Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4317141 Direcció de Centres per a la Innovació Educativa | OB | 0 | 2 |
No s'han establert prerequisits per cursar aquesta assignatura
Adquirir els coneixements adequats per gestionar els recursos (espais i temps) de l'organització, així com aplicar les estratègies i dinàmiques més adequades per a la gestió de les persones
Aquest és un estudi semipresencial amb un alt percentatge de treball autònom i supervisat.
Cada unitat te una durada de 3 setmanes, en aquest temps l’estudiant ha de participar en els fòrums de debat i resoldre les activitats que es plantegen.
Els informes que lliuren els estudiants, un per mòdul, estan compostos per diverses activitats definides pel professor responsable de cada mòdul. L'estudiant rep a l'inici de cada mòdul una rúbrica amb els criteris d'avaluació i amb el percentatge del seu valor en l'avaluació total del mòdul.
Tķtol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Conferčncies | 4 | 0,16 | 6, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Fņrum de debats | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Resolució de casos, exercicis i problemes de forma virtual | 120 | 4,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Tutories / Orientacions sobre com abordar l'estudi personal | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Tipus: Autņnomes | |||
Lectura d'articles i informes | 60 | 2,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Resolució de casos, exercicis i problemes de forma virtual | 46 | 1,84 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
En l'avaluació del mòdul es tindran en consideració els següents criteris: la qualitat de les activitats realitzades, la participació en els fòrums, els aprenentatges assolits, la vinculació de les respostes amb la pràctica professional i la seva pertinència amb les finalitats i continguts del màster.
La mitjana de l'avaluació final dels cinc mòduls (15% cada mòdul) suposarà el 75% de la nota final i el Treball de Final de Màster el 25% restant. Per poder passar a la presentació i avaluació de l'TFM cal obtenir una mitjana dels mòduls superior a 5 i haver aprovat més de l'80% de les mateixes. Els treballs s'han de lliurar a l'aula moodle en el temps establert. El responsable de la unitat ha d'informar del resultat de la correcció dels mateixos en un període no superior als quinze dies posteriors al lliurament de la feina. A l'acabar els mòduls se'ls donarà l'oportunitat de recuperar, si cal, els mòduls no superats.
La copia o plagi, en qualsevol tipus de prova avaluativa, constitueixen un delicte. i es penalitzarà amb un 0 com a nota de l'assignatura perdent la possibilitat de recuperar-la. Es considerarà que un treball o activitat està “copiat” quan reprodueix tot o una part significativa del treball d'un/a altre/a company/a. Es considerarà que un treball o activitat està “plagiat” quan es presenta com a propi una part d’un text d'un autor sense citar les fonts, independentment que les fonts originàries siguin en paper o en format digital. http://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/unit_20/sot_2_01.html
Per aprovar aquesta assignatura, cal que l'estudiant mostri una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de lallengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent. En totes les activitats es tindrà en compte, la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L’alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada) o suspesa si el professor/a considera que no compleix aquests requisits.
Tķtol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistčncia a conferčncies i activitats complementaries | 5% | 1 | 0,04 | 6 |
Presentació Pla Estratčgic | 40% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Proposta de millora del centre educatiu | 40% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Reflexió personal en relació als aprenentatges realitzats en el mņdul. Prąctica Reflexiva | 5% | 1 | 0,04 | 1, 3, 5, 6, 7, 10 |
Acosta Vera, J.M. (2019). Dirgir. Liderar, motivar, comunicar, delegar, digiri, reuniones… Pozuelo de Alarcon: ESIC.
Aguado García, D. (2019). HR Analytics. Teoría y práctica para una analítica de recursos humanos con impacto. Pozuelo de Alarcon: ESIC.
Bisquerra, R. (2013). Educación Emocional. Sevilla: Desclée.
Blejmar, B. (2018). Gestionar es hacer que las cosas sucedan. Buenos Aires: Noveduc.
Ceberio, M.R. (2006). La buena comunicación. Las posibilidades de la interacción humana. Barcelona: Paidós.
Chaparro González, F.V. (2015). Dirección por objetivos. Valencia: Editorial de la Universitat Politècnica de Valencia.
Colorado Ramírez, S. y Gairín Sallán, J. (2016). La ética organizacional en los centros educativos. Análisis de concepciones y prácticas educativas. Perspectiva educational 56, 1-24.
Cuadrado Muñoz, F.J. (2019). Evolución y sentido de la autonomía de los centros educativos. Revista de la asociación de inspectores de Educación en España 30, 1-30.
Day, C. y Gu, Q. (2015). Educadores resilientes, escuelas resilientes. Construir y sostener la calidad educativa en tiempos difíciles. Madrid: Narcea.
de Pablos Heredero, C., López Hermoso, J.J., Martín-Romo Romero, S. y Medina Salgado, S. (2019). Organización y transformación de los sistemas de información en la empresa. Pozuelo de Alarcon: ESIC.
Gadotti, M. y Román, J.E. (Coord.). (2015). Autonomía de la escuela. Principios y propuestas. Barcelona: Octaedro.
Gairín, J. i altres (2003). Les relacions personals en l’organizació. Bellaterra: ICE, Universitat Autònoma de Barcelona.
García Carbonell, N., Martín Alcázar F. y Sánchez Garday, G. (2017). Dirección estratégica de recursos humanos. Fundamentos y perspectivas teóricas. Madrid: Pirámide.
Johnson, C.E. (2019). Meeting the ethical challenges of leadership. Casting light or shadow. Thousand Oaks, California: SAGE Publishing.
Novella, A.M.(2017). Impulsando los equipos docentes. Barcelona: Octaedro.
Olaz Capitán, A.J. (2019). Guía para el análisis de problemas y toma de decisiones. Pozuelo de Alarcon: ESIC.
Palomo Vadillo, M.T. (2008). Liderazgo y motivación de equipo de trabajo. Madrid: Esic.
Robbins, R.P i Judge, T.A. (2017). Comportamiento Organizacional (17 ed.).Madrid: Pearson.
Schein, E.H. (1988). La cultura empresarial y el liderazgo. Barcelona: Plaza y Janés.
Tébar, F. (2018). Autonomía de lso centros educativos. Revista de la asociación de inspectores de Educación en España 29, 1-26.
Timoteo, J. (Ed.), Matías, G., Buxaderas, E. y Ferruz, S. (2015). Los intangibles en el valor de las empresas: El negocio de Fausto. Madrid: Ediciones Díaz de Santos.
Tomàs, M. (2012). La cultura y el clima organizativos en los centros de Educación Secundaria. Revista de Organización y Gestión Educativa (OGE) 20 (1), 34-35.
Voogt, J. & Pieters, J. (2017). Teacher learning through teacher teams. London: Routledge.
Woods, P.A. & Roberts, A. (2018). Collaborative School Leadership. A critical guide. London: SAGE Publications Ltd.