Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4314949 Psicologia General Sanitària | OB | 1 | 1 |
No n'hi ha.
L'objectiu d'aquest mòdul és l'entrenament en les habilitats professionales bàsiques que ha de dominar qualsevol psicòleg general sanitari. Aquestes són fonamentalment de interacció directa amb els usuaris, tant en situacions diádiques com de grup (comunicació, resolució de conflictes, facilitació de la confiança i la cooperación, etc.), així com amb d'altres professionals (treball en equip i en grups multidisciplinars). Aixímateix s'aportaran els coneixements i s'entrenaran les habilitats necessàries per al maneig d'entrevistes en l'àmbit sanitari i les habilitats relatives a la redacció d'informes psicològics. Tambén es desenvoluparan les habilitats relacionades amb l'ús de les tecnologies de la informació y la documentació en la tasca professional.
HABILITATS GENERALS
1. Habilitats personals del PGS
2. Habilitats de comunicació amb d’altres professionals i en equip
HABILITATS ESPECÍFIQUES
3. Habilitats d’entrevista
4. Redacció d’informes
5. Entrenament en comunicació de males notícies i en l'autocura.
6. Identificació i maneig de fonts d’informació clínica
7. Us de tecnologies de la informació i la comunicació en la pràctica professional
Les activitats dirigides consisteixen en classes magistrals, i majoritàriament tallers i seminaris
Les activitats auònomes seran bàsicament: Elaboració d’informes escrits i protocols d'entrevista i cerca i maneig de recursos on-line
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes tutorials | 4 | 0,16 | |
Seminaris | 20 | 0,8 | |
Tallers | 12 | 0,48 | |
Tipus: Autònomes | |||
Treball personal i en grup | 90 | 3,6 |
La nota final d'aquest mòdul consta de la mitjana ponderada de 4 evidències d'aprenentatge:
EV1: Les activitats programades a l'aula sobre habilitats d'entrevista suposaran el 35% de la nota. Es fan durant les mateixes sessions de classe
EV2: Les activitats programades de dinàmiques de grup, conformen el 15% de la nota final i consisteixen en activitats videogravades a l'aula durant les sessions de classe.
EV3: Les activitats programades sobre habilitats de comunicació i autocura, suposen el 15% de l'avaluació final, avaluades mitjançant treball individual i de grup que es realitza a la mateixa
aula o entre sessions.
EV4: El 35% de la nota prové del lliurament individual d'un informe escrit sobre un cas presentat al llarg del curs. Aquest informe ha de ser lliurat la setmana 15
Aquell estudiant que hagi lliurat/fet evidencies equivalents o superiors al 40% del total es considerarà AVALUABLE
Caldrà un mínim de 5 en la mitjana ponderada de les 4 evidències per superar l’assignatura.
Degut al tipus d'evidències d'aprenentatge, un format d'avaluació continuada i la ponderació de cada evidència, la possibilitat de recuperació tan sols és viable en el cas de la Ev4. En el cas que l'estudiant obtingui en aquesta evidència una nota entre 3,5 i 4,9, podrà tornar a lliurar l'informe. Aquest lliurament haurà de ser a la setmana 18
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Ev1. Activitats programades d'habilitats d'entrevistes | 35% | 4 | 0,16 | 1, 6, 7, 8, 10 |
Ev2. Activitats programades de dinàmiques de grup | 15% | 10 | 0,4 | 5 |
Ev3. Activitats programades de dinàmiques de comunicació | 15% | 10 | 0,4 | 2 |
Ev4. Redacció d'un informe psicològic | 35% | 0 | 0 | 3, 4, 6, 9, 10 |
Brems, C. (2001). Basic Skills in Psychotherapy and counseling. Thompson Learning
Buckman, R. & Kason, I. (1970). How to Break Bad News: A Guide for Health Care Professionals. Editorial: The Johns Hopkins University Press
Fernandez, A. Y Rodriguez, B. (2002). Habilidades de entrevista para psicoterapeutas. Desclee de Brouwer, 2002
Gabino, Aurora. (2007). Ayuda al terapeuta cognitivo-conductual. Madrid:Pirámide
Hollenbeck, J.R., Ilgen, D.R., Sego, D.J., Hedlund,J., Major, D.A., Phillips, J. (1995). Multilevel theory of team decision making: Decision performance in teams incorporating distributed expertise. Journal of Applied Psychology 80, 292–316.
Lalonde, C., & Roux-Dufort, C. (2010). Crisis management in institutional healthcare settings: From punitive to emancipatory solutions. Organizational Development Journal, 28(1), 19-36.
Murphy, B.C. & Dillo, C. (2003). Interviewing in action: Relationship, process and change. 2nd Edition. Thompson Learning.
Perpiñá. C. (Coord.) 2014). Manual de la entrevista psicológica. Madrid. Pirámide.
Rothschild, B. (2009). Ayuda para el profesional de la ayuda. Psicofisiología de la fatiga por compasión y del trauma vicario.Bilbao: Desclée De Brouwer.
Rico,R.; Alcover, C.M. y Tabernero, C. (2010) Efectividad de los Equipos de Trabajo, una revisión de la última década de Investigación (1999.2009). Revista de Psicología del Trabajo y de las Organizaciones 26,1, 47-71.
Ownby, R. L. (1997). Psychological Reports: A Guide to Report Writing inProfessional Psychology, 3rd Edition: Wiley
Enllaços d’interés
Guías de pràctica clínica del National Institute for Health and Care Excellence http://www.nice.org.uk/
Guías de pràctica clínica del Sistema Nacional de Salud http://portal.guiasalud.es
http://www.tripdatabase.com/