Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4314947 Planificació Estratègica en Publicitat i Relacions Públiques | OB | 0 | 1 |
Els contemplats en el pla docent del Màster.
S'espera que al finalitzar el màster l'alumnat sigui capaç de:
- Identificar els diferents tipus de consumidors i consumidores des del punt de vista persuasiu i psicològic.
- Analitzar els hàbits de comportament i necessitats dels consumidors i les consumidores sota la perspectiva del “Shopper understanding studies”.
- Conèixer les noves tendències de consum i dels segments emergents.
- Aplicar de forma estratègica la comunicació persuasiva adreçada al nou model de persona consumidora.
- Conèixer la representació de la diversitat en la publicitat i els seus efectes dinamitzadors interculturals.
Els continguts del mòdul s'agrupen en els següents apartats:
- Estatut del "Consumidor" des de la perspectiva de la Comunicació.
- Els consumidors i les consumidores: Característiques i tipologia. Hàbits i comportamnent. Necessitats i desitjos: “Shopper understanding studies”.
- Estereotips de gènere, Branding i la Comunicació en femení.
- Models psicològics del comportament del Consumidor i la consumidora.
- Els nous consumidors i consumidores.
- Gestió de les emocions a la comunicació persuasiva.
- Aproximació antropològica: la creació d'identidad a través del consum.
- Segments emergents i noves tendències de consum.
- Eficàcia de la comunicació estratègica davant el nou consumidor i la nova consumidora.
"El contingut del mòdul, serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere"
Les metodologies docents del mòdul són:
- Classes magistrals.
- Classes de resolució de problemes (casos).
- Tutories.
- Estudi i treball personal.
- Elaboració de treballs.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 18 | 0,72 | 1, 3, 4, 5 |
Classes problemes | 16 | 0,64 | 2, 4, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7 | 0,28 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 45 | 1,8 | 2, 4, 6 |
Estudi personal | 56 | 2,24 | 1, 3, 5, 6 |
Les activitats d'avaluació consistiran en:
- L'elaboració de treballs individuals o en grup (50%).
- La presentació oral de treballs (30%).
- La realització de proves d'assimilació de continguts i de processos (25%)
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Elaboració de treballs | 50% | 3 | 0,12 | 1, 3, 5 |
Presentació oral de treballs | 30% | 3 | 0,12 | 4, 6 |
Proves de processos | 20% | 2 | 0,08 | 2, 3, 5 |
Bibliografia bàsica:
Aljure, Andrés. (2016). El plan estratégico de comunicación. Barcelona: UOC.
Anarte Ortiz, Maria Teresa. (2008). Psicología aplicada a la publicidad y las relaciones públicas. Universidad de Málaga: Servicio de Publicaciones.
Añaños, Elena. y otros (2008). Psicología y Comunicación Publicitaria. UAB: Servicio de Publicaciones.
Batalla, José Maria (2013). Las marcas buenas venden más y las buenas persones duermen mejor. Barcelona: Plataforma empresa.
Barletta, Marti (2006). Marketing to Women. USA: Dearborn Trade Publishing.
Cernuda, Gemma (2014). Ellas deciden. Barcelona: Empresa activa.
Chavez, Brenda (2017). Tu consumo puede cambiar el mundo. Barcelona: Península.
Lorite García, N., Grau Rebollo, J. & Lacerda J. (2018). Representation of sociocultural diversity in audiovisual advertising: materials for inclusive treatment. Revista Latina de Comunicación Social, 73, 425-446. DOI: 10.4185/RLCS-2018-1263en
Morató, Jordi (2011). Comunicació i estratègia. L'empresa vista a través de les ulleres de la comunicació. Barcelona: UOC.
Morató, Jordi (2016) La comunicación corporativa. Barcelona: UOC.
Saez, Patricia y Pareras, Luis (2011). Capitalismo 2.0. El poder del ciudadano para cambiar el mundo. Barcelona: plataforma Empresa.
Sinek, Simon (2013). La clave es el por qué. Barcelona: Península.