència (MECR) per a les llengües: aprenentatge, ensenyament, avaluació
3.2. Habilitats acadèmiques orals i escrites
3.3. Anàlisi del discurs d'aula
3.4. Producció literària i audiovisual, i cultura popular per a aprenentes adolescents i adults
La metodologia de les sessions presencials combinarà les activitats magistrals i expositives amb pràctiques d'aula, treball en parelles i grups, exposicions, debats, elaboració de projectes, etc. Es requerirà una participació activa de part de l'alumnat i l'ús sostingut de la llengua meta com a llengua vehicular habitual. L'anglès és la llengua en la qual es realitzen les activitats d'aprenentatge i d'avaluació.
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Presencial dirigida (magistral expositiva, pràctiques d'aula, exemplificació i estudi de casos) | 62,5 | 2,5 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 14, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories especialitzades o presencials: col·lectives o individuals | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats no presencials i autònomes | 137,5 | 5,5 | 1, 2, 3, 4, 5, 9, 10, 11, 13, 14, 15 |
Per a la superació del mòdul es necessari el compliment de les següents requeriments:
Càlcul de la qualificació́ final del mòdul:
Un cop comunicades oficialment als estudiants, les DATES programades només es podran modificar per raó de força major. Si fos el cas, el canvi de DATA s’haurà d’anunciar, al menys, a través de l’entorn virtual de l’assignatura.
ACTIVITAT / EVIDÈNCIA D’AVALUACIÓ |
% |
DATA |
|
Prova diagnòstica inicial de competència lingüística en anglès |
20 |
16 octubre |
|
Presentació oral |
20 |
6 novembre |
|
Treball acadèmic escrit |
20 |
A finals del bloc de continguts 1 |
|
Transcripcions |
20 |
A finals del bloc de continguts 2 |
|
Examen de literatura |
20 |
A finals del bloc de continguts 3 |
|
Examen de recuperació |
|
12 febrer |
|
TOTAL |
|
100 |
|
Taula 1. Evidències d’avaluació formal, pes específic i data programada
Revisió:
La comunicació als estudiants per part del professor o professora responsable de les qualificacions de les diferents tasques formals d’avaluació anirà sempre acompanyada de la fixació de la data, hora i lloc de revisió.
Reclamacions:
Les demandes de clarificació o reclamacions sobre les qualificacions rebudes a les diferents tasques d'avaluació es formularan per escrit a través del Campus Virtual en la bústia creada a l’efecte. L’estudiant farà servir el model d'imprès que es facilitarà oportunament.
Recuperació:
S’espera dels estudiants un treball continuat que s’ha de concretar en la superació de cadascuna de les tasques d’avaluació, i conseqüentment de les tres assignatures que conformen el mòdul. Els estudiants que hagin suspès una assignatura podran presentar-se a una prova global de recuperació de l’assignatura en les dates que s’especifiquen a la Taula 1.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Anglès - prova diagnóstica | 20% | 0 | 0 | 1, 11, 13, 15 |
Examen de literatura | 20% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 11, 14, 15 |
Presentació oral | 20% | 0 | 0 | 1, 3, 6, 11, 15 |
Transcripcions | 20% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 9, 12, 14, 15 |
Treball academic | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Kennedy-Scanlon, M., Pladevall, E., Cebrián, J. (2012) - Guided Error Correction: Exercises for Spanish-speaking students of English. Level B2. Bellaterra: Servei de Publicacions UAB.
Kennedy-Scanlon, M., Cebrián, J., Bradbury, J. (2009) - Guided Error Correction: Exercises for Spanish-speaking students of English. Level C1-Book1. Bellaterra: Servei de Publicacions. UAB
Recommended bibliography
Bailey, K. M. (2007). Practical English language teaching: Speaking. Higher Education Press.
Celce-Muria M. (2001). Teaching English as a second or foreign language. Boston: Heinle & Heinle / Thomson Learning.
Council of Europe (2001).Marc europeu comú de referència per a les llengües: aprendre, ensenyar, avaluar. Strasbourg. Council of Europe. Disponible a:
http://llengua.gencat.cat/ca/serveis/informacio_i_difusio/publicacions_en_linia/classific_temes/temes_materials_didactics/marc_europeu_de_referencia_per_a_les_llengues
Council of Europe (2005). Política lingüística del Consell d’Europa En Plurilingual education in Europe. Strasbourg: Council of Europe, pp.6-8. Disponible a: www.coe.int.
Dalton-Puffer, C. (2007). Discourse in content and language integrated learning. Amsterdam: John Benjamins.
Moore, E. (2016). Aprendizaje de lenguas e interacción social. In D. Masats & L. Nussbaum (Eds.) Enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en educación secundaria obligatòria. Madrid: Síntesis, pp. 35-58.
Murphy, Raymond (2008) Essential Grammar in Use. Cambridge: CUP
Nussbaum, L. (2001). El discurso en el aula de lengua extranjera. In Nussbaum, L. & Bernaus M. (Eds.) Didáctica de las lenguas extranjeras en la educación secundaria obligatoria. Madrid: Síntesis, pp. 137-172.
Swan, Michael (2002), Practical English Usage. Oxford: OUP