Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313815 Recerca en Educació | OT | 0 | 1 |
Sense prerequisits
Aquest mòdul és obligatori de l’especialitat de Desigualtats, investigació i acció educativa i és optatiu de la resta d’especialitats.
En aquest mòdul es desenvolupen les competències necessàries per a investigar sobre la formació i l'avaluació des de l'òptica de l'equitat educativa. S'aborden els principals programes de formació per al treball com a estratègia per a potenciar l'equitat educativa. A través de l'anàlisi recursos teòrics i metodològics, s'aborda l'avaluació de programes de formació i d'intervenció socioeducativa, i la seva contribució a la investigació sobre desigualtats educatives. En aquest sentit, es fa especial èmfasi en el disseny i validació d'instruments que permetin avaluar programes formatius en el marc d'un projecte d'investigació.
Descriptors: Formació per al treball. Formació i gènere. Equitat educativa i ocupació. Avaluació de la formació per al treball. Avaluació de programes d'intervenció socioeducativa. Avaluació participativa
Bloc 1: Formació, treball i equitat educativa - Modalitats de formació i treball: formació al llarg de la vida, FP, formació ocupacional i formació continua - Perspectives per a l’anàlisi de l’equitat en la formació: edat, gènere, nivell sociocultural, ocupació/situació laboral. - Estudis sobre formació, treball i equitat
Bloc 2: L’avaluació de programes de formació i d’ intervenció socioeducativa com a eina per millorar l’equitat. - Avaluació de programes educatius: - Avaluació de programes de formació pel treball - Avaluació de la intervenció socioeducativa
|
L’activitat formativa es desenvoluparà a partir de les dinàmiques següents:
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries. |
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Pràctiques | 38 | 1,52 | |
Tipus: Supervisades | |||
Treball individual | 75 | 3 | |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures i exercicis | 37 | 1,48 |
Assistència i participació en les sessions |
5% |
Activitats durant el desenvolupament del mòdul |
45% |
Memòria / treball individual de mòdul |
50% |
L'avaluació del mòdul es realitzarà mitjançant les activitats que s'assenyalen. La nota final serà el promig ponderat de les activitats previstes. Per poder superar el mòdul s’han d’aprovar amb un 5 cadascun dels dos blocs d’activitats avaluatives de que consta.
Les notes de les activitats del bloc 1 es poden compensar entre elles a partir de 4. És a dir si un estudiant treu un 4, un 6 i un 5 en les tres activitats del bloc 1 es podrà considerar que el bloc queda aprovat. L'assistència a classe és obligatòria. Per poder obtenir una avaluació final positiva l'estudiant haurà d'haver assistit a un mínim d'un 80% de les classes. El procediment de revisió de les proves es realitzarà de forma individual i segons el calendari de tutories fixat |
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Participació i assistència | 0,3 | 0 | 0 | |
Pràctiques i lectures | 2,7 | 0 | 0 | 5, 11, 13, 14, 16, 19 |
Treball individual | 3 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 15, 17, 18, 20, 21 |
CASTILLO, S.; CABRERIZO, J. (2003) Evaluación de programas de intervención socioeducativa. Madrid: Pearson. Prentice Hall.
CEDEFOP (2011). Learning while working. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
CHIABURU, D.S., & MARINOVA, S.V. (2005). What predicts skill transfer? An exploratory study of goal orientation, training self-efficacy, and organizational supports. International Journal of Training and Development 9(2), 110-123.
DAIGNEAU, P-M.; JACOB, S. (2009). Toward Accurate Measurement of Participation: Rethinking the Conceptualization and Operationalization of Participatory Evaluation. En: American Journal of Evaluation, 30 (3), pp. 330-348.
MARSICK, P. (2012) Gestión del conocimiento y desarrollo organizativo: formación y formación corporativa. Madrid: Wolters Kluwer
MACMILLAN, J.H. y SCHUMACHER, S. (2005). Investigación educativa. Madrid : Pearson
PINEDA, P. (2010). Evaluation of training in organizations: a proposal for an integrated model. Journal of European Industrial Training, 34, pp. 673-693
PINEDA, P., BELVIS. E., MORENO, V., DURAN, M. & ÚCAR, X. (2011). Evaluation of training effectiveness in the Spanish health sector. Journal of Workplace Learning, 23, pp. 125-188
REBOLLOSO, E. y otros (2008) Evaluación de programas de intervención social. Madrid. Síntesis
ROSSI, P.H. y FREEMAN, N.E. (1989). Evaluación. Un enfoque sistemático para programas sociales. México: Trillas.
SANDERS, J.R. (1998). Estándares para la evaluación de programas. Bilbao: Mensajero.
SARRAMONA, J. (1994): "Evaluación de programas de formación", en CASTILLEJO, J.L. y otros: Teoría de la educación. Madrid: Taurus, p.p. 269-283.
SHAW, I. (2003) La evaluación cualitativa. Introducción a los métodos cualitativos. Barcelona: Paidós.
STAKE, R.F. (2006). Evaluación comprensiva y evaluación basada en estándares. Barcelona: Graó.
ÚCAR, X.; PONCE, E. (2001) (Coord.) Carmel Amunt. Análisis i propostes de futur per un barri. Carmel Amunt/Generalitat de Catalunya/Ajuntament de Barcelona/UAB. Barcelona.