Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4314643 Medicina Transfusional i Teràpies Cel·lulars Avançades / Transfusion Medicine and Advanced Cell Therapies | OB | 0 | 2 |
Cal tenir un nivell B2 d’anglès o equivalent.
L’últim mòdul tracta els aspectes de gestió relacionats amb un banc de sang i teixits. Es divideix en la gestió del sistema de qualitat, les estratègies de lideratge i les polítiques de comunicació dins de l’organització. L’objectiu general del mòdul és comprendre millor tota l’organització.
1. Sistemes de salut.
2. Planificació estratègica.
3. Finances i comptabilitat.
4. Gestió de persones. Lideratge.
5. Màrqueting.
6. Gestió de la qualitat.
7. Medi ambient i responsabilitat corporativa.
8. Gestió de les TIC.
Aquest curs seguirà una metodologia activa i constructiva. No compta només el contingut, a més cal llegir, reflexionar i aplicar el coneixement a situacions raonablement properes, per crear un aprenentatge significatiu.
Així doncs, es treballarà amb exemples de la vida real i amb estudis de casos, reflexionant sobre situacions complexes i poc estructurades per trobar-hi solucions adequades.
Fidels a la metodologia proposada, els estudiants són el centre del procés d’aprenentatge i generen coneixement interactuant de manera significativa amb els seus companys, amb el material docent i amb l’entorn. Aquest programa no només ensenya sobre l’entrenament en un mitjà virtual, sinó que l’estudiant també viurà cada dia aquesta experiència d’aprenentatge.
Al començament de la unitat, el professor o professora presentarà al grup una proposta de planificació de l’aprenentatge amb els objectius específics que s’han d’assolir, les activitats d’aprenentatge que es duran a terme, els recursos necessaris i les dates recomanades per a cada activitat.
Les dates per portar a terme aquestes activitats són recomanadesper al seguiment i ús apropiats del curs. Les úniques dates que es consideren immòbilssón el principi i el final de les unitats didàctiques. Això significa que els estudiants podran seguir la seva pròpia planificació, però hauran de respectar les dates d’inici i finalització de cada unitat didàctica.
Es recomana treballar de manera contínua i constant i no deixar que les tasques s’acumulin en cada data límit. Acumular tasques per a una sola data pot portar a un treball accelerat, pressionat pel temps, i a no gaudir de l’aprenentatge o de les reflexions addicionals. Amés, el curs proporciona activitats de dinàmica de grup i, per portar a terme un treball cooperatiu, cal un mínim de sincronització temporal.
Algunes activitats s’han d’enviar al professor o professora en línia perquè puguin ser valorades, juntament amb l’evolució de l’aprenentatge. El professor o professora tornarà el treball comentat de manera que l’estudiant podrà seguir reflexionant i aprenent. La data límit per a aquestes activitats és la data final de cada unitat didàctica. Altres activitats consistiran a discutir i treballar junts en espais compartits.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Discussions al Campus Virtual | 25 | 1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Casos virtuals/Ressolució de problemes | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Elaboració de treballs | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 10 | 0,4 | 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Lectura d'articles/Reportatges d'interès/Vídeos | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Prova/Esquema | 10 | 0,4 | 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
El mòdul s’avaluarà mitjançant les activitats següents:
1. Debat per identificar les característiques bàsiques d’un sistema de salut.
2. Estudi de cas: clear blood. Representarà un 16% de la nota.
3. Exercici. Representarà un 20% de la nota.
4. Cas pràctic. Representarà un 16% de la nota.
5. Fòrum de discussió i cas pràctic. Representarà un 16% de la nota.
6. Fòrum de discussió i cas pràctic. Representarà un 16% de la nota.
7. Fòrum de discussió. Representarà un 16% de la nota.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Cas pràctic | 16% | 10 | 0,4 | 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Cas pràtic | 16% | 10 | 0,4 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Discussió al fòrum | 16% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Estudi de cas clear blood | 16% | 10 | 0,4 | 2, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Exercici | 20% | 15 | 0,6 | 1, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Oriol Amat. ANÁLISIS ECONÓMICO FINANCIERO. 17ª Edición. GESTIÓN 2000; Barcelona, 2000.
Oriol Amat; Pilar Soldevila. COMPTABILITAT I GESTIÓ DE COSTOS. 1 ª Edición. GESTIÓN 2000; Barcelona, 1998.
Joan M. Amat. CONTROL PRESUPUESTARIO. 4ª Edición. GESTIÓN 2000; Barcelona, 1994.
Joseph M. Rosanas; Eduard Ballarín. SISTEMAS DE PLANIFICACIÓN Y CONTROL. 7ª Edición.
Robert S. Kaplan; David P. Norton. CUADRO DE MANDO INTEGRAL. 2 ª Edición. GESTIÓN 2000; Barcelona, 2000.
Fernando Pereira; Eduard Ballarín; Josep M. Rosanas CONTABILIDAD PARA DIRECCIÓN. IESE.
Bayón M., Fernando “Organizaciones y Recursos Humanos”. Síntesis Economía de la empresa (2002).
Berry, Leonard: “Un buen servicio ya no basta: más allá de la excelencia en el servicio” Deusto (1999).
Kofman, Fredy “Metamanagement” Granica (2007).
Phillips, Jack J.; Ph. D. “Invertir en el capital humano”. Deusto (2006).
Pin, José Ramón “Consistencia” FT Prentice Hall (2006).
Rucci, Steven P. Kirn y Richard T. Quinn: “The Employee-Customer-Profit Chain at Sears” Harvard Bussiness eview (1998).
Ulrich, Dave; Wayne Brockbanck “La Propuesta de valor de Recursos Humanos”. Deusto (2006).
Uscher, Ernesto; Alcaraz, José M. “Organizando la arquitectura de recursos humanos para crear valor”. Capital Humano (2005).
Porret, Miquel. “Recursos Humanos. Dirigir y gestionar personas en las organizaciones” (2007).
Adler, N.J. “International dimensions of organizational behavior.” (1991).
Kotter, John P. “Leading change.” (1996).