Logo UAB
2020/2021

Treball de Final de Màster

Codi: 44116 Crèdits: 12
Titulació Tipus Curs Semestre
4313227 Mitjans, Comunicació i Cultura OB 0 2
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

Professor/a de contacte

Nom:
Maria Corominas Piulats
Correu electrònic:
Maria.Corominas@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
espanyol (spa)

Equip docent

Lluís Albert Chillón Asensio
Juana Gallego Ayala
Francesc Xavier Giró Martí
Enric Marín Otto
Jaume Soriano Clemente
Mercè Díez Jiménez
Carme Ferré Pavia
David Vidal Castell
Catalina Gaya Morla
Nereida Carrillo Pérez
Lluís Reales Guisado

Prerequisits

No n'hi ha.

Objectius

Realització d'un treball de recerca individual que sigui una aportació original en l'ambit científic de l'àrea de la comunicació.

Competències

  • Comprendre i conèixer, de manera detallada i fonamentada, els aspectes teòrics i pràctics del camp de la comunicació i la cultura.
  • Generar propostes innovadores i competitives
  • Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, i els coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
  • Que els estudiants sàpiguin aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  • Saber aplicar tècniques avançades de recerca quantitativa i qualitativa als processos de producció i recepció de la comunicació
  • Ser capaç de planificar i dirigir projectes de recerca bàsica i aplicada en comunicació mediàtica i cultura
  • Ser capaç de planificar, dirigir i avaluar polítiques culturals i de comunicació tant en l'àmbit local com en l?internacional, utilitzant les noves formes de comunicació social.
  • Ser capaç de planificar, dirigir i avaluar projectes de comunicació pública adequats a les necessitats d'institucions, empreses i entitats socials.

Resultats d'aprenentatge

  1. Adequar els coneixements adquirits a les noves tendències de materials i formats mediàtics
  2. Adequar els coneixements adquirits al disseny de campanyes de comunicació
  3. Aplicar eficientment la metodologia adequada en relació als objectius de la investigació
  4. Aplicar les teories de la comunicació adequades al problema plantejat.
  5. Aplicar professionalment els coneixements adquirits per a la resolució de problemes relacionats amb la comunicació social
  6. Aplicar tècniques d'investigació en comunicació qualitatives i quantitatives i la combinació d'ambdues.
  7. Avaluar els resultats de l'aplicació de projectes comunicatius a empreses i entitats.
  8. Dissenyar i dirigir projectes comunicatius.
  9. Dissenyar i planificar accions de polítiques culturals i de comunicació per a la resolució de problemes plantejats
  10. Formular les preguntes de recerca i / o hipòtesis a verificar per establir l'estratègia de la investigació
  11. Generar propostes innovadores i competitives
  12. Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  13. Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, i els coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
  14. Que els estudiants sàpiguin aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  15. Saber integrar les teories de la comunicació i de la cultura a la definició de la realitat.

Continguts

El Treball de Fi de Màster serà una aportació original de l'alumne/a realitzada sota la direcció d'un/a professor/a del màster:

30 de novembre de 2020:     Lliurament de la proposta del Projecte del Treball de Fi de Mâster.

18 de desembre de 2020:     Publicació de la relació de tutors assignats a cada alumne/a.

1-15 de juny de 2021:          Publicació de la composició de les comissions avaluadores dels TFM i de la convocatòria (dia, hora i espai).

 

Metodologia

1. El novembre es realitzarà una tutoria col·lectiva amb la coordinadora del Màster, Dra. Maria Corominas, per a assessorar sobre les propostes inviduals de projectes de Treballs.

2. Cada alumne/a tindrà assignat un professor del màster que tutoritzarà el procés de realització del Treball. La llista de tutors/es dels Treballs es farà pública al web el 18 de desembre de 2020.

3. Cada alumne/a, per a l'elaboració i defensa del seu Treball, haurà de realitzar un mínim de quatre tutories obligatòries amb el seu tutor/a i haurà de signar el formulari de seguiment de les tutories.

 

 

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Tutories col·lectives 3 0,12 1, 4, 6, 10, 15
Tipus: Supervisades      
Tutories amb el/la tutor/a del TFM 10 0,4 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Tipus: Autònomes      
Treball individual de l'alumnat 285 11,4 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15

Avaluació

La defensa pública del Treball de Fi de Màster es realitzarà en un dia a determinar entre l'1 i el 15 juliol de 2021. La data concreta s'anunciarà via web.

Cada alumne/a haurà de defensar públicament el seu Treball de Fi de Màster davant d'una Comissió Avaluadora formada per tres professors del Màster. L'avaluació es durà a terme aplicant la següent rúbrica:

a) Treball de Fi de Màster (85%): avaluació global del treball, ús de les teories, metodologia d'investigació i aspectes formals.

b) Defensa pública del Treball de Final de Màster (15%): explicació oral, qualitat dels arguments i debat, capacitat per a defensar les pròpies idees, capacitat de síntesi i adequació al temps assignat.

 

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Defensa pública del Treball de Fi de Màster 15% 1 0,04 11, 13
Treball Fi de Màster 85% 1 0,04 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15

Bibliografia

Document de suport: Guía para la elaboración del Trabajo de Fin de Máster. Curso 2020-2021