Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313815 Recerca en Educació | OB | 0 | 2 |
Aquest mòdul és obligatori de màster. La temàtica del Treball de Fi de Màster estarà relacionada amb l'especialitat que cursi l'estudiant.
No es pot matricular si no s'han matriculat la resta de mòduls del màster.
El Treball de Fi de Màster té com a objectiu principal avaluar la integració de les competències adquirides en el Màster.
El Treball de Fi de Màster s'estableix com una recerca en l'àmbit de l'educació desenvolupada amb dades empíriques que l'alumne realitza individualment i presenta davant d’un tribunal
L'informe d'investigació hauria de tenir els següents elements:
• Concreció del problema d'investigació.
• Justificació i argumentació de la pregunta i els objectius de la investigació.
• Establiment d'un marc teòric
• Disseny de la investigació: fases o moments, instruments i estratègies de recollida d'informació, procés de recollida d'informació, criteris de qualitat, aspectes ètics ...
• Procés d'anàlisi de les dades
• Resultats i discussió
• Conclusions i implicacions per a la pràctica.
. Bibliografia
* La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les necessitats de protecció i de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Introducció grupal al treball de recerca | 10 | 0,4 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories individuals o en grup amb el director del treball de fi de màster | 65 | 2,6 | |
Tipus: Autònomes | |||
Desenvolupament del treball, elaboració de l'informe y la presentació | 300 | 12 |
L'avaluació del mòdul es realitzarà mitjançant les activitats que s'assenyalen.
El desenvolupament del Treball de Fi de Màster es fonamenta en l'acció tutorial.
Cada alumne tindrà un tutor que serà un doctor / a del departament responsable de l'especialitat que cursa l'estudiant al Màster
L'estudiant i el tutor acordaran un calendari de tutories per al seguiment del treball.
La nota final serà la mitjana ponderada de les activitats previstes.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Memòria Informe | 60% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 |
Presentació / exposició oral | 20% | 0 | 0 | 8, 19 |
Seguiment tutories | 20% | 0 | 0 | 1, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 15, 17, 18, 20, 22, 27, 28, 30 |
ARNAL, J. i altres (1992). Investigación educativa. Barcelona: Labor.
BERICAT, E. (1998). La integración de los métodos cuantitativo y cualitativo en la investigación social. Barcelona: Ariel.
BISQUERRA, R. (1989). Métodos de investigación educativa. Barcelona: CEAC.
CAMPBELL, D. Y STANLEY, J. (1996). Diseños experimentales y cuasiexperimentales en la investigación social. Séptima reimpresión. Buenos Aires: Amorrrtu Editores.
COHEN, L. I MANION, L. (1990). Métodos de investigación educativa. Madrid: La Muralla.
COLOBRANS, J. (2001). El doctorando organizado. Zaragoza: Mira Editores.
COOK, T.D. I REICHARDT (1986). Métodos cualitativos y cuantitativos en investigación evaluativa. Madrid: Morata.
GOETZ, J.P. I LECOMPTE, M.D. (1988). Etnografía y diseño cualitativo en investigación educativa. Madrid: Morata.
GOYETTE, G. I LESSARD-HÉBERT, M. (1988). La investigación-acción. Barcelona: Laertes.
HAIR, J.F.; ANDERSON, R.E.; TATHAM, R.L.; BLACK, W.C. (1999). Análisis multivariante. Prentice-Hall.
KERLINGER, F.N. Y LEE, H.B. (2002). Investigación del comportamiento. México: McGraw Hill.
LANDETA, J. (1999). El método Delphi. Barcelona: Ariel.
LEVY, J.P.; VALERA, J. (2003). Análisis multivariado para ciencias sociales. Madrid: Prentice-Hall.
MACMILLAN, J. I SCHUMAQUER,S. (2005). Investigación educativa. 5a. Ed. Madrid: Pearson.
MAYKUT, P. I MOREHOUSE, R. (1999). Investigación cualitativa. Barcelona: Hurtado.
NÚÑEZ, L. (ed.) (1993). Metodología de investigación en educación no formal. Sevilla: Preu-Spínola.
PARDO, A. Y RUIZ, M.A. (2005). Análisis de datos con SPSS 13. Madrid: McGraw-Hill.
PÉREZ SERRANO, G. (1994). Investigación cualitativa (2 vol.). Madrid: La Muralla.
QUIVY, R.; VAN CAMPENHOUDT, L. (1999). Manual de investigación en ciencias sociales. México: Limusa.
RODRÍGUEZ GÓMEZ, G. et al. (1996). Metodología de la investigación cualitativa. Málaga: Aljibe.
SARRAMONA, J. (2006). Debate sobre la educación. Barcelona: Paidós.
SIERRA, R. (1994). Tesis doctorales y trabajos de investigación científica. Madrid: Paraninfo.
STAKE, R.E. (1998). Investigación con estudio de casos. Madrid: Morata.
STAKE, R.E. (2006). Evaluación comprensiva y evaluación basada en estándares. Barcelona: Graó.
VAN DALE, D.B. I MEYER, W.J. (1981). Manual de técnica de la investigación educacional. Barcelona: Paidós.
VAN MANEN, M. (2003). Investigación educativa y experiencia vivida. Barcelona: Idea Books.