Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313148 Màrqueting | OT | 0 | 2 |
4314947 Planificació Estratègica en Publicitat i Relacions Públiques | OB | 0 | 2 |
No es requereix cap requisit previ per cursar el mòdul
Aprendre un conjunt d'estratègies creatives publicitàries i tècniques de planificació de mitjans adaptades a situacions de comunicació comercial avançada.
El mòdul es divideix en dos blocs: a) Estratègies creatives publicitàries; b) Planificació de mitjans.
El mòdul estructura un conjunt d'estratègies creatives publicitàries i tècniques de planificació de mitjans adaptats a situacions de comunicació comercial avançada. El mòdul es divideix en dos blocs:
a) Estratègies creatives publicitàries:
- El marketing de la comunicació.
- Fonts d'informació: producte-marca-target-mercat.
- Visió hol·lística dins del plà de marketing.
- Gestionar els punts de contacte.
- Creativitat en l'estratègia.
b) Planificació de mitjans:
- Sistemes d'informació de Marketing (SIM).
- El marketing mix i la seva interrelació amb l'estratègia de mitjans.
- Procés de treball: la negociació, el seguiment i reglatge, avaluació i tancament.
NB: El contingut de l'assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere.
NB2: El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
El mòdul inclou sessions de 4 hores en les que es realitzaran classes dirigides, activitats supervisades individuals i en grup a l'aula, així com un conjunt d'activitats autoònomes (lectures d'articles i treball sobre case studies).
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 75 | 3 | 7, 13, 14, 17 |
Tipus: Supervisades | |||
Anàlisi, plantejament i presentació oral de casos reals i d'estudi | 25 | 1 | 2, 5, 6, 7, 8, 10, 15, 16, 17 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures i anàlisi de casos reals i d'estudi | 100 | 4 | 2, 5, 6, 7, 8, 10, 13, 14, 17 |
L'avaluació del mòdul consta de les següents activitats d'avaluació:
- Activitat A, participació activa a classe (40%).
- Activitat B, revisió de treballs a classe (30%)
- Activitat C, presentació final de treballs (30%)
Per poder aprovar l’assignatura, caldrà treure una nota mínima de 5 en les activitats A, B i C, així com assistir a un mínim del 80% de las classes del mòdul. L'avaluació és continuada i no hi ha examen final de mòdul.
L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat,...) es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Participació activa a classe | 40 | 10 | 0,4 | 4, 8, 11, 15, 16 |
Presentació final de treballs | 30 | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 17 |
Revisió de treballs a classe | 30 | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 17 |
1) Consulta d'estudis específics relacionats camb l'evolució del mercat, els hàbits de compra, estils de vida i el consum de mitjans del mercat de referència (a definir en cada cas). Exemples de fonts genèriques:
- Estudio General de Medios: http://www.aimc.es/-Datos-EGM-Resumen-General-.html
- Estudio de medios de comunicación online IAB: https://iabspain.es/wp-content/uploads/estudio-medios-de-comunicacin-digitales-2017_vreducida.pdf
- Estudios de inversión publicitaria: http://www.infoadex.es/estudios.html
- Estudios optimedia: http://www.optimedia.es/optimedia-intelligence/
- Instituto Nacional de Estadística
- Marco general de medios AIMC: http://www.aimc.es/-Marco-General-.html
- Statista:https://www.statista.com/
- Nielsen Insights: http://www.nielsen.com/us/en/insights/reports.html
2) Investigacions IAB (Interactive Advertising Bureau): http://www.iabspain.net/investigacion/
- Estudio anual Ecommerce: https://iabspain.es/wp-content/uploads/estudio-ecommerce-iab-2018_vcorta.pdf
- Libro blanco de la publicidad programática: http://www.iabspain.net/wp-content/uploads/downloads/2014/09/Libro-blanco-de-Compra-Program%C3%A1tica-y-RTB.pdf
- Marketing de Afiliados: http://www.iabspain.net/wp-content/uploads/downloads/2011/07/12_LB_Marketing_afiliacion.pdf
- Manual ASO: http://iabspain.es/wp-content/uploads/Manual_ASO_2016.pdf
3) Nous models de negoci a l'era digital: http://www.dosdoce.com/upload/ficheros/noticias/201409/modelos_de_negocio_pdf.pdf
4) Eines específiques per l'anàlisi competitiva i posicionamient de la marca:
- PEST/PESTEL Analysis: Business Environment Scanning Task (Aguilar, 1967)
- Eines d'anàlisi web: SEMrush, PageRank, Mention.com, Google Keyword Planner/Trends, etc.
- Gestió de la reputació online: http://carlosvictorcosta.com/2011/modelo-de-gestion-integral-de-la-reputacion-online-corporativa/
5) Business Model Canvas
6) Osterwalder, Alexander. “Value proposition design: How to create products and services customers want” (2014)
7) Traction book http://tractionbook.com/
8) “Estrategias de comunicación” según Patti and Frazer (1988)
9) Webloyalty. Estudio Online Shoppers: http://www.slideshare.net/Ikusmer/estudio-online-shoppers-2016-sistemas-de-ahorro-online
10) Cómo crear buyer personas: https://www.40defiebre.com/como-crear-buyer-personas
11) How to Plan triggered email campaigns: http://www.smartinsights.com/email-marketing/behavioural-email-marketing/how-to-plan-event-triggered-email-campaigns/
12) Design Thinking methodology and Design Principles. Stanford University. Oct 2013. https://www.interaction-design.org/literature/article/design-thinking-a-quick-overview
13) “Talking to humans”. Giff Constable. 2018 https://www.talkingtohumans.com/